Ny betalmetod vid SuC

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Ny betalmetod vid SuC

Inlägg av Zalman3 »

Om du hyr en Tesla kan du nu betala för laddning med ett kreditkort i bilen.


Tesla Provides In-Car Payment Option For Your Supercharging.

All Tesla users know that by connecting your credit card to Tesla account, you can easily, quickly and conveniently pay for a charging session on Tesla Supercharger. But this method can be inconvenient and not suitable for those who do not own a car. Tesla has now added a new way that allows drivers to pay using only the car display. 
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... ging-video
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Ny betalmetod vid SuC

Inlägg av Pro-Z »

Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Ny betalmetod vid SuC

Inlägg av fth »

F-n vad smidigt! Inga dj-a appar/taggar/kort att hålla reda på, abonnemang att underhålla/fylla på/komma ihåg lösenord till, etc.

Det är ju så här det ska gå till, se och lär alla andra laddnätverk (Ionity, jag menar er). :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 jun 2020 08:50
Ort: Höllviken

Re: Ny betalmetod vid SuC

Inlägg av ducce916 »

Är nybliven Teslaägare och har ännu inte laddat på en Supercharger. Har heller ingen info om vad det kostar att ladda. Vill någon berätta?
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Ny betalmetod vid SuC

Inlägg av evilirish »

ducce916 skrev:
Är nybliven Teslaägare och har ännu inte laddat på en Supercharger. Har heller ingen info om vad det kostar att ladda. Vill någon berätta?
https://www.tesla.com/sv_SE/support/supercharging
2,56kr/kWh i Sverige. Det är olika kostnader per land. Danmark t.ex är svindyrt om jag inte minns fel.
Edit: Verkar som om de sänkt priset i Danmark, har för mig att det var uppåt 8 DKK för nåt år sen.
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Ny betalmetod vid SuC

Inlägg av LasseTM »

evilirish skrev:
ducce916 skrev:
Är nybliven Teslaägare och har ännu inte laddat på en Supercharger. Har heller ingen info om vad det kostar att ladda. Vill någon berätta?
https://www.tesla.com/sv_SE/support/supercharging
2,56kr/kWh i Sverige. Det är olika kostnader per land. Danmark t.ex är svindyrt om jag inte minns fel.
Edit: Verkar som om de sänkt priset i Danmark, har för mig att det var uppåt 8 DKK för nåt år sen.
Jag laddade för några dagar sedan och då kostade det 2,2kr/kWh så det verkar variera lite.
Edit: 2,3:- var det visst
Bild
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
wector
Teslaägare
Inlägg: 234
Blev medlem: 13 maj 2017 22:02
Ort: Kramfors

Re: Ny betalmetod vid SuC

Inlägg av wector »

Jupp det är olika i Sverige men alla är runt 2,2-2,7 senast jag kollade. Man kan kolla på skärmen i bilen vad priset är.
Till ducce, se bara till att ha ett kort knutet till ditt teslakonto, du fixar det på tesla.com, så kommer det dras pengar automatiskt när du laddar på SuC.
Senast redigerad av wector, redigerad totalt 1 gånger.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Ny betalmetod vid SuC

Inlägg av Mickep »

Praktiskt för uthyrare. (tror man ändå måste kontrollera att saldo finns, men det blir uthyrarens ansvar). Jag gillar det. Verkar enkelt. (bara ser till att den som hyr inte glömmer att ta bort kortet när den lämnar tillbaka bilen). Annars tror jag att uthyraren kan fakturera i efterhand.
Men om man skulle låna ut bilen till någon och är för snål att betala så kan man nu ha en användare som måste använda sitt kort.(det borde gå att ordna att man får skanna en qrkod och sedan med bankid får identifiera sig för att lägga till kortet, så allt görs i bilen, snabbt och smidigt)
Skriv svar