Plötsligt försvann gratis supercharging

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jmn
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 17 jun 2016 23:31
Ort: Sundsvall

Plötsligt försvann gratis supercharging

Inlägg av Jmn »

Äger min andra tesla och har sedan start haft livstids supercharging eller iallafall trott jag haft det. Det har funkar klokrent tom i lördags då jag helt plötsligt blir debiterad!?!?

Pratade med supporten imorse och de sa att jag behövde visa nått papper på att jag hade livstids supercharging och givetvis så fanns inte det med. När jag köpte min första så ingick det i alla bilar och den andra tog jag via en kampanj som var aktuell vid 2018. Ngn som varit med om samma och hur kom ni till rätta med detta?

Känner ni till ngn länk där innehållet i tidigare värvningsprogram finns med, det är det närmaste jag kan hitta ngt som kan likna papper på att jag hade gratis supercharing då det aldrig har stått på ngn offert, varken den gamla eller min nuvarande.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Plötsligt försvann gratis supercharging

Inlägg av dstr »

Jmn skrev:
Äger min andra tesla och har sedan start haft livstids supercharging eller iallafall trott jag haft det. Det har funkar klokrent tom i lördags då jag helt plötsligt blir debiterad!?!?

Pratade med supporten imorse och de sa att jag behövde visa nått papper på att jag hade livstids supercharging och givetvis så fanns inte det med. När jag köpte min första så ingick det i alla bilar och den andra tog jag via en kampanj som var aktuell vid 2018. Ngn som varit med om samma och hur kom ni till rätta med detta?

Känner ni till ngn länk där innehållet i tidigare värvningsprogram finns med, det är det närmaste jag kan hitta ngt som kan likna papper på att jag hade gratis supercharing då det aldrig har stått på ngn offert, varken den gamla eller min nuvarande.
På mitt beställningsavtal (på tesla.com) står det:

Obegränsad gratis Supercharger-laddning - Ingår

edit: och på fakturan står det:

SC05 Obegränsad gratis Supercharger-laddning 0.00 1.00 25.00 0.00

edit2: och då har jag en ny X, uttagen i mars i år, med gratis laddning för första ägaren.
Användarvisningsbild
Jmn
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 17 jun 2016 23:31
Ort: Sundsvall

Re: Plötsligt försvann gratis supercharging

Inlägg av Jmn »

hmmm, nått skumt har hänt. Mitt konto verkar helt borta. Jag kan inte se dokumenten, VIN nummer samt bilen på mitt konto på tesla längre... Bara en betalhistorik.. får nog ringa dem igen
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Plötsligt försvann gratis supercharging

Inlägg av ChristerSjo »

M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Plötsligt försvann gratis supercharging

Inlägg av Fredrik j »

Kan du inte fråga varför dom inte debiterat tidigare?
Användarvisningsbild
Jmn
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 17 jun 2016 23:31
Ort: Sundsvall

Re: Plötsligt försvann gratis supercharging

Inlägg av Jmn »

ChristerSjo skrev:
Japp, blev till slut kopplad till rätt person. Tesla hade gjort en del förändringar kring det man ser numera om bilen är leasad. Innebär att jag inte ser avtal mm utan det gör bara leasingbolaget. Förstod inte allt (min norska är inte superbäst;)) men det hade blivit nått vajs i samband med denna omflyttning så att jag tappade gratis supercharging. Det är nu fixat och jag ska tydligen krediteras för betalningarna. Inte för att det direkt gör nått då det var mindre summor utan mer för framtiden då jag inte är supersugen på att pröjsa för nått som ska ingå...
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Plötsligt försvann gratis supercharging

Inlägg av dstr »

Kikade just på fakturan för min P85D från 2015. Där står inget om gratis laddning.
Användarvisningsbild
Idesta
Teslaägare
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 nov 2014 07:54

Re: Plötsligt försvann gratis supercharging

Inlägg av Idesta »

finns inget heller på min faktura på P100D som beställdes jan 2017 med leverans mars 2017 - dvs sista omgången bilar med obegränsad supercharging som följer med bilen - däremot om jag klickar på detaljer "car details" så står "Free Unlimited Supercharging". Bilen är privatägd så jag har fullgång till detaljer via inloggning.
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare
Inlägg: 484
Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
Ort: Bjärred

Re: Plötsligt försvann gratis supercharging

Inlägg av Oppfinnarn »

Råkade ut för samma sak i maj, ungefär samtidigt som man var tvungen att börja betala premium connectivity (bil inköpt Sept 2018, med free supercharging eftersom jag haft Tesla tidigare). Fanns inget skriftligt någonstans, men efter skickat mail till rätt instans (ReferralprogramEMEA@tesla.com) blev det fixat efter en ca en vecka.

Svarsmailet från ovanstående är det enda "beviset" jag har på gratis supercharging.
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Skriv svar