Tesla har stora försäljningsframgångar och för att klara servicebehovet så byggs nu serviceorganisationen kraftigt ut.
Tesla gör rekordvinster och har därmed råd att fila på saker som inte prioriterats tidigare.
Lägre ljudnivå med bättre isolering och dubbelglas, värmepump för längre räckvidd är exempel på små förbättringar som man nu fixar.
Tesla planerar ett nytt servicecenter per vecka 2021.
Tesla planerar uppenbarligen en betydande utvidgning av sin servicekapacitet.
Enligt en mediarapport har toppledningen runt Elon Musk meddelat anställda att de vill öppna minst ett servicecenter per vecka 2021.
En per vecka, då kanske Sverige får ett till under nästa år.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Kanske bättre i längden att uppgradera kvalitetskontrollen?
Ja de behöver satsa stort och anställa 2 st till som jobbar med kvalitet och efterkontroll. Eller helt enkelt kicka de 2 som jobbar med det i dagsläget
Kanske bättre i längden att uppgradera kvalitetskontrollen?
Ja de behöver satsa stort och anställa 2 st till som jobbar med kvalitet och efterkontroll. Eller helt enkelt kicka de 2 som jobbar med det i dagsläget
Problemet är ju att om de skulle stoppa alla små brister så skulle färre bilar komma ut från fabriken och det skulle kosta mycket pengar. Det kostar ännu mer att se till att felen aldrig uppstår i första läget. Du löser inget problem med att ha två nötter med OCD i slutet av linjen.
Men de skulle ju kunna öppna ett av dessa servicecenter i där i slutet på linan och fixa de saker som annars måste fixas efter leverans.
Tack @Bylund. Det är en smart tanke . Tesla behöver verkligen fixa till det här. De tar premiumbetalt för bilarna men bilarna har inte känslan av premiumkvalitet alls tyvärr. Bättre byggkvalitet och ordentligt utbyggd serciceorganisation så kanske jag köper en Tesla igen