Lexus UX300e electric

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av martinot »

Zalman3 skrev:
VÅR NYA ELBIL UX 300eLEXUS ELECTRIFIED

Nu har vi haft världspremiär av vår första elbil. De första leveranserna till svenska kunder kommer att ske i januari 2021. Om du redan nu vill göra en intresseanmälan tar du kontakt med en Lexus återförsäljare.
https://www.lexus.se/car-models/ux-300e/#hero

Om ett knappt år finns den i Sverige.
The Lexus UX 300e will be available to pre-order from 1st April 2020.
Grymt ful! :( :( :(

Ser ut, som någon påpekade innan, som en missbildad "alien".
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av martinot »

Legato skrev:
Man blir dock lite trött när man läser allra första meningen i beskrivningen...

"När du trycker på START och sedan...." :?
Visar på företag som sitter fast i gamla konventioner, och som inte törs tänka nytt (eller som tar sina kunder för att vara för korkade, och misstror att de kan anpassa sig och lära nytt).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av martinot »

Legato skrev:
fth skrev:
För mig är det fullkomligt obegripligt att någon skulle köpa denna bil.

Kan någon som seriöst överväger ett köp förklara för mig?

/fth

Jag överväger inte köp, men jag köpte ju en Honda E, det är på många sätt "också" ett irrationellt val.

Jag tror denna kommer sälja uselt, men en liten nisch kanske den ändå har med folk som vill ha en mindre SUV för pendling/stadskörning och vill ha högsta möjliga kvalitet.
Jo, men även om Honda E kanske inte heller (som de flesta japanska EV) verkar helt genomtänkt eller har något effektivt elpaket/drivlina, så har den iaf. en kul och grymt snygg design. Denna Lexus är ju asful, och har absolut inget som talar för den.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av martinot »

Legato skrev:
fth skrev:
benke_berguv skrev:
Båda uppfyller ju samma mätbara krav men känns helt olika vilket tilltalar olika och då även får kosta olika.
Det finns ju faktiskt flera viktiga rent objektiva kriterier map räckvidd, laddeffekt, CHAdeMO istf CCS etc där den här bilen helt enkelt inte når upp till en lägsta acceptabel nivå.
/fth
"benkes" poäng var ju att vad som är viktiga egenskaper är högst individuellt.

Varför ska han bry sig om snabbladdning, laddeffekt, Chademo mm om han (som han skrev) aldrig kör mer än fem mil per dag?

Det är ju helt upp till honom att anse att Teslas upplevda och/eller faktiska kvalitet inte lever upp till "en lägsta acceptabel nivå". För mig är inte den egenskapen tillräckligt viktig, men jag tycker inte det är särskilt svårt att förstå att andra prioriterar det högt.

Jag känner igen diskussionen från Honda E-tråden. Vissa verkar anse att man inte ska köpa en bil utifrån ens personliga behov och preferenser utan utifrån vad andra tycker är viktigt. Jag köper inte alls det resonemanget.
Tror inte det handlar om det. Tror att folk (speciellt på elbilsforum som detta) har mycket bra koll när det gäller att köpa bilar som motsvarar ens behov och preferenser. Är nog snarare att många är allt för religiösa i sina val, och blir förorättade om ens egna val inte automatiskt är rätt för alla andra.

https://www.adzooma.com/blog/confirmati ... -marketing

Handlar även om att många innerst inne är osäkra på sina val, och ju osäkrare de är på sina egna val, så måste de försvara de desto hårdare inför andra, och få andra att agera som en själv (eftersom de själva är osäkra på om de gjort rätt).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av martinot »

Svenssons skrev:
Lexus lanserar alltså nu sin elbil från 2014 med enfasladdning hemma, max snabbladdning på 50 kW, räckvidd på troligen under 30 mil, pris på 600kkr och utseende som en Mirai.

PS Skulle inte bli förvånad om den även kommer med Chademo vilket verkar vara fallet...
Du menar att det blir 1-fasladdning och Chademo på Lexus EV i Europa? Jezus! :lol:

Helt sjukt i så fall! :?

Men inget förvånar mig om japanarna. De är grymt duktiga på mycket, men gällande elbilar är de flesta helt lost. De verkar inte ha lärt sig något alls på alla sina misstag.

Tror att den EV-fientliga inställningen som den japanska bilindustrin har, kommer att bli dess undergång.

Amerikanska Tesla, europeiska VAG och alla kineser kommer att springa förbi den japanska bilindustrin.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av Svenssons »

martinot skrev:

Du menar att det blir 1-fasladdning och Chademo på Lexus EV i Europa? Jezus! :lol:

Helt sjukt i så fall! :?
Inte nog med det, de mäter fortfarande räckvidden enligt NEDC. Sedan 1/9 2019 måste dock alla bilar registreras enligt WLTP och denna bil kommer 2021. NEDC mäts väl inte längre och även Japan använder WLTP. Det är väl mer ett tecken på att det är en bil de tog fram för mer än 5 år sedan men sedan inte önskat tillverka.

Topphastigheten är på hela 160 km/h och den är blixtrande snabb 0-100 km/h, den klarar av det på 7,5 sekunder.

Designen är minimalistisk med endast 20 knappar på ratten.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7054
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av fth »

Provkörning av UX300e, betalvägg, men någon med prenumeration kanske kan rapportera resultat:
https://www.nyteknik.se/premium/provkor ... na-7004591

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Inlägg: 566
Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
Ort: Smedjebacken
Referralkod: ts.la/mats11813

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av Elmil »

Svenssons skrev:
martinot skrev:

Du menar att det blir 1-fasladdning och Chademo på Lexus EV i Europa? Jezus! :lol:

Helt sjukt i så fall! :?
Inte nog med det, de mäter fortfarande räckvidden enligt NEDC. Sedan 1/9 2019 måste dock alla bilar registreras enligt WLTP och denna bil kommer 2021. NEDC mäts väl inte längre och även Japan använder WLTP. Det är väl mer ett tecken på att det är en bil de tog fram för mer än 5 år sedan men sedan inte önskat tillverka.

Topphastigheten är på hela 160 km/h och den är blixtrande snabb 0-100 km/h, den klarar av det på 7,5 sekunder.

Designen är minimalistisk med endast 20 knappar på ratten.
Nu har bilen också fått WLTP och de slår på stora lanseringstrumman. Dags att slå till med 50' rabatt! ;)

Helsidesannons i dagens SvD
Nya Lexus UX 300e
FÖRHANDSBOKA VÅR NYA ELBIL NU

Lanseras i april 2021 och du kan förhandsboka nya Lexus UX 300e redan idag.

Lanseringspris från 529900 kr
Ord.pris från 579900 kr
(klimatbonus ej inräknad)

Räckvidd WLTP 305-315 km
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av vigge50 »

310 km räckvidd :shock:
Om det kommit 2017 så visst med 2021...
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av Zalman3 »

10 år och 100.000 mils batterigaranti är bra!

GENERÖS GARANTI

För en maximal livslängd och ett problemfritt ägande är våra batterier försedda med ett avancerat kyl- och värmesystem. Batteripaketet är dessutom förseglat med gummipackningar för att skydda det mot vatten och vägdamm. Lexus erbjuder förlängd EV-batterigaranti i 10 år eller 100 000 mil (vilket som först inträffar) som gäller alla funktionsfel på batteripaketet och om kapaciteten sjunker under 70%, under förutsättning att du följt rekommenderad serviceintervall som utförts av Lexus-auktoriserad serviceverkstad.
https://www.lexus.se/all-electric/how-a ... aintenance
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5284
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Zalman3 skrev:
10 år och 100.000 mils batterigaranti är bra!
Generös garanti helt klart.
Lexus erbjuder förlängd EV-batterigaranti i 10 år eller 100 000 mil (vilket som först inträffar) som gäller alla funktionsfel på batteripaketet och om kapaciteten sjunker under 70%, under förutsättning att du följt rekommenderad serviceintervall som utförts av Lexus-auktoriserad serviceverkstad.
Men man undrar vad det är för kritisk serviceåtgärd som förhindrar eventuella fel på batteriet och minskar degraderingen?
Åtgärden verkar i alla fall vara så extremt komplicerad att endast Lexusverkstäder klarar av det.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10236
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av Legato »

Insåg att jag glömt kika närmare på denna. Tänkte att om den låg under 450k så kunde den vara intressant. 580k i basversionen med väldigt snål utrustning var inte lika lockande...

Men... De har en lanseringskampanj med 50k rabatt på alla varianter. Nu kommer onekligen TCS-medlemmar stå i kö! ;)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Fredrik j
Inlägg: 10782
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av Fredrik j »

martinot skrev:
Zalman3 skrev:
VÅR NYA ELBIL UX 300eLEXUS ELECTRIFIED

Nu har vi haft världspremiär av vår första elbil. De första leveranserna till svenska kunder kommer att ske i januari 2021. Om du redan nu vill göra en intresseanmälan tar du kontakt med en Lexus återförsäljare.
https://www.lexus.se/car-models/ux-300e/#hero

Om ett knappt år finns den i Sverige.
The Lexus UX 300e will be available to pre-order from 1st April 2020.
Grymt ful! :( :( :(

Ser ut, som någon påpekade innan, som en missbildad "alien".
Jag tycker den ser krockad ut på bakdörrarna. Bucklig i alla riktningar. Har reagerat på det på andra Lexus-bilar också. Ett par veck för mycket för min smak.
Erxon
elbilist
Inlägg: 404
Blev medlem: 17 jun 2018 22:00

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av Erxon »

Legato skrev:
Men... De har en lanseringskampanj med 50k rabatt på alla varianter. Nu kommer onekligen TCS-medlemmar stå i kö! ;)

Såg smil-gubben..., men hur tänker man på Lexus/Toyota egentligen?
Vill man inte sälja, Chademo och 1-fas laddare. Detta är en kombination jag inte vill ha igen.
Räcker med den Leaf jag har idag, skaffar hellre en Zoe till faktiskt...
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av martinot »

Nicke Nyfiken skrev:
Zalman3 skrev:
10 år och 100.000 mils batterigaranti är bra!
Generös garanti helt klart.
Lexus erbjuder förlängd EV-batterigaranti i 10 år eller 100 000 mil (vilket som först inträffar) som gäller alla funktionsfel på batteripaketet och om kapaciteten sjunker under 70%, under förutsättning att du följt rekommenderad serviceintervall som utförts av Lexus-auktoriserad serviceverkstad.
Men man undrar vad det är för kritisk serviceåtgärd som förhindrar eventuella fel på batteriet och minskar degraderingen?
Åtgärden verkar i alla fall vara så extremt komplicerad att endast Lexusverkstäder klarar av det.
Känns som att den inkluderade fria garantin på 10 år inte längre är lika kostnadsfri och generös då.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10236
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av Legato »

Erxon skrev:
Legato skrev:
Men... De har en lanseringskampanj med 50k rabatt på alla varianter. Nu kommer onekligen TCS-medlemmar stå i kö! ;)

Såg smil-gubben..., men hur tänker man på Lexus/Toyota egentligen?
Vill man inte sälja, Chademo och 1-fas laddare. Detta är en kombination jag inte vill ha igen.
Räcker med den Leaf jag har idag, skaffar hellre en Zoe till faktiskt...
Nej det känns verkligen som man kommer kunna räkna antalet sålda bilar i Sverige på sina tio fingrar...

För mig spelar inte snabbladdningen och räckvidden någon roll då det skulle vara andrabil. Dock är enfasladdningen, prestandan och priset deal killers.

Annars gillar jag verkligen Lexus och jag sörjer att de helt tappat det i elbilsracet.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av Bjelke »

Erxon skrev:
Legato skrev:
Men... De har en lanseringskampanj med 50k rabatt på alla varianter. Nu kommer onekligen TCS-medlemmar stå i kö! ;)

Såg smil-gubben..., men hur tänker man på Lexus/Toyota egentligen?
Vill man inte sälja, Chademo och 1-fas laddare. Detta är en kombination jag inte vill ha igen.
Räcker med den Leaf jag har idag, skaffar hellre en Zoe till faktiskt...
Säger samma sak, CHadMO plus enfas suger rejält och jag har ju också haft Leaf som jag han köra typ
8000mil, inte en gång till säger jag bara (Leaf i sig är bra om man gillar en felfri bil osv dock)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av martinot »

Bjelke skrev:
Erxon skrev:
Legato skrev:
Men... De har en lanseringskampanj med 50k rabatt på alla varianter. Nu kommer onekligen TCS-medlemmar stå i kö! ;)

Såg smil-gubben..., men hur tänker man på Lexus/Toyota egentligen?
Vill man inte sälja, Chademo och 1-fas laddare. Detta är en kombination jag inte vill ha igen.
Räcker med den Leaf jag har idag, skaffar hellre en Zoe till faktiskt...
Säger samma sak, CHadMO plus enfas suger rejält och jag har ju också haft Leaf som jag han köra typ
8000mil, inte en gång till säger jag bara (Leaf i sig är bra om man gillar en felfri bil osv dock)...
Har de normalt bara 1-fas in till de villorna i Japan (har rest i Japan, men har inte koll på denna typ av detaljer)?

Jag kan förstå att de kör med CHAdeMO hemma i Japan (är ju största standarden för DC-laddning där), men tycker det är märkligt att de ens får lov sälja sådana bilar i Europa där EU bestämt att alla nya elbilar skall ha CCS? Hur lyckas de komman undan med den bestämmelsen?

Hoppas att köparna röstar med plånboken och bojkottar nya bilar med 1-fas AC-laddning och/eller CHAdeMO för DC-laddning.

Uselt och skamligt dåligt agerat av Toyota ivf! :evil:
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10236
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av Legato »

Aftonbladet är fullständigt tapetserat med reklam för bilen.

Trodde man typ struntade i svenska marknaden med tanke på enfas och Chademo men tydligen inte. Man har ju svårt att se att särskilt många ska nappa.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Erxon skrev:
Legato skrev:
Men... De har en lanseringskampanj med 50k rabatt på alla varianter. Nu kommer onekligen TCS-medlemmar stå i kö! ;)

Såg smil-gubben..., men hur tänker man på Lexus/Toyota egentligen?
Vill man inte sälja, Chademo och 1-fas laddare. Detta är en kombination jag inte vill ha igen.
Räcker med den Leaf jag har idag, skaffar hellre en Zoe till faktiskt...
Säger samma sak, CHadMO plus enfas suger rejält och jag har ju också haft Leaf som jag han köra typ
8000mil, inte en gång till säger jag bara (Leaf i sig är bra om man gillar en felfri bil osv dock)...
Chademo och enfasladdning skulle jag kunna tänka på en tredjebil, typ en reservbil som man enbart tar någon kilometer till ica ibland. Eller om man vill ha en enkel pendlarbil. Men då skulle jag i första köpa en 6 år gammal Leaf istället.
Jag fick ju ett grymt bra erbjudande på en Honda e, och det är fortfarande en sådan till salu för 370k hos lokala Honda-handlaren. Riktigt prisvärt. Men enfasladdning är bara no no för en elbil från 2021. Odiskutabelt på en Lexus som kostar 600k.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av Svenssons »

martinot skrev:
Jag kan förstå att de kör med CHAdeMO hemma i Japan (är ju största standarden för DC-laddning där), men tycker det är märkligt att de ens får lov sälja sådana bilar i Europa där EU bestämt att alla nya elbilar skall ha CCS? Hur lyckas de komman undan med den bestämmelsen?
Det finns väl inga bestämmelser om vad för laddstandard som bilar ska ha? De bestämmelser som finns påverkar väl endast hur publika laddstationer ska fungera?

https://cleantechnica.com/2019/02/16/st ... in-the-eu/

Dessa bestämmelser gör dock att CHAdeMO som tidigare var standarden som hade flest laddare nu håller på att försvinna från EU. Det är inte särskilt bra för en biltillverkare som vill satsa på elbilar att använda något annat än CCS i EU. Antar att Toyota inte tillhör gruppen som vill satsa på elbilar. Som kund skulle inte jag vilja köpa produkter av ett bolag som inte vill satsa något på produkten jag köper.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av 12man »

Legato skrev:
Aftonbladet är fullständigt tapetserat med reklam för bilen.

Trodde man typ struntade i svenska marknaden med tanke på enfas och Chademo men tydligen inte. Man har ju svårt att se att särskilt många ska nappa.
google har dej i en ask
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10236
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av Legato »

12man skrev:
Legato skrev:
Aftonbladet är fullständigt tapetserat med reklam för bilen.

Trodde man typ struntade i svenska marknaden med tanke på enfas och Chademo men tydligen inte. Man har ju svårt att se att särskilt många ska nappa.
google har dej i en ask
Det har de absolut, men historiskt har Aftonbladet inte targetat särskilt mycket utan kört ganska brett. Men de kanske har ändrat på det nu.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av ippii »

Varför gör de detta? Det är ju mycket bättre med självladdande bilar, det har de ju själv förklarat för folk om och om igen...
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Lexus UX300e electric

Inlägg av Bjelke »

Legato skrev:
Aftonbladet är fullständigt tapetserat med reklam för bilen.

Trodde man typ struntade i svenska marknaden med tanke på enfas och Chademo men tydligen inte. Man har ju svårt att se att särskilt många ska nappa.
Och dom lär inte bli särskilt bra ambassadörer för elbilar heller tyvärr.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar