Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av Fredrik j »

Verdi skrev:
Vad är haken?

"Ny" 55 Proline för 725' https://www.blocket.se/annons/stockholm ... k/91991535

Begagnad 55 Proline för 799' https://www.blocket.se/annons/gavleborg ... e/92001966
Utrustning? Det ena är ett fast pris och det andra är förhandlingsbart?
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Verkar som Audi gort en Tesla.

De rear ut några nya e-tron lagerbilar med 200 000:- rabatt.

Kanske dags för 2021 års modell inom kort?
Verdi

Re: Audi e-tron

Inlägg av Verdi »

Fredrik j skrev:
Verdi skrev:
Vad är haken?

"Ny" 55 Proline för 725' https://www.blocket.se/annons/stockholm ... k/91991535

Begagnad 55 Proline för 799' https://www.blocket.se/annons/gavleborg ... e/92001966
Utrustning? Det ena är ett fast pris och det andra är förhandlingsbart?

Så du kan pruta 300' på den begagnade? Upp till bevis!!! :)
Verdi

Re: Audi e-tron

Inlägg av Verdi »

Off Grid Byggaren skrev:
Verkar som Audi gort en Tesla.

De rear ut några nya e-tron lagerbilar med 200 000:- rabatt.

Kanske dags för 2021 års modell inom kort?

Ja, det där är ju 100' under erbjudandet på en ny för 825'. Och erbjudandet är väl också rätt bra?

Är lite småsugen. Men bilbyte får nog vänta 1-2 år till.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av Fredrik j »

Verdi skrev:
Fredrik j skrev:
Verdi skrev:
Vad är haken?

"Ny" 55 Proline för 725' https://www.blocket.se/annons/stockholm ... k/91991535

Begagnad 55 Proline för 799' https://www.blocket.se/annons/gavleborg ... e/92001966
Utrustning? Det ena är ett fast pris och det andra är förhandlingsbart?

Så du kan pruta 300' på den begagnade? Upp till bevis!!! :)
300'? Är det inte 75'+bonus? Men största skillnaden är nog utrustningen...
Verdi

Re: Audi e-tron

Inlägg av Verdi »

Fredrik j skrev:
Verdi skrev:
Fredrik j skrev:
Verdi skrev:
Vad är haken?

"Ny" 55 Proline för 725' https://www.blocket.se/annons/stockholm ... k/91991535

Begagnad 55 Proline för 799' https://www.blocket.se/annons/gavleborg ... e/92001966
Utrustning? Det ena är ett fast pris och det andra är förhandlingsbart?

Så du kan pruta 300' på den begagnade? Upp till bevis!!! :)
300'? Är det inte 75'+bonus? Men största skillnaden är nog utrustningen...

Oj, måste ha tänkt på nån annan bil. :) Sorry.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Jag ska be om ett inbytespris för min e-tron om 2-3 veckor så fort ID4 går att beställa. Blir intressant vad de säger. De vill kanske inte ens ta den som inbytesbil.
Den kostade 1,1 mille, är snart 18 månader gammal och har gått 2400 mil. Jag gissar att jag får ett löjligt lågt skambud runt 650k. Kanske vill de bara ta den som försäljningsuppdrag, så som de gjorde med Teslan. Då står jag för hela risken och får ta det jag får. Men det gör jag inte denna gången. Då behåller jag den.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Verdi skrev:
Vad är haken?

"Ny" 55 Proline för 725' https://www.blocket.se/annons/stockholm ... k/91991535

Begagnad 55 Proline för 799' https://www.blocket.se/annons/gavleborg ... e/92001966
Det ena är en Proline Advanced med en massa extra utrustning, det andra är en vanlig Proline utan extra utrustning. Det ligger några 100k mellan dessa två.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av Fredrik j »

mati skrev:
Jag ska be om ett inbytespris för min e-tron om 2-3 veckor så fort ID4 går att beställa. Blir intressant vad de säger. De vill kanske inte ens ta den som inbytesbil.
Den kostade 1,1 mille, är snart 18 månader gammal och har gått 2400 mil. Jag gissar att jag får ett löjligt lågt skambud runt 650k. Kanske vill de bara ta den som försäljningsuppdrag, så som de gjorde med Teslan. Då står jag för hela risken och får ta det jag får. Men det gör jag inte denna gången. Då behåller jag den.
Tror det kommer bli svårt att värdera bilar dom närmaste åren. Utvecklingen rusar på och jag skulle inte bli förvånad om en elbil från 2019 har tappat mer i värde om den ska säljas 2025 än en fossilbil från 2015 har tappat idag.

En fossilbil från 2019 kommer naturligtvis ha tappat ännu mer till 2025. Men sällan har man ju andra bilar än sin egen i kalkylen.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Fredrik j skrev:
mati skrev:
Jag ska be om ett inbytespris för min e-tron om 2-3 veckor så fort ID4 går att beställa. Blir intressant vad de säger. De vill kanske inte ens ta den som inbytesbil.
Den kostade 1,1 mille, är snart 18 månader gammal och har gått 2400 mil. Jag gissar att jag får ett löjligt lågt skambud runt 650k. Kanske vill de bara ta den som försäljningsuppdrag, så som de gjorde med Teslan. Då står jag för hela risken och får ta det jag får. Men det gör jag inte denna gången. Då behåller jag den.
Tror det kommer bli svårt att värdera bilar dom närmaste åren. Utvecklingen rusar på och jag skulle inte bli förvånad om en elbil från 2019 har tappat mer i värde om den ska säljas 2025 än en fossilbil från 2015 har tappat idag.

En fossilbil från 2019 kommer naturligtvis ha tappat ännu mer till 2025. Men sällan har man ju andra bilar än sin egen i kalkylen.
Ja, det är lite lotteri över det hela. En del har ju uppenbarligen fått väldigt bra betalt för sina gamla bilar. Själv har jag fått knappt 58% av nypriset för en två år gammal Model S som hade gått 4000 mil. Teslan jag hade innan hade en jämförbar värdeminskning. Runt 18-20k i månaden. Ett högt andrahandsvärde är alltså definitivt inte garanterat. Bilhandlarna vet ju om detta. Den där myten om att man kan sälja en elbil för nästan nypris efter tre år håller sig kvar bland en del innanför den här bubblan. Men verkligheten är ju inte riktigt så rosa och fluffig.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Muhlegg
elbilist
Inlägg: 211
Blev medlem: 01 okt 2018 22:01

Re: Audi e-tron

Inlägg av Muhlegg »

mati skrev:
Jag ska be om ett inbytespris för min e-tron om 2-3 veckor så fort ID4 går att beställa. Blir intressant vad de säger. De vill kanske inte ens ta den som inbytesbil.
Den kostade 1,1 mille, är snart 18 månader gammal och har gått 2400 mil. Jag gissar att jag får ett löjligt lågt skambud runt 650k. Kanske vill de bara ta den som försäljningsuppdrag, så som de gjorde med Teslan. Då står jag för hela risken och får ta det jag får. Men det gör jag inte denna gången. Då behåller jag den.
Jag var lite nyfiken om det skulle vara aktuellt att byta till Enyaq och kollade med Riddermark i förra veckan. De ansåg att det är svårt att värdera eTron just nu och ville bara ta den som försäljningsuppdrag.
Verdi

Re: Audi e-tron

Inlägg av Verdi »

Muhlegg skrev:
mati skrev:
Jag ska be om ett inbytespris för min e-tron om 2-3 veckor så fort ID4 går att beställa. Blir intressant vad de säger. De vill kanske inte ens ta den som inbytesbil.
Den kostade 1,1 mille, är snart 18 månader gammal och har gått 2400 mil. Jag gissar att jag får ett löjligt lågt skambud runt 650k. Kanske vill de bara ta den som försäljningsuppdrag, så som de gjorde med Teslan. Då står jag för hela risken och får ta det jag får. Men det gör jag inte denna gången. Då behåller jag den.
Jag var lite nyfiken om det skulle vara aktuellt att byta till Enyaq och kollade med Riddermark i förra veckan. De ansåg att det är svårt att värdera eTron just nu och ville bara ta den som försäljningsuppdrag.

Vad beror det på? Är ju inte som att det kommit bättre bilar. Är det prispress från t ex Enyaq som ligger bakom?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

mati skrev:
Fredrik j skrev:
mati skrev:
Jag ska be om ett inbytespris för min e-tron om 2-3 veckor så fort ID4 går att beställa. Blir intressant vad de säger. De vill kanske inte ens ta den som inbytesbil.
Den kostade 1,1 mille, är snart 18 månader gammal och har gått 2400 mil. Jag gissar att jag får ett löjligt lågt skambud runt 650k. Kanske vill de bara ta den som försäljningsuppdrag, så som de gjorde med Teslan. Då står jag för hela risken och får ta det jag får. Men det gör jag inte denna gången. Då behåller jag den.
Tror det kommer bli svårt att värdera bilar dom närmaste åren. Utvecklingen rusar på och jag skulle inte bli förvånad om en elbil från 2019 har tappat mer i värde om den ska säljas 2025 än en fossilbil från 2015 har tappat idag.

En fossilbil från 2019 kommer naturligtvis ha tappat ännu mer till 2025. Men sällan har man ju andra bilar än sin egen i kalkylen.
Ja, det är lite lotteri över det hela. En del har ju uppenbarligen fått väldigt bra betalt för sina gamla bilar. Själv har jag fått knappt 58% av nypriset för en två år gammal Model S som hade gått 4000 mil. Teslan jag hade innan hade en jämförbar värdeminskning. Runt 18-20k i månaden. Ett högt andrahandsvärde är alltså definitivt inte garanterat. Bilhandlarna vet ju om detta. Den där myten om att man kan sälja en elbil för nästan nypris efter tre år håller sig kvar bland en del innanför den här bubblan. Men verkligheten är ju inte riktigt så rosa och fluffig.
Du har ju köpt bilar för runt en mille styck, ganska naturligt att de faller i värde.
Model 3, eNiro, kona mfl håller värdet betydligt bättre. Finns helt enkelt en betydligt större kundkrets för dem.

Förövrigt, om jag skulle köra min Model 3 till 2025 så skulle den då ha rullat runt 20k mil. 20k mil är inte gratis i en dieselbil...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Verdi skrev:
Vad beror det på? Är ju inte som att det kommit bättre bilar. Är det prispress från t ex Enyaq som ligger bakom?
Troligen. En av säljarna jag har pratat med tyckte att det är nog en bra idé att sälja e-tron bättre nu än senare. Det är garanterat inte bara jag som har köpt en e-tron enbart på grund av brist på billigare alternativ. Men som sagt, det är ju lika dumt att sälja den "billigt" bara för att bli av med den. Då betalar man ju i praktiken dubbelt för att få köra en billigare (och troligen sämre) bil sen. Det känns ju inte så lockande.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Verdi

Re: Audi e-tron

Inlägg av Verdi »

mati skrev:
Verdi skrev:
Vad beror det på? Är ju inte som att det kommit bättre bilar. Är det prispress från t ex Enyaq som ligger bakom?
Troligen. En av säljarna jag har pratat med tyckte att det är nog en bra idé att sälja e-tron bättre nu än senare. Det är garanterat inte bara jag som har köpt en e-tron enbart på grund av brist på billigare alternativ. Men som sagt, det är ju lika dumt att sälja den "billigt" bara för att bli av med den. Då betalar man ju i praktiken dubbelt för att få köra en billigare (och troligen sämre) bil sen. Det känns ju inte så lockande.
Har du funderat på att behålla den? En 2 år gammal E-Tron är ju trevligare än en ny Enyaq till ungefär samma pris.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Gick en på kvd för 750k för nån vecka sen, så man kan ha tur.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Verdi skrev:
Har du funderat på att behålla den? En 2 år gammal E-Tron är ju trevligare än en ny Enyaq till ungefär samma pris.
Det är en svår kalkyl. I slutändan är ju e-tron alltid en mycket dyrare bil att äga. Även om jag behåller den ett tag till så kommer ju stora smällen förr eller senare. Den måste betalas oavsett. Den går ju knappast upp i värde om man får säga så. Och jag går back varje månad redan nu, dvs min lön är lägre än mina kostnader. Det funkar ju inte hur länge som helst.
En Enyaq eller ID4 kostar i runda slängar bara hälften så mycket. Samma pris kan det ju inte bli. Men jag förstår vad du menar tror jag. Om jag säljer min e-tron till nuvarande restvärde så har jag ingen kontantinsats för den nya bilen och leasingkostnaden per månad kommer vara ungefär densamma. Så sett märker man inte omedelbart att bilen är billigare att äga. Det syns inte på leasingfakturan i alla fall. Men förmånsvärdet lär knappast ligga på 8000kr så som det gör för min e-tron. Det blir ju stor skillnad. Och försäkringen blir nog också några hundringar lägre skulle jag tro. Och förbrukningen är lägre, fast det är tämligen försumbart. Största skillnaden är såklart att man avbetalar en bil som kostar 500k mindre än vad min e-tron har kostat. Det är klart att en VW eller Skoda måste bli mycket billigare i det långa loppet. Och så får man den trevliga sidoeffekten att den har betydligt längre räckvidd.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

mati skrev:
Verdi skrev:
Har du funderat på att behålla den? En 2 år gammal E-Tron är ju trevligare än en ny Enyaq till ungefär samma pris.
Det är en svår kalkyl. I slutändan är ju e-tron alltid en mycket dyrare bil att äga. Även om jag behåller den ett tag till så kommer ju stora smällen förr eller senare. Den måste betalas oavsett. Den går ju knappast upp i värde om man får säga så. Och jag går back varje månad redan nu, dvs min lön är lägre än mina kostnader. Det funkar ju inte hur länge som helst.
En Enyaq eller ID4 kostar i runda slängar bara hälften så mycket. Samma pris kan det ju inte bli. Men jag förstår vad du menar tror jag. Om jag säljer min e-tron till nuvarande restvärde så har jag ingen kontantinsats för den nya bilen och leasingkostnaden per månad kommer vara ungefär densamma. Så sett märker man inte omedelbart att bilen är billigare att äga. Det syns inte på leasingfakturan i alla fall. Men förmånsvärdet lär knappast ligga på 8000kr så som det gör för min e-tron. Det blir ju stor skillnad. Och försäkringen blir nog också några hundringar lägre skulle jag tro. Och förbrukningen är lägre, fast det är tämligen försumbart. Största skillnaden är såklart att man avbetalar en bil som kostar 500k mindre än vad min e-tron har kostat. Det är klart att en VW eller Skoda måste bli mycket billigare i det långa loppet. Och så får man den trevliga sidoeffekten att den har betydligt längre räckvidd.
Du kan ju ställa av bilen några månader så slipper du betala förmånsvärde, om det är tufft ekonomiskt tillfälligt. Då måste bilen vara avställd samtliga dagar under en kalendermånad.
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Audi e-tron

Inlägg av Martin E-tron »

Jag har bilen i 2 år på leasing, redan nu har ja siktat in mig på en E-tron Q4 som kommer 2021.

Augusti 2022 skall min bil tillbaka, tänker att de borde finnas rätt många lågmilade beg-elbilar ute.

Priset sägs vara 455.00 dollar på en Q4, 46 mil på detta o ja kan tänkta mig att köpa den! :)

Tyckte först vid första visningen av Skodan E att "WOW vilken bil", gick in o byggde en på hemsidan, slutpris 635 tkr..... Då köper jag hellre en Audi..

Framtiden e spännande dock tycker jag för el-bilar !
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Off Grid Byggaren skrev:
Du kan ju ställa av bilen några månader så slipper du betala förmånsvärde, om det är tufft ekonomiskt tillfälligt. Då måste bilen vara avställd samtliga dagar under en kalendermånad.
Vad hjälper det? Jag behöver ju en bil. Vi klarar oss inte enbart med e-Golfen. Då måste jag alltså typ hyra en bil och samtidigt betala leasingen för e-tron, för det slipper man ju inte, även när den är avställd. Låter inte särskilt intressant.
Dessutom är det inte tillfälligt. Jag kommer ju inte ha bättre råd om ett halvår eller nåt. Och jag har alltid vetat att jag inte kommer ha möjlighet att ha kvar en så pass dyr bil hur länge som helst. Jag kan behålla den leasingperioden ut utan att få problem, så långt räcker kalkylen. Men senast då måste den bytas ut mot en billigare bil. Så som planerat. Men det bygger på ett restvärde på 53% efter tre år. Och det är inte så säkert att man får det som det ser ut nu.
Så kan jag byta bort den tidigare så gör jag det såklart.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Audi e-tron

Inlägg av ChristerSjo »

mati skrev:
Off Grid Byggaren skrev:
Du kan ju ställa av bilen några månader så slipper du betala förmånsvärde, om det är tufft ekonomiskt tillfälligt. Då måste bilen vara avställd samtliga dagar under en kalendermånad.
Vad hjälper det? Jag behöver ju en bil. Vi klarar oss inte enbart med e-Golfen. Då måste jag alltså typ hyra en bil och samtidigt betala leasingen för e-tron, för det slipper man ju inte, även när den är avställd. Låter inte särskilt intressant.
Dessutom är det inte tillfälligt. Jag kommer ju inte ha bättre råd om ett halvår eller nåt. Och jag har alltid vetat att jag inte kommer ha möjlighet att ha kvar en så pass dyr bil hur länge som helst. Jag kan behålla den leasingperioden ut utan att få problem, så långt räcker kalkylen. Men senast då måste den bytas ut mot en billigare bil. Så som planerat. Men det bygger på ett restvärde på 53% efter tre år. Och det är inte så säkert att man får det som det ser ut nu.
Så kan jag byta bort den tidigare så gör jag det såklart.
Låter som du lever över dina tillgångar i alla fall just nu men så kanske det inte såg ut när du köpte e-tron?

Själv körde jag en Citroen C5 V6 som ny kostade runt 225 kSEK 2003 när jag köpte den och sålde den 2019 efter 16 år för 10 kSEK och gått 16 000 mil. Då jag inte bytt bil stup i kvarten har jag inte drabbats att ständiga värdeminskningar på nya bilar. Då man är +50 och alltid önskat sig en bil med bra ax så föll valet på M3 LR och då som förmånsbil med bruttolöneavstående som ger bra effekt med de höga marginalskatterna vi har. Man lever vara en gång.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

ChristerSjo skrev:
Låter som du lever över dina tillgångar i alla fall just nu men så kanske det inte såg ut när du köpte e-tron?
Ja, lite så är det såklart. Jag hade väl aldrig jätteråd med den, men läget såg naturligtvis avsevärt bättre ut för två år sedan när jag beställde den. Första smällen kom redan med Teslas drastiska prissänkning precis när jag skulle få min e-tron och sälja min gamla Model S. Jag hade naturligtvis räknat med att få några riksdaler emellan för Teslan, som jag hade tänkt att ha som kontantinsats för Audin. Jag hade amorterat ner den ganska hårt och trodde verkligen att det fanns en säker marginal. Men ikke. Att jag på ett hårsmån fick betala för att bli av med den var ingenting jag hade räknat med. Det gjorde Audin mycket dyrare eftersom jag tvingades börja om från noll.
Sen kom hon Corona eller vad hon hette...
Man kan väl säga såhär, det funkar just nu, men jag skulle inte klara av en sådan smäll en gång till. Och jag har gärna lite marginal.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Audi e-tron

Inlägg av ChristerSjo »

Jo nya bilar är ett lyxnöje otrolig värdeminskning de första åren. Beroende på läget är jag inne på att köpa loss min M3 LR om två år privat som andra bil. Ta en ny elbil då som förmånsbil i tre år och sedan börja tänka på pension och köpa loss den så har vi 2 dyra elbilar jag har täckt värdeminskningen med bruttolöneavdrag. Men vi får se, om vi båda går i pension har vi inte ens behov av två bilar.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Esterox
Inlägg: 739
Blev medlem: 17 sep 2020 17:02

Re: Audi e-tron

Inlägg av Esterox »

Ny på forumet efter att ha följt detta länge.
Inväntar leverans utav en E-tron 50 Proline men hade nog kunnat tänkt mig Skoda enyaq IV80x också. Men känns som ett bra val med E-tron nu då priset var bra.

Ni som äger E-tron, något jag bör tänka på ?
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Esterox skrev:
Ny på forumet efter att ha följt detta länge.
Inväntar leverans utav en E-tron 50 Proline men hade nog kunnat tänkt mig Skoda enyaq IV80x också. Men känns som ett bra val med E-tron nu då priset var bra.

Ni som äger E-tron, något jag bör tänka på ?
Läs hela instruktionsboken noga, det finns mycket nya funktioner och speciella egenskaper på e-tron.

viewtopic.php?f=27&t=16245&hilit=sl%C3% ... C3%B6rning
Skriv svar