Hur funkar service-center besöken?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tymrev
Teslaägare
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 jun 2019 20:51

Hur funkar service-center besöken?

Inlägg av Tymrev »

Har bokat in min Model 3 i Malmö på servicebesök pga. fel i ljudanläggningen.
Har aldrig varit inne på service på Tesla förr. Får man alltid en lånebil om det inte går så snabbt så att man kan vänta medan dom utför servicen? Går det att ringa dom nuförtiden för att få besked om detta annars? Hittar bara lokalnummer till "Sales", det andra för "Service and roadside assistance" som ser ut att vara ett centralt nummer.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Hur funkar service-center besöken?

Inlägg av frippe »

Är det garantijobb brukar det ingå lånebil. Dock har de nog lite knapert med lånebilar i Malmö efter branden.

Jag har alltid fått ett sms från Malmö strax före tiden för besöket, som jag kunnat svara på och då bett de ringa upp. Vilket de alltid gjort ganska snabbt.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Hur funkar service-center besöken?

Inlägg av Curik »

frippe skrev:
Är det garantijobb brukar det ingå lånebil. Dock har de nog lite knapert med lånebilar i Malmö efter branden.

Jag har alltid fått ett sms från Malmö strax före tiden för besöket, som jag kunnat svara på och då bett de ringa upp. Vilket de alltid gjort ganska snabbt.
När jag frågat om lånebil har det hänvisats till att det beror på hur lång tid arbetet förväntas ta. Under två timmar = ingen lånebil.
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Hur funkar service-center besöken?

Inlägg av kikat »

Märkligt att folk ger så olika svar här. De gånger då jag varit på garantiservice med min M3 på SC Malmö så har jag inte fått lånebil.
Enligt min serviceadvisor Olivia Nordanåker så ges bara lånebil om arbetet är planerat att ta 4 timmar eller längre.
Har även varit där under coronatid och samma regler gällde då.
I våras kunde man bli kopplad till servicecenter genom att ringa växelnumret. Går inte det längre? Har varit lite till och från med deras telefonerande.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hur funkar service-center besöken?

Inlägg av Bjelke »

Dom sa 4 timmar till mig senast också...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Hur funkar service-center besöken?

Inlägg av holden »

När jag bokade service i appen pga kamera som inte funkar gick det att välja att det kommer hem en tekniker, går det alltid att välja eller varför skulle man annars åka till ett service center? Givetvis går det inte om dom måste hissa upp bilen men en sån sak som ljudanläggningen måste väl gå att fixa oavsett plats.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Hur funkar service-center besöken?

Inlägg av frippe »

holden skrev:
När jag bokade service i appen pga kamera som inte funkar gick det att välja att det kommer hem en tekniker, går det alltid att välja eller varför skulle man annars åka till ett service center? Givetvis går det inte om dom måste hissa upp bilen men en sån sak som ljudanläggningen måste väl gå att fixa oavsett plats.
Det är olika beroende på typ av fel samt var du befinner dig där de ska åtgärda felet.
Model Y LR.
Model S70D
Skriv svar