Porsche Taycan (Mission E)

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av martinot »

dd88 skrev:
Man kan jobba för någon utan att vara anställd.
Absolut! Har jag sagt emot det? Har tvärt om kvalificerat just den skillnaden.

Det är däremot en mycket stor skillnad på att som betalt uppdrag köra ett test, och på att vara anställd av företaget (vilket kändes som du implicerade lite falskt).
dd88 skrev:
Lite blåögt att anta att det är utan ersättning
Man får ju (tills annat bevisat) lita på det som folk uppger.

Tills annat bevisat, så litar jag mer på Sebastian än på dig gällande han ersättningar.
dd88 skrev:
speciellt nu när han ”köpt” en.
Du har köpt en Porsche. Är du också därmed "köpt" av Porsche (enligt din egna logik), och betald för att vara här för att tala negativt om Tesla på Teslaforum?

Är det blåögt av mig att anta något annat?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av dd88 »

martinot skrev:
dd88 skrev:
Man kan jobba för någon utan att vara anställd.
Absolut! Har jag sagt emot det? Har tvärt om kvalificerat just den skillnaden.

Det är däremot en mycket stor skillnad på att som betalt uppdrag köra ett test, och på att vara anställd av företaget (vilket kändes som du implicerade lite falskt).
dd88 skrev:
Lite blåögt att anta att det är utan ersättning
Man får ju (tills annat bevisat) lita på det som folk uppger.

Tills annat bevisat, så litar jag mer på Sebastian än på dig gällande han ersättningar.
dd88 skrev:
speciellt nu när han ”köpt” en.
Du har köpt en Porsche. Är du också därmed "köpt" av Porsche (enligt din egna logik), och betald för att vara här för att tala negativt om Tesla på Teslaforum?

Är det blåögt av mig att anta något annat?
För det första så har jag inte köpt någon Porsche, för det andra så är det fullkomligt rimligt att ta utlåtande från en partisk person med en nypa salt. Var ju knappast några positiva ordalag om BMW-föraren som enligt många medvetet körde en sämre tid med Model 3 i jämförelsen med M2.

Jag antar att du syftar på texten i beskrivningen där han nämner att han fått låna en bil av Tesla? Tror inte Tesla ville att han skulle skriva att han får låna en bil för att känna in sig tills han åker till Laguna Seca och gör ett rekordförsök i en prototyp.

Så ja, jag tycker helt klart att det är blåögt.

Sen är det lite kul hur snabbt opinionen vänder, Chris Harris var ju husgud här efter Model 3-testet, tills han ett tag efteråt kallade bilen för tråkig.

Vi får se hur länge Sebastians ord har något värde.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av HelectriC »

martinot skrev:
dd88 skrev:
Man kan jobba för någon utan att vara anställd.
Absolut! Har jag sagt emot det? Har tvärt om kvalificerat just den skillnaden.

Det är däremot en mycket stor skillnad på att som betalt uppdrag köra ett test, och på att vara anställd av företaget (vilket kändes som du implicerade lite falskt).
dd88 skrev:
Lite blåögt att anta att det är utan ersättning
Man får ju (tills annat bevisat) lita på det som folk uppger.

Tills annat bevisat, så litar jag mer på Sebastian än på dig gällande han ersättningar.
dd88 skrev:
speciellt nu när han ”köpt” en.
Du har köpt en Porsche. Är du också därmed "köpt" av Porsche (enligt din egna logik), och betald för att vara här för att tala negativt om Tesla på Teslaforum?

Är det blåögt av mig att anta något annat?
Haha, det är väl extremt vanligt att man säger att man inte får ersättning när man egentligen fått det. Ingår i de flesta avtal att inte berätta om och hur mycket man får. Har själv ett sådant avtal, där jag inte ens får berätta om själva avtalet, såld et gör jag inte :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Fredrik j »

Nu är det väl kanske inte samma personer som dels brukar skrika om motorpressens beroende av annonsintäkter så fort något positivt skrivs om någon annan bil än tesla och dels hävdar att Sebastian Vettel är helt objektiv när han berömmer en tesla.
Men det skulle ju kunna vara det.
Esterox
Inlägg: 739
Blev medlem: 17 sep 2020 17:02

Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Esterox »

Köpta test är ju inget ovanligt och sker i alla branscher. Allt från test utav sängar till vilket pizzakit som är bäst.

Det står ju oftast aldrig vem som betalar testet
Men någon gör det, och det är allt som oftast något utav dom märkena som testas som betalar. Den som beställt testet är oftast i toppen.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Bjelke »

Någon som har en Taycan i Bollnäs-krokarna?
Intresset har gått från högt till ”måste” ;)
Är det bestämt ungefär vart man kan lämna in den vid problem mm?
För mig norr om Stockholm såklart... Uppsala? Eller t.o.m. Gävle? :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av mikebike »

Bjelke skrev:
Någon som har en Taycan i Bollnäs-krokarna?
Intresset har gått från högt till ”måste” ;)
Är det bestämt ungefär vart man kan lämna in den vid problem mm?
För mig norr om Stockholm såklart... Uppsala? Eller t.o.m. Gävle? :)
Min bror som bor i Sundsvall brukar serva sin Porsche i Karlstad. :mrgreen:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Bjelke »

mikebike skrev:
Bjelke skrev:
Någon som har en Taycan i Bollnäs-krokarna?
Intresset har gått från högt till ”måste” ;)
Är det bestämt ungefär vart man kan lämna in den vid problem mm?
För mig norr om Stockholm såklart... Uppsala? Eller t.o.m. Gävle? :)
Min bror som bor i Sundsvall brukar serva sin Porsche i Karlstad. :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: Perfekt!
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Fredrik j »

mikebike skrev:
Bjelke skrev:
Någon som har en Taycan i Bollnäs-krokarna?
Intresset har gått från högt till ”måste” ;)
Är det bestämt ungefär vart man kan lämna in den vid problem mm?
För mig norr om Stockholm såklart... Uppsala? Eller t.o.m. Gävle? :)
Min bror som bor i Sundsvall brukar serva sin Porsche i Karlstad. :mrgreen:
Men i Karlstad finns väl ingen autoriserad porscheverkstad om man tänker sig garantiärenden. Frågan är ju om en fristående verkstad ens kan hantera en Taycan.
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1307
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Credde »

Fredrik j skrev:
mikebike skrev:
Bjelke skrev:
Någon som har en Taycan i Bollnäs-krokarna?
Intresset har gått från högt till ”måste” ;)
Är det bestämt ungefär vart man kan lämna in den vid problem mm?
För mig norr om Stockholm såklart... Uppsala? Eller t.o.m. Gävle? :)
Min bror som bor i Sundsvall brukar serva sin Porsche i Karlstad. :mrgreen:
Men i Karlstad finns väl ingen autoriserad porscheverkstad om man tänker sig garantiärenden. Frågan är ju om en fristående verkstad ens kan hantera en Taycan.
Nej dom flyttade väl till Örebro för några år sen.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av mikebike »

När det var garantiärenden vet jag att han lämnade in den på Porschecenter några hundra meter från mitt jobb, d.v.s. i Fjollträsk. Men det är länge sedan, han har en Boxster av första generationen.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Bjelke »

mikebike skrev:
När det var garantiärenden vet jag att han lämnade in den på Porschecenter några hundra meter från mitt jobb, d.v.s. i Fjollträsk. Men det är länge sedan, han har en Boxster av första generationen.
I Danderyd?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
johani
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 20 jan 2015 09:32
Ort: Söderhamn

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av johani »

Bjelke skrev:
]
I Danderyd?
Porsche Danderyd har både nybilsförsäljning och verkstad, det är närmast för dig.
Jag har beställt en Taycan som förhoppningsvis kommer innan jul, så det kommer snart att finnas en i dina trakter :)
Model S P85DL (90kwh)/ Model X 90D / Model S P100DL
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av mikebike »

Bjelke skrev:
mikebike skrev:
När det var garantiärenden vet jag att han lämnade in den på Porschecenter några hundra meter från mitt jobb, d.v.s. i Fjollträsk. Men det är länge sedan, han har en Boxster av första generationen.
I Danderyd?
Nej, bakom Östermalms IP.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Bjelke »

johani skrev:
Bjelke skrev:
]
I Danderyd?
Porsche Danderyd har både nybilsförsäljning och verkstad, det är närmast för dig.
Jag har beställt en Taycan som förhoppningsvis kommer innan jul, så det kommer snart att finnas en i dina trakter :)
Coolt då kanske man kan få kika på den? :)
Danderyd suger ju lite förstås men typ lika som med en Tesla ändå...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Fredrik j »

Bjelke skrev:
johani skrev:
Bjelke skrev:
]
I Danderyd?
Porsche Danderyd har både nybilsförsäljning och verkstad, det är närmast för dig.
Jag har beställt en Taycan som förhoppningsvis kommer innan jul, så det kommer snart att finnas en i dina trakter :)
Coolt då kanske man kan få kika på den? :)
Danderyd suger ju lite förstås men typ lika som med en Tesla ändå...
Det är lite kostsamt att lämna in sin porsche på PC men om man väl gör det är servicen enastående.

Jag hade min inne för en lättare krockskada och fick t.ex. helt fritt välja när jag ville ha verkstadstid.
Vid service fick jag tillbaka bilen noggrant handtvättad.
När jag en gång beklagade mig att det inte fanns några passande eftermarknadstorkarblad till min bil vägrade man att ta betalt för originalbladen.
Ovanpå det är det en trevlig miljö, trevlig och korrekt personal som inte överraskar negativt i något hänseende. Men det kostar som sagt...

Har aldrig besökt anläggningen i Danderyd utan bara i Borås/Gbg.
Användarvisningsbild
johani
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 20 jan 2015 09:32
Ort: Söderhamn

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av johani »

Bjelke skrev:
johani skrev:
Bjelke skrev:
]
I Danderyd?
Porsche Danderyd har både nybilsförsäljning och verkstad, det är närmast för dig.
Jag har beställt en Taycan som förhoppningsvis kommer innan jul, så det kommer snart att finnas en i dina trakter :)
Coolt då kanske man kan få kika på den? :)
Danderyd suger ju lite förstås men typ lika som med en Tesla ändå...
Det kan vi lösa :)
Model S P85DL (90kwh)/ Model X 90D / Model S P100DL
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14384
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av taliz »

Bjelke skrev:
Någon som har en Taycan i Bollnäs-krokarna?
Intresset har gått från högt till ”måste” ;)
Är det bestämt ungefär vart man kan lämna in den vid problem mm?
För mig norr om Stockholm såklart... Uppsala? Eller t.o.m. Gävle? :)
Ska du betala dubbla priset för en Porsche för att Ödeshög kostar 1,5kr mer mellan 13-18? :shock:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av HelectriC »

taliz skrev:
Bjelke skrev:
Någon som har en Taycan i Bollnäs-krokarna?
Intresset har gått från högt till ”måste” ;)
Är det bestämt ungefär vart man kan lämna in den vid problem mm?
För mig norr om Stockholm såklart... Uppsala? Eller t.o.m. Gävle? :)
Ska du betala dubbla priset för en Porsche för att Ödeshög kostar 1,5kr mer mellan 13-18? :shock:
ja, det måste absolut vara enda argumentet :lol: FInns väl inget i en Taycan som slår möjligheten att ladda SuC.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av mikebike »

HelectriC skrev:
taliz skrev:
Bjelke skrev:
Någon som har en Taycan i Bollnäs-krokarna?
Intresset har gått från högt till ”måste” ;)
Är det bestämt ungefär vart man kan lämna in den vid problem mm?
För mig norr om Stockholm såklart... Uppsala? Eller t.o.m. Gävle? :)
Ska du betala dubbla priset för en Porsche för att Ödeshög kostar 1,5kr mer mellan 13-18? :shock:
ja, det måste absolut vara enda argumentet :lol: FInns väl inget i en Taycan som slår möjligheten att ladda SuC.
Det var ju en artikel i Tekniken värld för ett par nummer sedan när de körde en roadtrip med en Taycan. Inga problem med bilen, men laddningsproblem deluxe.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av HelectriC »

mikebike skrev:
HelectriC skrev:
taliz skrev:
Bjelke skrev:
Någon som har en Taycan i Bollnäs-krokarna?
Intresset har gått från högt till ”måste” ;)
Är det bestämt ungefär vart man kan lämna in den vid problem mm?
För mig norr om Stockholm såklart... Uppsala? Eller t.o.m. Gävle? :)
Ska du betala dubbla priset för en Porsche för att Ödeshög kostar 1,5kr mer mellan 13-18? :shock:
ja, det måste absolut vara enda argumentet :lol: FInns väl inget i en Taycan som slår möjligheten att ladda SuC.
Det var ju en artikel i Tekniken värld för ett par nummer sedan när de körde en roadtrip med en Taycan. Inga problem med bilen, men laddningsproblem deluxe.
nu läste jag inte den artikeln, men var det andra problem är de som alla non-Tesla upplever map laddning?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av mikebike »

HelectriC skrev:
mikebike skrev:
HelectriC skrev:
taliz skrev:
Bjelke skrev:
Någon som har en Taycan i Bollnäs-krokarna?
Intresset har gått från högt till ”måste” ;)
Är det bestämt ungefär vart man kan lämna in den vid problem mm?
För mig norr om Stockholm såklart... Uppsala? Eller t.o.m. Gävle? :)
Ska du betala dubbla priset för en Porsche för att Ödeshög kostar 1,5kr mer mellan 13-18? :shock:
ja, det måste absolut vara enda argumentet :lol: FInns väl inget i en Taycan som slår möjligheten att ladda SuC.
Det var ju en artikel i Tekniken värld för ett par nummer sedan när de körde en roadtrip med en Taycan. Inga problem med bilen, men laddningsproblem deluxe.
nu läste jag inte den artikeln, men var det andra problem är de som alla non-Tesla upplever map laddning?
Laddproblemen hade inget med bilen att göra, men jag vet inte om problemen var specifika för det laddnätverket eller om de är generella för icke-SuC.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
fnystrom
Teslaägare
Inlägg: 168
Blev medlem: 25 mar 2015 20:13
Ort: Mölndal

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av fnystrom »

HelectriC skrev:
nu läste jag inte den artikeln, men var det andra problem är de som alla non-Tesla upplever map laddning?
Jag har inte hört något om att Taycan har några andra problem än andra non-Tesla.

Och Taycan kommer få Plug&Charge på Ionity om det inte redan är utrullat. Då blir det lika smidigt som för Teslas på SuC. Inga kort eller appar. Bara att sätta i laddkabeln så laddar bilen.
Tesla Model S 100D (Midnight Silver + Autopilot + Bio Defence Mode)
Cyklar på Scott E-Silence 20
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
taliz skrev:
Bjelke skrev:
Någon som har en Taycan i Bollnäs-krokarna?
Intresset har gått från högt till ”måste” ;)
Är det bestämt ungefär vart man kan lämna in den vid problem mm?
För mig norr om Stockholm såklart... Uppsala? Eller t.o.m. Gävle? :)
Ska du betala dubbla priset för en Porsche för att Ödeshög kostar 1,5kr mer mellan 13-18? :shock:
ja, det måste absolut vara enda argumentet :lol: FInns väl inget i en Taycan som slår möjligheten att ladda SuC.
:lol:
Jag kan faktiskt inte riktigt se en enda stor fördel med just Tesla längre, den enda stora avgörande skillnaden har
hittills varit just SuC-nätverket och den fördelen håller på att utraderas och tom vändas till något riktigt sjukt, jag
vill banne mig veta hur mycket en långresa kommer att kosta utan att leka Sherlock Holmes och ”tvingas” starta
klockan två på natten istället för normal tid på morgonen tex, och det kan ändras på en sekund helt efter Teslas egna
tycke och smak och totalt utan kommunikation i förväg. Jag har inte hamnat i situationen att kunna ha två stycken
model S på gården genom att slösa pengar.
Det är helt enkelt vidrigare än Ionitys tilltag tidigare (även om det också var magstarkt förhållandevis).
Något annat är inte direkt speciellt med en Tesla, visst är model S en av dom snyggaste bilar jag haft men det finns
och kommer fler snygga bilar :)
Att hålla bilen i filen är inte rocket science längre och film och spel och pruttkuddar skiter jag i rent ut sagt...
Och service har jag nästan bara usel erfarenhet av hittills (minst sagt, man ska tydligen bo Djursholm för bra service)
hos Tesla (bara det att jag inte orkar klaga här hela tiden längre samt att jag helt enkelt inte försöker få eventuella
fel åtgärdade utan drar på det så länge det går om man säger så).
Jag har bara en makt som kund (vilket nämndes några ggr i ”den andra” tråden) och det är att köpa av något annat
företag, vilket inte riktigt har gått hittills (för det har inte funnits något vettigt alternativ), men det gör det nu.
Porschen är för mig mest intressant nu :)
Jaguaren gillar jag också fortfarande förvisso men även om den fått 3-fas-laddning så lider den ff av lite annat så att säga...
Båda mina nuvarande Teslor njuter jag av i fulla drag (och har fri SuC) så ingen panik men nästa blir blir nog något annat.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Banane
Inlägg: 1258
Blev medlem: 21 okt 2020 11:48

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Banane »

Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
taliz skrev:
Bjelke skrev:
Någon som har en Taycan i Bollnäs-krokarna?
Intresset har gått från högt till ”måste” ;)
Är det bestämt ungefär vart man kan lämna in den vid problem mm?
För mig norr om Stockholm såklart... Uppsala? Eller t.o.m. Gävle? :)
Ska du betala dubbla priset för en Porsche för att Ödeshög kostar 1,5kr mer mellan 13-18? :shock:
ja, det måste absolut vara enda argumentet :lol: FInns väl inget i en Taycan som slår möjligheten att ladda SuC.
:lol:
Jag kan faktiskt inte riktigt se en enda stor fördel med just Tesla längre, den enda stora avgörande skillnaden har
hittills varit just SuC-nätverket och den fördelen håller på att utraderas och tom vändas till något riktigt sjukt, jag
vill banne mig veta hur mycket en långresa kommer att kosta utan att leka Sherlock Holmes och ”tvingas” starta
klockan två på natten istället för normal tid på morgonen tex, och det kan ändras på en sekund helt efter Teslas egna
tycke och smak och totalt utan kommunikation i förväg. Jag har inte hamnat i situationen att kunna ha två stycken
model S på gården genom att slösa pengar.
Det är helt enkelt vidrigare än Ionitys tilltag tidigare (även om det också var magstarkt förhållandevis).
Något annat är inte direkt speciellt med en Tesla, visst är model S en av dom snyggaste bilar jag haft men det finns
och kommer fler snygga bilar :)
Att hålla bilen i filen är inte rocket science längre och film och spel och pruttkuddar skiter jag i rent ut sagt...
Och service har jag nästan bara usel erfarenhet av hittills (minst sagt, man ska tydligen bo Djursholm för bra service)
hos Tesla (bara det att jag inte orkar klaga här hela tiden längre samt att jag helt enkelt inte försöker få eventuella
fel åtgärdade utan drar på det så länge det går om man säger så).
Jag har bara en makt som kund (vilket nämndes några ggr i ”den andra” tråden) och det är att köpa av något annat
företag, vilket inte riktigt har gått hittills (för det har inte funnits något vettigt alternativ), men det gör det nu.
Porschen är för mig mest intressant nu :)
Jaguaren gillar jag också fortfarande förvisso men även om den fått 3-fas-laddning så lider den ff av lite annat så att säga...
Båda mina nuvarande Teslor njuter jag av i fulla drag (och har fri SuC) så ingen panik men nästa blir blir nog något annat.

Tycker du överdriver lite faktiskt. Tillgänglig och enkel snabbladdning är värdefullt även om det kostar lite mer i kronor.

Dock får jag väl hålla med om att jag knappast köper en till Tesla. Är lite sugen på en Mercedes faktiskt. Hoppas de får fram en modell som passar mig inom några år.
Skriv svar