De som köper Model 3 är inte intresserade av konverterade avgasbilar....Fredrik j skrev:Jag var lite tveksam till att folk skulle vilja betala 700’ för en model3 men det visade sig ju vara fallet.Laban skrev:Allt är relativt. Grundversionen av XC 40 kostar 282k, XC 60 kostar som jämförelse 409k. Vill man ha 163 hk motorn samt automatlåda kostar den 335k. Inte så farligt tycker jag.Fredrik j skrev:XC40 är ju ingen billig bil redan i fossilutförande. Vad kostar motsvarande fossil-KIA?
Men det stora problemet är väl 335k vs 699k. Ok, då får man 408hk vs 163k och 250hk bensinaren med R paket kostar 466k. Men är XC 40 köparna de som vill ha 400 hk, betala 700k för sina bilar ? Jag är lite tveksam.
Model3-ägarna kommer väl inte sällan från bilar som kostar 335’?
Mellanskillnaden kompenseras av lägre förmånsvärde samt bränslekostnader. Varför skulle det inte gälla för andra elbilar?
Har skrivit tidigare att XC40 BEV känns som en specialare för Norge, ett testskott. Där kommer den nog sälja skapligt och hitta många köpare bland de som vill ha en och mindre, billigare, premium-SUV än étron, samt är tidigare köpare av avgas-Volvo.