Vill man verkligen ha ström även om man åker på en kort utflykt så kan man komplettera med ett batteri i huset.
Minns själv när man fick se på lilla Tv:n med ström från 12V batteriet i bilen.
Bluetti AC200 - Most Versatile Solar Power Station
2000W/1700Wh Capacity/LG EV-grade Cell/700W Solar/Cycle Time 2500+/Surge 4800W/Charge Tesla & E-Bike
Pris Kr 11,030 SEK
Kyl/frys?
Från Indiegogos egna sida:
Indiegogo is unable to guarantee that projects will succeed or that perks will be delivered or deemed satisfactory.
Inga problem att driva kyl/frys med 12 V.
Solceller och några batterier.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Zalman skriver sommarstuga, har inte de flesta blivit fritidshus med både kyl/frys och andra bekvämligheter, mitt fritidshus drar snarare 4000kwh/år inga 400kwh
Zalman skriver sommarstuga, har inte de flesta blivit fritidshus med både kyl/frys och andra bekvämligheter, mitt fritidshus drar snarare 4000kwh/år inga 400kwh
Många har sommarstuga på öar utan fast elanslutning.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Zalman skriver sommarstuga, har inte de flesta blivit fritidshus med både kyl/frys och andra bekvämligheter, mitt fritidshus drar snarare 4000kwh/år inga 400kwh
Många har sommarstuga på öar utan fast elanslutning.
Hur många av de utan fast elanslutning har möjlighet till v2g, dvs kan köra bilen fram dit?
Zalman skriver sommarstuga, har inte de flesta blivit fritidshus med både kyl/frys och andra bekvämligheter, mitt fritidshus drar snarare 4000kwh/år inga 400kwh
Många har sommarstuga på öar utan fast elanslutning.
12V eller 230V spelar ju ingen roll. Det är effektförbrukningen som spelar roll. Inga större problem att driva en stuga på sommaren offgrid men de flesta kör ongrid och det kostar rätt mycket för att kunna köra offgrid och man får vara beredd att anpassa sin förbrukning. En bil kommer inte fungera som batteribackup när bilen inte är på plats.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
SERES SF5 EVR kommer att ha en 6,6 kW AC-laddare ombord och har en V2V på upp till 40 kW.
SERES SF5 EV kommer att ha en 10 kW AC-laddare ombord och kan ta emot 100 kW DC (snabbladdning).
Med V2V-laddning kan du ladda andra elbilar direkt från batteriet.
Mycket användbart om du stöter på olyckliga förare i områden med dåliga laddningsmöjligheter.
Laddare med upp till 40 Kwh.