Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Garak
Inlägg: 58
Blev medlem: 25 sep 2020 08:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Garak »

PapaM skrev:
Nu skruvas stämningen upp ytterligare. Kvartalets första skepp RCC ANTWERP har lämnat SF och uppskattas anlända till Belgien runt den 11/11.

Nån som fått VIN? Jag beställde 7/10 men har inte blivit tilldelad ännu.
Yes, äntligen! Då får man hoppas man har fått plats på båten ;). Beställde 24/9, fått bekräftelse att det blir den nya versionen. Men inget VIN än så länge.
2021 Blå Model 3 LR
Användarvisningsbild
JohanBq
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 06 sep 2020 18:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JohanBq »

PapaM skrev:
Nu skruvas stämningen upp ytterligare. Kvartalets första skepp RCC ANTWERP har lämnat SF och uppskattas anlända till Belgien runt den 11/11.
Låter ju lovande. Men jag beställde i söndags, 18 oktober, så jag hoppas inte för mycket.

Nån som vet hur långt tid det brukar ta från Belgien? Det blir ju lite surt om man har förmånsbil och får leveransen typ 30/10, för då ska det betalas förmånsvärde för hela oktober. Det blir en dyr första åktur...
Garak
Inlägg: 58
Blev medlem: 25 sep 2020 08:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Garak »

JohanBq skrev:
PapaM skrev:
Nu skruvas stämningen upp ytterligare. Kvartalets första skepp RCC ANTWERP har lämnat SF och uppskattas anlända till Belgien runt den 11/11.
Låter ju lovande. Men jag beställde i söndags, 18 oktober, så jag hoppas inte för mycket.

Nån som vet hur långt tid det brukar ta från Belgien? Det blir ju lite surt om man har förmånsbil och får leveransen typ 30/10, för då ska det betalas förmånsvärde för hela oktober. Det blir en dyr första åktur...
Jag vet inte om du menar november istället för oktober? Enligt PapaM ska ju båten komma till Belgien runt den 11/11, så leveranserna till kunder lär ju dröja till mitten/slutet av november tidigast.
2021 Blå Model 3 LR
Användarvisningsbild
JohanBq
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 06 sep 2020 18:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JohanBq »

Garak skrev:
JohanBq skrev:
PapaM skrev:
Nu skruvas stämningen upp ytterligare. Kvartalets första skepp RCC ANTWERP har lämnat SF och uppskattas anlända till Belgien runt den 11/11.
Låter ju lovande. Men jag beställde i söndags, 18 oktober, så jag hoppas inte för mycket.

Nån som vet hur långt tid det brukar ta från Belgien? Det blir ju lite surt om man har förmånsbil och får leveransen typ 30/10, för då ska det betalas förmånsvärde för hela oktober. Det blir en dyr första åktur...
Jag vet inte om du menar november istället för oktober? Enligt PapaMä ska ju båten komma till Belgien runt den 11/11, så leveranserna till kunder lär ju dröja till mitten/slutet av november tidigast.
Argh. Förstås.
Användarvisningsbild
Fluffy
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 07 okt 2020 09:25
Referralkod: ts.la/jan50293

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fluffy »

Det borde väl rimligtvis vara möjligt att skjuta på leveransen ett par dagar så du kommer över månadsskiftet.
Användarvisningsbild
Theodad
Teslaägare
Inlägg: 135
Blev medlem: 05 okt 2020 09:24

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Theodad »

Så då!

Då slår jag mig ner här också...

Väntar på en röd, SR+ med svart inredning och dragkrok...
Användarvisningsbild
Rorspjell
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 06 jul 2020 08:25
Ort: Billesholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rorspjell »

Avis på er alla som får nya modellen! Bättre lycka nästa gång för min del :)
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
Användarvisningsbild
JohanBq
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 06 sep 2020 18:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JohanBq »

Fluffy skrev:
Det borde väl rimligtvis vara möjligt att skjuta på leveransen ett par dagar så du kommer över månadsskiftet.
Jodå, jag har redan pratat med säljaren om det. Men å andra sidan VILL man ju ha den så fort som möjligt... :D
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

Hm man blir ju sugen på å beställa en ny.. fick 565tkr i inbyte för en m3 lr uttag dec-19, 3100mil.
Användarvisningsbild
Rorspjell
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 06 jul 2020 08:25
Ort: Billesholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rorspjell »

metchristian skrev:
Hm man blir ju sugen på å beställa en ny.. fick 565tkr i inbyte för en m3 lr uttag dec-19, 3100mil.
Hade jag kört på alla dagar i veckan med den nya uppgraderingen :)
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mikebike »

metchristian skrev:
Hm man blir ju sugen på å beställa en ny.. fick 565tkr i inbyte för en m3 lr uttag dec-19, 3100mil.
Vart tar inbyten vägen?
Det finns ju aldrig några begagnade på Teslas hemsida.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bylund »

Det är handlare som budar på inbyten. Många verkar hamna hos Fordonsbolaget.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
krillokrokodil
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 20 sep 2020 15:18
Ort: Härryda kommun

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av krillokrokodil »

Fick precis ett SMS från Tesla:

"Tesla-uppdatering - Grattis till beställningen av din nya Tesla. Du kommer bli kontaktad när din Model 3 är redo för upphämtning. Upphämtningsprocessen tar ungefär 5-10 minuter och är helt kontaktfri......"

Dock inget VIN ännu eller förändringar på kontosidan. Undrar vadan detta meddelande just nu. Någon annan?
Garak
Inlägg: 58
Blev medlem: 25 sep 2020 08:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Garak »

krillokrokodil skrev:
Fick precis ett SMS från Tesla:
Japp, samma här. Innehöll inget nytt.
2021 Blå Model 3 LR
Användarvisningsbild
Tommy59
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 22 okt 2020 13:12
Ort: Helsingborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tommy59 »

Ok, då är jag också i väntartagen. Har beställt en M3P med vit inredning. En fråga: Om man får ett datum för avhämtning, kan man ändra på det om det skulle behövas? Åker mycket på tjänsteärenden och vissa dagar är det omöjligt att ta ledigt....
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
Användarvisningsbild
krillokrokodil
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 20 sep 2020 15:18
Ort: Härryda kommun

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av krillokrokodil »

Tommy59 skrev:
Ok, då är jag också i väntartagen. Har beställt en M3P med vit inredning. En fråga: Om man får ett datum för avhämtning, kan man ändra på det om det skulle behövas? Åker mycket på tjänsteärenden och vissa dagar är det omöjligt att ta ledigt....
Enligt SMSet jag fick igår så har man 7 dagar på sig från det att man blir uppmanad att hämta bilen. Så sålänge du inte åker till Thailand kanske du löser det :)
Användarvisningsbild
Tommy59
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 22 okt 2020 13:12
Ort: Helsingborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tommy59 »

krillokrokodil skrev:
Tommy59 skrev:
Ok, då är jag också i väntartagen. Har beställt en M3P med vit inredning. En fråga: Om man får ett datum för avhämtning, kan man ändra på det om det skulle behövas? Åker mycket på tjänsteärenden och vissa dagar är det omöjligt att ta ledigt....
Enligt SMSet jag fick igår så har man 7 dagar på sig från det att man blir uppmanad att hämta bilen. Så sålänge du inte åker till Thailand kanske du löser det :)
Så bra, tack! Då kan jag sitta lugnt i båten. :P :P
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
Användarvisningsbild
Fluffy
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 07 okt 2020 09:25
Referralkod: ts.la/jan50293

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fluffy »

Nu fick jag också det där sms:et. Någon som vet om det är en signal att leveransen är nära eller om det är ett vanilla sms?
Användarvisningsbild
larced
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 04 okt 2020 18:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av larced »

Jag fick också samma SMS igår. Dock först ett SMS som sa "Du kommer bli kontaktad när din Model S är redo för upphämtning", sedan kort efter ett nytt med texten "Model 3".
I övrigt kan jag inte se att något annat uppdaterats.
Tesla Model 3 LR 2021 White
Användarvisningsbild
Fluffy
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 07 okt 2020 09:25
Referralkod: ts.la/jan50293

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fluffy »

Många bilar ”under transport” dök precis upp som lagerbilar. SR+verkar vara 2020 på bilden och LR 2021. Hittade min beställda, Röd LR med dragkrok. Spännade!
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mikebike »

Fluffy skrev:
Många bilar ”under transport” dök precis upp som lagerbilar. SR+verkar vara 2020 på bilden och LR 2021. Hittade min beställda, Röd LR med dragkrok. Spännade!
Enligt säljaren jag talade med är samtliga under transport, inga i lager.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Å andra sidan, vad är lager? ;)
Egentligen...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mikebike »

Bjelke skrev:
Å andra sidan, vad är lager? ;)
Egentligen...
Just in time gäller ju nuförtiden, men en dryg månad bort är lååångt bort. Fast inte lika långt bort som min Model Y. :)
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Fluffy
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 07 okt 2020 09:25
Referralkod: ts.la/jan50293

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fluffy »

mikebike skrev:
Fluffy skrev:
Många bilar ”under transport” dök precis upp som lagerbilar. SR+verkar vara 2020 på bilden och LR 2021. Hittade min beställda, Röd LR med dragkrok. Spännade!
Enligt säljaren jag talade med är samtliga under transport, inga i lager.
Jo men rimligtvis är ”under transport” bilar som är färdigbyggda och är under förflyttning. För LR är det bara en båt från usa, RCC ANTWERP, som har bilar till Europa just nu.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mikebike »

Fluffy skrev:
mikebike skrev:
Fluffy skrev:
Många bilar ”under transport” dök precis upp som lagerbilar. SR+verkar vara 2020 på bilden och LR 2021. Hittade min beställda, Röd LR med dragkrok. Spännade!
Enligt säljaren jag talade med är samtliga under transport, inga i lager.
Jo men rimligtvis är ”under transport” bilar som är färdigbyggda och är under förflyttning. För LR är det bara en båt från usa, RCC ANTWERP, som har bilar till Europa just nu.
Jo, men på hemsidan står det "Under transport" på många, men vissa saknar den texten och då kan man (jag) få för sig att det är bilar som är i lager, eller åtminstone i Sverige. Jag var mycket nära att trycka på KÖP NU tidigare idag.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar