Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Paan84
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 jul 2020 17:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Paan84 »

23.30 igår damp fakturan ner i mailboxen med ett VIN och en preliminär lev den 27 aug!

Svart SR+ med drag och 18"
TGM
Inlägg: 9
Blev medlem: 05 jul 2020 17:07

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av TGM »

Paan84 skrev:
Fortfarande inga som fått någon bil matchad sen DAHLIA avgick?

Jag ringde Tesla i Måndags, dem hade matchad min Model 3 LR innan helgen på fartyget DAHLIA.
Dem hade fått VIN oxå.
Skulle skicka ut leverans datum närmare ankomsten.
Användarvisningsbild
BMWPeel
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 05 jul 2018 21:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av BMWPeel »

Nu fick jag min M3 LR vit bekräftad. Beställde 13 juli. Leveranstid beräknad till slutet av augusti. :D
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3278
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Niklas Z »

Nu börjar jag bli riktigt sur.
Först fick jag besked om leverans 2 juli, sedan blev det 23 juli. Därefter ändrades datumet till 8 augusti och nu har jag fått veta att nytt datum är 2 september. Morr!
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Lekrantz
Inlägg: 22
Blev medlem: 21 mar 2019 22:16
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lekrantz »

Fick samtal i måndags för en matchning. Beställd 24/6 M3 LR vit, svart interiör, drag. Inget VIN i systemet. Dock leverans tidigast 26/8 så förmodligen SUN. Då detta är 3 veckor efter ankomst i Zeebrugge.
Cheers
Mattias
Användarvisningsbild
ChristofferJonsson
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 04 jul 2020 18:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ChristofferJonsson »

BMWPeel skrev:
Nu fick jag min M3 LR vit bekräftad. Beställde 13 juli. Leveranstid beräknad till slutet av augusti. :D
Mähh vill också ha leveransbesked, beställde 25 Juni, sr+ vit interör :roll:
Projekt / arbete
Sveriges vassaste e-handel inom bilvård
http://www.bollnasbilvard.se

Filmproduktion
http://www.cjproduktion.com

Import av diverse produkter
Ultimata Import Sweden AB
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bonath »

Niklas Z skrev:
Nu börjar jag bli riktigt sur.
Först fick jag besked om leverans 2 juli, sedan blev det 23 juli. Därefter ändrades datumet till 8 augusti och nu har jag fått veta att nytt datum är 2 september. Morr!

Förra året, beställde 12/4, kommer innan 1 juli sa Tesla.
Kom inte, kommer innan 1 augusti sa Tesla.
Nope, ingen bil. Blir i mitten av september, sa Tesla.
Hämtade ELIZE 20 september, över fem månaders väntan.
21 september, allt glömt!!! 8-)
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Torben A
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 jul 2020 21:24

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Torben A »

SR plus, vit, dragkrok beställt idag 30/7 2020
Lekrantz
Inlägg: 22
Blev medlem: 21 mar 2019 22:16
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lekrantz »

Det är många M3:or på väg till Sverige nu. Det är en bra lista med nya bilar i lager på Teslas hemsida som står under transport. Så håll ut bilarna är på väg.
Mvh
Cheers
Mattias
materik
Inlägg: 5
Blev medlem: 31 jul 2020 12:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av materik »

Beställde en SR+ vit med vit inredning den 23 juli. Min Tesla Advisor sa att jag skulle ställa in mig på slutet på september :'(
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2402
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av NiklasTesla »

Niklas Z skrev:
Nu börjar jag bli riktigt sur.
Först fick jag besked om leverans 2 juli, sedan blev det 23 juli. Därefter ändrades datumet till 8 augusti och nu har jag fått veta att nytt datum är 2 september. Morr!
Tyvärr ganska typiskt. Fick själv leveransdatum flyttat ca 4ggr. Man glömmer bort det när man väl njuter av bilen.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av AGCF »

Lekrantz skrev:
Det är många M3:or på väg till Sverige nu. Det är en bra lista med nya bilar i lager på Teslas hemsida som står under transport. Så håll ut bilarna är på väg.
Mvh
Jag funderar på att köpa en av dessa. När tror de de kommer fram? Säljer min Model X för tillfället. Intresset verkar stort, och vill inte vara utan Tesla allt för länge.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Lekrantz
Inlägg: 22
Blev medlem: 21 mar 2019 22:16
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lekrantz »

AGCF skrev:
Lekrantz skrev:
Det är många M3:or på väg till Sverige nu. Det är en bra lista med nya bilar i lager på Teslas hemsida som står under transport. Så håll ut bilarna är på väg.
Mvh
Jag funderar på att köpa en av dessa. När tror de de kommer fram? Säljer min Model X för tillfället. Intresset verkar stort, och vill inte vara utan Tesla allt för länge.
Här är listan på båtar bara i augusti som kommer till Europa med M3:or.

GLOVIS SUN ETA Zeebrugge 5 Aug
GRAND DAHLIA ETA Zeebrugge 15 Aug
GLOVIS CAPTAIN ETA Zeebrugge 21 Aug
GLOVIS SPLENDOR ETA Zeebrugge 27 Aug

Sedan är det ca 3 veckor ifrån Zeebrugge till Sverige.

Så den stora leverans månaden av 3:or kommer garanterat bli september. Vilket man nog får räkna med om man köper en bil som står i ”lager”.

Mvh
Cheers
Mattias
M3PWOW
Inlägg: 11
Blev medlem: 22 jun 2020 10:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av M3PWOW »

Fick sms i fredags om att bilen kan bokas in för leverans! Så den 24e augusti är det dags att hämta bilen, ska bli riktigt kul :D Kommer lämna den till foliering och chrome delete direkt!
ViktorN
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 jul 2020 13:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ViktorN »

M3PWOW skrev:
Fick sms i fredags om att bilen kan bokas in för leverans! Så den 24e augusti är det dags att hämta bilen, ska bli riktigt kul :D Kommer lämna den till foliering och chrome delete direkt!
Vart har du tänkt lämna den för foliering om man får fråga och vad kostar det? :)
M3PWOW
Inlägg: 11
Blev medlem: 22 jun 2020 10:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av M3PWOW »

ViktorN skrev:
M3PWOW skrev:
Fick sms i fredags om att bilen kan bokas in för leverans! Så den 24e augusti är det dags att hämta bilen, ska bli riktigt kul :D Kommer lämna den till foliering och chrome delete direkt!
Vart har du tänkt lämna den för foliering om man får fråga och vad kostar det? :)
Jag kommer med största sannolikhet att lämna den till Autostripe i Stockholm. Fick en bra offert från dem där det skulle kosta 25k för helfoliering och chrome delete vilket var ett bättre pris än de andra aktörerna jag kontaktade. Tycker de verkar vara bra baserat på vad jag sett från de bilar de haft inne och de bilder de lagt upp.
Användarvisningsbild
reven
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 13 jul 2020 16:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av reven »

Beställde en vit performance 10 juli. Fick precis mail om leverans den 31 augusti kl 11:00 i Trosta. Får hoppas det inte blir försenat :)
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

Lasse Hanson skrev:
Blev uppringd i tisdags och meddelad att en bil som matchar min beställning är på väg. Fick SMS med leveransdag och satte datum till 17:e augusti. Ska bli kul som fan!
Trevligt! Ska iväg då också :) Synd bara man ska börja jobba på tisdag så man hinner inte ta en roadtripp!
Linuxs
Inlägg: 7
Blev medlem: 02 jul 2020 12:06

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Linuxs »

Beställde en vit Long Range med dragkrok den 30 juni. Fick precis SMS om leverans den 27 augusti i Trosta. Hurra! Men då det är en personal-leasingbil och förmånsskatten betalas per månad och inte per dag (=full skatt för augusti, om jag hämtar i augusti), ska jag flytta uthämtningen till den 1/9. Kommer att kännas surt att vänta dom dagarna... ;-)

/Linuxs
Kolbackx
Inlägg: 41
Blev medlem: 23 jun 2020 22:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Kolbackx »

reven skrev:
Beställde en vit performance 10 juli. Fick precis mail om leverans den 31 augusti kl 11:00 i Trosta. Får hoppas det inte blir försenat :)
Beställde också en vit trea performance, den 15 juli, har inte blivit matchad med någon bil än. :(
Användarvisningsbild
Lunde
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 jun 2020 23:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lunde »

Linuxs skrev:
Beställde en vit Long Range med dragkrok den 30 juni. Fick precis SMS om leverans den 27 augusti i Trosta. Hurra! Men då det är en personal-leasingbil och förmånsskatten betalas per månad och inte per dag (=full skatt för augusti, om jag hämtar i augusti), ska jag flytta uthämtningen till den 1/9. Kommer att kännas surt att vänta dom dagarna... ;-)

/Linuxs
Hade inte koll på att det fungerade så. Tog för givet att det räknades per dag, upptäckte att det inte räknades så på senaste lönespecen. Hämtade ut min 27/6.
Den helgen var värd sina pengar ;)

Tror det hade blivit gnäll hos Tesla också om jag hade försökt tagit ut den 1/7 i och med nytt kvartal.
Användarvisningsbild
reven
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 13 jul 2020 16:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av reven »

Kolbackx skrev:
reven skrev:
Beställde en vit performance 10 juli. Fick precis mail om leverans den 31 augusti kl 11:00 i Trosta. Får hoppas det inte blir försenat :)
Beställde också en vit trea performance, den 15 juli, har inte blivit matchad med någon bil än. :(
Ajdå ;/ Jag fick VIN-numret av en händelse för drygt en vecka sen när jag ringde om ett annat ärende och igår när jag mailade att det borde kommit något mail om leveranstid snart så fick jag ett mail några timmar senare där de bekräftade leverans.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bylund »

Lunde skrev:
Linuxs skrev:
Beställde en vit Long Range med dragkrok den 30 juni. Fick precis SMS om leverans den 27 augusti i Trosta. Hurra! Men då det är en personal-leasingbil och förmånsskatten betalas per månad och inte per dag (=full skatt för augusti, om jag hämtar i augusti), ska jag flytta uthämtningen till den 1/9. Kommer att kännas surt att vänta dom dagarna... ;-)

/Linuxs
Hade inte koll på att det fungerade så. Tog för givet att det räknades per dag, upptäckte att det inte räknades så på senaste lönespecen. Hämtade ut min 27/6.
Den helgen var värd sina pengar ;)

Tror det hade blivit gnäll hos Tesla också om jag hade försökt tagit ut den 1/7 i och med nytt kvartal.
Kan vara värt att tänka på att om man byter förmånsbil så gäller värdet för den bil man haft under största delen av månaden, så om man sitter på en förmånsbil idag är det inte så viktigt att trixa med bytesdatum.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
ChristofferJonsson
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 04 jul 2020 18:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ChristofferJonsson »

Nu har Glovis Sun ankommit till zeebrugge
201963FD-B806-4794-BF37-AEA0F456E662.png
Projekt / arbete
Sveriges vassaste e-handel inom bilvård
http://www.bollnasbilvard.se

Filmproduktion
http://www.cjproduktion.com

Import av diverse produkter
Ultimata Import Sweden AB
Användarvisningsbild
Quadrillion
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 29 apr 2020 09:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Quadrillion »

Trosta, 25/8 kl 14! :mrgreen:
Skriv svar