hooked skrev:Autogefuhl gör en genomgång och provkörning av id3. Inredning och mediasystem är inte direkt imponerande
"Mediasystemet" nja han berömde ljudet i stereon och ljudet är ju en ganska stor del av "mediasystemet" i en bil. Han tyckte bilen var rolig att köra, exakt och precis styrning, tyst med bra ljudisolering, gillade accelerationen. Som en sportbil sade han på slutet angående köregenskaperna och sportbilar brukar ändå vara rätt roliga att köra. Hårdvarumässigt tyckte han det var en toppenbil. Han nämnde även hur äldre BMW ibland var tvungen att lägga tunga föremål i bagaget för att få grepp på bakhjulen vintertid, detta menade han skulle inte vara något problem med bakhjulsdriften på ID.3 då så mycket tyngd fanns över bakhjulen. Han berömde ljudet i dörrstängningen fler än en gång.
Negativt. Han tyckte inte om mjukvaran i bilen, dock är det något som går att uppgradera via OTA. Förhoppningsvis gör de om saker och ting till det bättre.
Han tog Tesla och Polestar som exempel på bilar med bra mjukvara, VW hade också kunnat ha Googles mjukvara i ID.3 likt Polestar och fått ut bilen fortare med mer intuitiv mjukvara, VW är dock ett stort företag som vill ha mjukvaran i egna händer.
Sen gillade han inte plasten på de 'plastigaste' (hårdplast) delarna i bilen. VW vore korkade om de inte ändrade det på kommande årsmodeller, lär inte kosta mycket att ändra vissa delar i interiören. Han kom inte heller överrens med kontrollerna på ratten.
Summering är att köpare av ID.3 kan se fram emot att det som är sämst med deras bil blir bättre via OTA. Vad jag förstått ska detta operativ in i resten av VW:s flotta också.
Egentligen inget chockerande vad gäller summering av testet. Vi vet redan att deras mjukvaruutveckling har gått knackigt, vi vet även samtidigt att VW sedan länge är duktiga på att tillverka bra och omtyckta bilar, med andra ord hårdvaran kunde de långt före denna bilen.
https://europe.autonews.com/automakers/ ... ing-system