Ingen Tesla-jacka i Sverige?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
krillokrokodil
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 20 sep 2020 15:18
Ort: Härryda kommun

Ingen Tesla-jacka i Sverige?

Inlägg av krillokrokodil »

På den amerikanska shoppen kan man ju beställa en snygg jacka, den finns inte i Sverige verkar det som. Någon som vet varför?
jacka.PNG
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Ingen Tesla-jacka i Sverige?

Inlägg av metchristian »

krillokrokodil skrev:
På den amerikanska shoppen kan man ju beställa en snygg jacka, den finns inte i Sverige verkar det som. Någon som vet varför?
Du kan få hem den till Sverige via shopusa... så gjorde jag, köpte softshell jackan o den där.
När jag frågade i upplands Väsby sa de att det är i Nederländerna som va som skall finnas på hemsidan men de har ju ökat på lite här o där med sånt som bara finns i usa
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7068
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Ingen Tesla-jacka i Sverige?

Inlägg av fth »

krillokrokodil skrev:
På den amerikanska shoppen kan man ju beställa en snygg jacka, den finns inte i Sverige verkar det som. Någon som vet varför?
Jag har en sån, beställde via Tibors "julklappsyra" för ett par år sedan, den är väldigt varm och skön, dock är dragkedjorna tyvärr av rätt tveksam kvalitet, en ficka har gett upp, och "huvudkedjan" har börjat trilska nyligen.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Ingen Tesla-jacka i Sverige?

Inlägg av metchristian »

fth skrev:
krillokrokodil skrev:
På den amerikanska shoppen kan man ju beställa en snygg jacka, den finns inte i Sverige verkar det som. Någon som vet varför?
Jag har en sån, beställde via Tibors "julklappsyra" för ett par år sedan, den är väldigt varm och skön, dock är dragkedjorna tyvärr av rätt tveksam kvalitet, en ficka har gett upp, och "huvudkedjan" har börjat trilska nyligen.

/fth
Det problemet har jag inte haft men däremot på en hoddie med dragkedja.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Ingen Tesla-jacka i Sverige?

Inlägg av Tars »

Jag lyckades få tag i en skinnjacka via ryssland på eBay.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7068
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Ingen Tesla-jacka i Sverige?

Inlägg av fth »

fth skrev:
krillokrokodil skrev:
På den amerikanska shoppen kan man ju beställa en snygg jacka, den finns inte i Sverige verkar det som. Någon som vet varför?
Jag har en sån, beställde via Tibors "julklappsyra" för ett par år sedan, den är väldigt varm och skön, dock är dragkedjorna tyvärr av rätt tveksam kvalitet, en ficka har gett upp, och "huvudkedjan" har börjat trilska nyligen.

/fth
Sorry, insåg när jag drog på mig jackan ikväll att det inte alls var den på bilden. Jag har den som heter ”soft shell jacket $180”:
52BBAAB7-78A0-4640-BECA-AE95F09D97B3.jpeg
Fortfarande varm och skön dock ;)

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Skriv svar