Taptes console organizer till Model S/X- är ni nöjda?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Taptes console organizer till Model S/X- är ni nöjda?

Inlägg av Curik »

Jag fick precis hem min taptes console organizer och är allt annat än nöjd.

* Den var minimalt skyddspackad. USB-porten hade gått igenom och stack ut på baksidan av paketet. När jag nu rör vid den så rör den sig något, vet ej om den är skadad men ska kontrollera imorgon.
* Anti-slip mattan till det minsta facket ligger inte platt, utan buktar och sjunker in där den underliggande ytan gör det.

Funderar på att göra en kortreklamation men hur ser det ut för er andra? Har jag haft otur med mitt ex?

Detta är modellen jag köpte:
https://www.taptes.com/products/t-box-f ... cup-holder
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Taptes console organizer till Model S/X- är ni nöjda?

Inlägg av Kriper »

Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Taptes console organizer till Model S/X- är ni nöjda?

Inlägg av heldiggrisen »

Kriper skrev:
3950 spänn :shock:
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Taptes console organizer till Model S/X- är ni nöjda?

Inlägg av zed »

Curik skrev:
Jag fick precis hem min taptes console organizer och är allt annat än nöjd.

* Den var minimalt skyddspackad. USB-porten hade gått igenom och stack ut på baksidan av paketet. När jag nu rör vid den så rör den sig något, vet ej om den är skadad men ska kontrollera imorgon.
* Anti-slip mattan till det minsta facket ligger inte platt, utan buktar och sjunker in där den underliggande ytan gör det.

Funderar på att göra en kortreklamation men hur ser det ut för er andra? Har jag haft otur med mitt ex?

Detta är modellen jag köpte:
https://www.taptes.com/products/t-box-f ... cup-holder
Tråkigt att du fick en lemon, jag hade inget att klaga på med min. Hoppas du kan be dem skicka en ny :)
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Taptes console organizer till Model S/X- är ni nöjda?

Inlägg av Curik »

Kriper skrev:
Tack för tipset men det är inte samma produkt. Jag pratar alltså om organizern, och det där är en hel mittkonsol.
zed skrev:
Tråkigt att du fick en lemon, jag hade inget att klaga på med min. Hoppas du kan be dem skicka en ny :)
Tack zed! Jag tycker att problemet med anti-slip mattan borde vara ett designproblem (ytan mattan ska ligga på är inte jämn) men jag ska se vad Taptes säger.
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare
Inlägg: 492
Blev medlem: 31 okt 2018 16:44

Re: Taptes console organizer till Model S/X- är ni nöjda?

Inlägg av Teslared »

Jag köpte en likadan men utan USB kontakt på ebay för 121 SEK inkl. frakt. Mycket nöjd med den.
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Taptes console organizer till Model S/X- är ni nöjda?

Inlägg av zed »

Curik skrev:
Kriper skrev:
Tack för tipset men det är inte samma produkt. Jag pratar alltså om organizern, och det där är en hel mittkonsol.
zed skrev:
Tråkigt att du fick en lemon, jag hade inget att klaga på med min. Hoppas du kan be dem skicka en ny :)
Tack zed! Jag tycker att problemet med anti-slip mattan borde vara ett designproblem (ytan mattan ska ligga på är inte jämn) men jag ska se vad Taptes säger.
Är det nedsänkningen där USB-C kontakten normalt ligger som gör att gummimattan böjs ned?
Jag har inte tänkt på det, dels så har jag oftast kontakten dold så den ligger och håller emot men så syns den änden av facket inte heller då bilens skjutlock täcker även när den är öppen.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Taptes console organizer till Model S/X- är ni nöjda?

Inlägg av Curik »

zed skrev:
Är det nedsänkningen där USB-C kontakten normalt ligger som gör att gummimattan böjs ned?
Jag har inte tänkt på det, dels så har jag oftast kontakten dold så den ligger och håller emot men så syns den änden av facket inte heller då bilens skjutlock täcker även när den är öppen.
Ja precis, här:
IMG_20200827_165701.jpg
Lägger jag kontakten under så hjälper det lite men mattan är fortfarande för kort så den åker fram och tillbaka. Och lägger jag saker på så sjunker mattan ned mot "gropen" på bilden. Men nu när jag lade anti-slip mattan på bordet så ser jag att den inte är helt platt. Jaja, får väl sätta lite dubbelhäftande kardborrband under eller något. :roll:

Tyvärr förstod inte Taptes vad jag menade utan började yra om en replacement direkt. Schysst av dom men förstår inte riktigt varför sänkningen måste vara så stor, USB-kontakten är ju rätt liten i jämförelse.
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Taptes console organizer till Model S/X- är ni nöjda?

Inlägg av zed »

Lägger jag kontakten under så hjälper det lite men mattan är fortfarande för kort så den åker fram och tillbaka. Och lägger jag saker på så sjunker mattan ned mot "gropen" på bilden. Men nu när jag lade anti-slip mattan på bordet så ser jag att den inte är helt platt. Jaja, får väl sätta lite dubbelhäftande kardborrband under eller något. :roll:

Tyvärr förstod inte Taptes vad jag menade utan började yra om en replacement direkt. Schysst av dom men förstår inte riktigt varför sänkningen måste vara så stor, USB-kontakten är ju rätt liten i jämförelse.
Ser likadant ut på min iaf så är nog by design, mattan går att skjuta så att jag får nån mm mot kanten.
IMG_20200827_191726.jpg
Du kanske får behålla den trasiga så kan du jämföra med nya sedan :)
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Taptes console organizer till Model S/X- är ni nöjda?

Inlägg av Curik »

zed skrev:
Lägger jag kontakten under så hjälper det lite men mattan är fortfarande för kort så den åker fram och tillbaka. Och lägger jag saker på så sjunker mattan ned mot "gropen" på bilden. Men nu när jag lade anti-slip mattan på bordet så ser jag att den inte är helt platt. Jaja, får väl sätta lite dubbelhäftande kardborrband under eller något. :roll:

Tyvärr förstod inte Taptes vad jag menade utan började yra om en replacement direkt. Schysst av dom men förstår inte riktigt varför sänkningen måste vara så stor, USB-kontakten är ju rätt liten i jämförelse.
Ser likadant ut på min iaf så är nog by design, mattan går att skjuta så att jag får nån mm mot kanten.
Bilagan IMG_20200827_191726.jpg finns inte längre
Du kanske får behålla den trasiga så kan du jämföra med nya sedan :)
Stor tack zed, uppskattar att du tog dig tid!

Jag sprang ned lite ivrigt till bilen. Tänkte att det där med anti-slip-mattan går att leva med. Men tyvärr dök det upp ett annat problem. :cry:

Det finns ingenstans att dra kablarna. Visst, det finns en kabelkanal under mattan som är förmonterad i bilen där USB-portarna sitter. Men den är ju redan upptagen av kabeln som går till Teslas trådlösa laddare (som finns i Model S från slutet Januari 2020).
I videon som Taptes gjort finns samma kabelkanal men ingen kabel i den, så då funkar det ju såklart bra. Men inte hos mig..
IMG_20200827_191300.jpg
Jag försökte dra kablarna lite fult över mattan men då kom dom i kläm av Teslas trådlösa laddare när man skulle fälla upp den så det gick inte.
IMG_20200827_190534.jpg
Provade även under mattan och det gick ju bra, men då ser det ju ut som kriget där nere med en matta som sticker upp och ned lite överallt. :evil:

Nu funderar jag på att lägga ett "golv" under mattan och bygga upp så jag kan dra kablarna under men vad fan. Oklart om det passar. Lutar mer åt att jag skaffar en organizer utan ström och så får denna åka tillbaka alternativt gör jag en chargeback.

Edit: Den här killen verkar ha lyckats knöla ned alla kablar i kanalen men jag lyckas verkligen inte hur mycket jag än tar i..
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Taptes console organizer till Model S/X- är ni nöjda?

Inlägg av zed »

Provade även under mattan och det gick ju bra, men då ser det ju ut som kriget där nere med en matta som sticker upp och ned lite överallt. :evil:

Nu funderar jag på att lägga ett "golv" under mattan och bygga upp så jag kan dra kablarna under men vad fan. Oklart om det passar. Lutar mer åt att jag skaffar en organizer utan ström och så får denna åka tillbaka alternativt gör jag en chargeback.

Edit: Den här killen verkar ha lyckats knöla ned alla kablar i kanalen men jag lyckas verkligen inte hur mycket jag än tar i..
Jag hämtade i december så missade trådlösa laddaren men har en ssd för sentry som ligger i det facket så kör med det stängt så jag slipper se kaoset :D
Men eftersom du har en trådlös laddare redan så låter ju en ren organizer klockrent.

PS. Slog mig att utrymmet under mattan kanske är överdimensionerat för att man ska kunna ha plats med en adapter som sitter på kontakten.
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 592
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Taptes console organizer till Model S/X- är ni nöjda?

Inlägg av macksie »

Hej.

Köpte den också.
För gick den bort eftersom det inte gick att ha kvar mellanläggsplattorna i min X under den.
MYP
X90d
Skriv svar