Väntelista - Vi som väntar på leverans

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

PappaS
Inlägg: 36
Blev medlem: 27 jul 2020 13:27
Ort: Löddeköpinge

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av PappaS »

PappaS skrev:
Jaha... Då har man en köpare på Jaggan. Tror ni jag fått något leveransdatum? Nope! Desperat mailar jag till Tesla och frågar om leverans!

Ungefär så här gick det till:

Jag: Hej, Har sålt min bil, när kommer Teslan?

Tesla: Kan inte se att den är bokad för landtransport.

J: Okej så jag är matchad med en bil?

T: Ja du är matchad med en bil

J: OK och den finns i EU

T: Jag kan inte se var din bil är.

J: OK så då kan du inte ge mig något besked alls?

T: Nej men om jag gissar så kanske runt den 15:e Sep

--- slut på konversation---

Lite komiskt men samtidigt spänande... :D :mrgreen:

.... ok han gissa rätt bra. leverans 14:e Sep
Med vänlig hälsning, Henrik
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Skogslasse »

Så sitter då även jag i väntans tider, och vips så kommer en massa frågor upp i huvudet som t ex var när hittar jag min referrelcode?
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
LasseL
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 09 okt 2019 14:19

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av LasseL »

Beställde en S ludicrous performance idag .. lagerbil som skulle levereras inom några veckor , blir spännande att jämföra med min S90D -17 som jag byter in


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
PappaS
Inlägg: 36
Blev medlem: 27 jul 2020 13:27
Ort: Löddeköpinge

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av PappaS »

Skogslasse skrev:
Så sitter då även jag i väntans tider, och vips så kommer en massa frågor upp i huvudet som t ex var när hittar jag min referrelcode?
@skogslasse du hittar den på förstasidan när du loggar in på ditt Tesla konto sektionen under "Tesla Shop"

Jag har fått tidigarelagd leverans tills nu på fredag, whoop whoop! Någon som vet vilken typ av ladsladdar jag kan förvänta mig få med bilen? Tänker framförallt om där finns med en Typ2 kabel som jag kan stoppa in i laddboxar som bara har kontakt? Eftersom man nu inte ha "free SC" så får man vara lite mer om sig och kring sig och ladda upp när man är på träning/shoping osv där det erbjuds laddning men man måste ha egen sladd.
Med vänlig hälsning, Henrik
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1430
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av kenjon »

Ja, du får nog med två kablar, dels den du menar med Type 2, och en med "vanlig" jordad stickpropp.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 17 kWh batteri
PappaS
Inlägg: 36
Blev medlem: 27 jul 2020 13:27
Ort: Löddeköpinge

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av PappaS »

kenjon skrev:
Ja, du får nog med två kablar, dels den du menar med Type 2, och en med "vanlig" jordad stickpropp.
Tack för snabbt svar!
Med vänlig hälsning, Henrik
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

PappaS skrev:
Skogslasse skrev:
Så sitter då även jag i väntans tider, och vips så kommer en massa frågor upp i huvudet som t ex var när hittar jag min referrelcode?

Jag har fått tidigarelagd leverans tills nu på fredag, whoop whoop! Någon som vet vilken typ av ladsladdar jag kan förvänta mig få med bilen? Tänker framförallt om där finns med en Typ2 kabel som jag kan stoppa in i laddboxar som bara har kontakt? Eftersom man nu inte ha "free SC" så får man vara lite mer om sig och kring sig och ladda upp när man är på träning/shoping osv där det erbjuds laddning men man måste ha egen sladd.
Kul!, grattis! Jag beställde min Model S LR den 2 juni. Vet att min bil kom till Europa med Maersk Nijmegen den 23 augusti så jag tror att leveransbesked kommer vilken dag som helst. Har lätt varit de längsta 3,5 månaderna i mitt liv....
Model S LR 2020
PappaS
Inlägg: 36
Blev medlem: 27 jul 2020 13:27
Ort: Löddeköpinge

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av PappaS »

bjornsam skrev:
PappaS skrev:
Skogslasse skrev:
Så sitter då även jag i väntans tider, och vips så kommer en massa frågor upp i huvudet som t ex var när hittar jag min referrelcode?

Jag har fått tidigarelagd leverans tills nu på fredag, whoop whoop! Någon som vet vilken typ av ladsladdar jag kan förvänta mig få med bilen? Tänker framförallt om där finns med en Typ2 kabel som jag kan stoppa in i laddboxar som bara har kontakt? Eftersom man nu inte ha "free SC" så får man vara lite mer om sig och kring sig och ladda upp när man är på träning/shoping osv där det erbjuds laddning men man måste ha egen sladd.
Kul!, grattis! Jag beställde min Model S LR den 2 juni. Vet att min bil kom till Europa med Maersk Nijmegen den 23 augusti så jag tror att leveransbesked kommer vilken dag som helst. Har lätt varit de längsta 3,5 månaderna i mitt liv....

2:e Juni?? Jag beställde min 3:e JULI och har leverans nu på fredag. Hur har du kunnat spåra din bil? Jag fick VIN igår..
Med vänlig hälsning, Henrik
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

PappaS skrev:
bjornsam skrev:
PappaS skrev:
Skogslasse skrev:
Så sitter då även jag i väntans tider, och vips så kommer en massa frågor upp i huvudet som t ex var när hittar jag min referrelcode?

Jag har fått tidigarelagd leverans tills nu på fredag, whoop whoop! Någon som vet vilken typ av ladsladdar jag kan förvänta mig få med bilen? Tänker framförallt om där finns med en Typ2 kabel som jag kan stoppa in i laddboxar som bara har kontakt? Eftersom man nu inte ha "free SC" så får man vara lite mer om sig och kring sig och ladda upp när man är på träning/shoping osv där det erbjuds laddning men man måste ha egen sladd.
Kul! Grattis! Jag beställde min Model S LR den 2 juni. Vet att min bil kom till Europa med Maersk Nijmegen den 23 augusti så jag tror att leveransbesked kommer vilken dag som helst. Har lätt varit de längsta 3,5 månaderna i mitt liv....

2:e Juni?? Jag beställde min 3:e JULI och har leverans nu på fredag. Hur har du kunnat spåra din bil? Jag fick VIN igår..
Jag hittade följande tjänst: https://vedaprime.net.au/ Jag ser historik från att den är byggd tills den kom till Europa.

VIN fick jag för några veckor sedan då Tesla Store i Göteborg matchade mig med en bil. Har beställt en pärlvit multi-coat Model S LR, 21" Sonicgrå Twin Turbine-fälgar och svart interiör.
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Skogslasse »

Beställde 1/9 5-10 veckor stod det då hoppas den inte kommer för tidigt har inte beställt laddbox och värst av allt inte talat om något för hustrun
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Bjelke »

:lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

Äntligen kom mail/sms om leverans den 21 sep i Göteborg! Beställd 2 juni.

EDIT: Fick samtal idag fredag från Tesla med besked om tidigarelagd leverans på onsdag 16 sep. Grymt besked inför helgen!
Model S LR 2020
PappaS
Inlägg: 36
Blev medlem: 27 jul 2020 13:27
Ort: Löddeköpinge

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av PappaS »

DC1C8294-C0A3-4E7F-8184-12EE077FD9E4.jpeg
Då lämnar jag väntelistan, hämtade bilen igår kl12.
Med vänlig hälsning, Henrik
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

PappaS skrev:
DC1C8294-C0A3-4E7F-8184-12EE077FD9E4.jpeg
Då lämnar jag väntelistan, hämtade bilen igår kl12.
Grattis! Var allt till belåtenhet med leveransen och gick du igenom bilen och allt såg bra ut?

Mvh Björn
Model S LR 2020
PappaS
Inlägg: 36
Blev medlem: 27 jul 2020 13:27
Ort: Löddeköpinge

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av PappaS »

Allt var i sin ordning förutom att den fått ett stenskott i lacken under transport. Detta är redan bokat tid dör att fixa. Har gått igenom bilen hyfsat grundligt. Vill man hitta något att klaga på så var där något som såg ut som silikonrester på hörnen i plåten runt bakluckan.

Men allt det där man läst om sneda paneler och saker som har dålig passform Fanns inte på bilen. Sjukt nöjd hittills!
Med vänlig hälsning, Henrik
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

Då lämnar även jag just denna tråd, hämtade ut min igår i Mölndal. Beställd 2 juni, levererad 16 sep.

Mvh Björn

https://photos.app.goo.gl/5tBiCwtYencSt8sr8
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
RazDuv
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 22 aug 2020 08:00

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av RazDuv »

Får min bil hemlevererad idag eftersom jag annars inte kunde hämta innan kvartalsslutet. Hyfsad stress att få ut bilarna till kund. :)
___________
Model S LR -20
VW e-Up! -15
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1073
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornnilsson »

Model S Performance beställd igår 29 september, med leverans i november om man ska utgå från vad reklamen säger i samband med beställning. Hur troligt är detta, någon som vågar gissa?
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Skogslasse »

bjornnilsson skrev:
Model S Performance beställd igår 29 september, med leverans i november om man ska utgå från vad reklamen säger i samband med beställning. Hur troligt är detta, någon som vågar gissa?
Har du tur blir du, som jag, uppringd efter 3 veckor om en matchning. Min matchning var dessvärre inger bra match endast modell S matchade, inte färg inte interiör inte hjul.
Jag siktar på att det tar 10 veckor som det stod när jag beställde, allt annat är bonus
Lycka till
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1073
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornnilsson »

Skogslasse skrev:
Har du tur blir du, som jag, uppringd efter 3 veckor om en matchning. Min matchning var dessvärre inger bra match endast modell S matchade, inte färg inte interiör inte hjul.
Jag siktar på att det tar 10 veckor som det stod när jag beställde, allt annat är bonus
Lycka till
Ok, tio veckor alltså. Då sätter jag förväntansnivån någonstans i december då. Tack!
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Raven
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 jul 2020 06:34

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Raven »

Går och väntar på en Model S LR med (förhoppningsvis) leverans i november. Någon av er som fått era bilar som kan bekräfta vad som gäller angående "Trådlös laddning av telefon i mittkonsolen"? Har fått lite olika besked angående detta och det står även olika på Tesla.com? Ingår det eller inte på de svenska/europeiska bilarna?
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av holden »

Raven skrev:
Går och väntar på en Model S LR med (förhoppningsvis) leverans i november. Någon av er som fått era bilar som kan bekräfta vad som gäller angående "Trådlös laddning av telefon i mittkonsolen"? Har fått lite olika besked angående detta och det står även olika på Tesla.com? Ingår det eller inte på de svenska/europeiska bilarna?
Det är trådlös laddning, åtminstone på M3 LR uthämtad för en vecka sedan.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

Raven skrev:
Går och väntar på en Model S LR med (förhoppningsvis) leverans i november. Någon av er som fått era bilar som kan bekräfta vad som gäller angående "Trådlös laddning av telefon i mittkonsolen"? Har fått lite olika besked angående detta och det står även olika på Tesla.com? Ingår det eller inte på de svenska/europeiska bilarna?
Jag har trådlös laddning på en Model S LR tillverkad i juli 2020 och uthämtad den 16 sep i Mölndal.

Mvh Björn
Model S LR 2020
Raven
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 jul 2020 06:34

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Raven »

Tack för svar! :D
Användarvisningsbild
Linkz
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 26 sep 2020 17:26

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Linkz »

Jag fick precis SMS:
Tesla-uppdatering - Grattis till beställningen av din nya Tesla. Du kommer att bli kontaktad när din Model S är redo för upphämtning.
Hur tidigt/långt gången är leveransprocessen när det här kommer? Jag beställde 7:e september, men hade lite justeringar (färgbyte) så slutgiltiga konfigurationen c:a en vecka senare.
Skriv svar