A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2324
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av mans71 »

blincoln skrev:
mans71 skrev:
ABRP verkar nu bara koppla upp sig på ena bilen (den översta i listan). Har provat logga ut/in med samma resultat. Andra appar kan koppla upp sig till bil #2. Bugg eller tillfälligt driftproblem?
Vi gör ingen skillnad på vems Tesla det är utan behandlar alla en och en. Men vi ser ibland att Tesla mobbar vissa enskilda fordon, kan vara att de går mot någon specifik server hos Tesla som har problem.
Vet inte om jag förstår svaret riktigt, men så här ser det ut. ABRP har kontakt med ena bilen, procent och data visas, den andra bilen, död.
97988003-705F-4132-BCE7-524939B1CE8D.jpeg
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av blincoln »

mans71 skrev:
blincoln skrev:
mans71 skrev:
ABRP verkar nu bara koppla upp sig på ena bilen (den översta i listan). Har provat logga ut/in med samma resultat. Andra appar kan koppla upp sig till bil #2. Bugg eller tillfälligt driftproblem?
Vi gör ingen skillnad på vems Tesla det är utan behandlar alla en och en. Men vi ser ibland att Tesla mobbar vissa enskilda fordon, kan vara att de går mot någon specifik server hos Tesla som har problem.
Vet inte om jag förstår svaret riktigt, men så här ser det ut. ABRP har kontakt med ena bilen, procent och data visas, den andra bilen, död.
Tack! Det var vi som hade gjort fel, din bil hade hamnat i någon udda konfiguration där den aldrig pollades. Ber om ursäkt och tack för exemplet så vi kunde fixa det felet!
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2324
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av mans71 »

blincoln skrev:
mans71 skrev:
blincoln skrev:
mans71 skrev:
ABRP verkar nu bara koppla upp sig på ena bilen (den översta i listan). Har provat logga ut/in med samma resultat. Andra appar kan koppla upp sig till bil #2. Bugg eller tillfälligt driftproblem?
Vi gör ingen skillnad på vems Tesla det är utan behandlar alla en och en. Men vi ser ibland att Tesla mobbar vissa enskilda fordon, kan vara att de går mot någon specifik server hos Tesla som har problem.
Vet inte om jag förstår svaret riktigt, men så här ser det ut. ABRP har kontakt med ena bilen, procent och data visas, den andra bilen, död.
Tack! Det var vi som hade gjort fel, din bil hade hamnat i någon udda konfiguration där den aldrig pollades. Ber om ursäkt och tack för exemplet så vi kunde fixa det felet!
Toppen att ni hittade felet - tack!
Model S P85DL+
Ken1
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 nov 2016 17:53

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av Ken1 »

Hej
Har precis köpt en begagnad I3 60Ah.
När jag planerar resa norrut från Stockholm till Hudik så föreslår den Tesla Supercharger.
Men dessa kan inte andra än Tesla ladda på?
Fick blocka den laddaren.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av Hertsh »

Har problem med appen. Varje gång jag ska planera en rutt får jag bara en vit skärm. Kör ios 14.0.1 på en iPhone 11 Pro Max och senaste version av ABRP på app store.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av blincoln »

Hertsh skrev:
Har problem med appen. Varje gång jag ska planera en rutt får jag bara en vit skärm. Kör ios 14.0.1 på en iPhone 11 Pro Max och senaste version av ABRP på app store.
Tack! Vi har fixat problemet (såvitt jag vet) och en ny version till iOS bör komma inatt.
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av MrRun »

Ken1 skrev:
Hej
Har precis köpt en begagnad I3 60Ah.
När jag planerar resa norrut från Stockholm till Hudik så föreslår den Tesla Supercharger.
Men dessa kan inte andra än Tesla ladda på?
Fick blocka den laddaren.
Märkte också samma sak. Tror det berodde på att laddaren är felaktigt upplagd på uppladdning.nu. Verkar korrigerat nu tror jag?
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
KnightRider
Teslaägare
Inlägg: 259
Blev medlem: 07 aug 2019 12:39
Ort: Hammarö

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av KnightRider »

En önskan om en feature är att kunna ställa in avgång och ankomst på den valda färjan. Om jag t.ex. lägger en rutt ner till Österrike och lägger in Trellleborg-Rostock som färjelinje så vet jag att den t.ex. avgår 23:00 och ankommer 06:00. Då vore det fint om ruttberäkningen kunde ta hänsyn till färjetiderna.
Användarvisningsbild
Lezzeti
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 08 sep 2020 20:21

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av Lezzeti »

Ännu ett önskemål vore stöd för Android Auto, då slipper man ha mobilen i hållare om man ska använda abrp.. :-)
Kia E-Niro 2019. Tidigare Nissan Leaf men tröttnade på Rapidgate..
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1822
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av BrooklynS »

Lezzeti skrev:
Ännu ett önskemål vore stöd för Android Auto, då slipper man ha mobilen i hållare om man ska använda abrp.. :-)
Kör det i bilens webläsare.
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 606
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av Anderzzon »

Jag är lite nyfiken på när det kommer bättre data och beräkningar för Polestar 2? Om man t.ex planerar en rutt mellan Stockholm-Åre läggs stop på Supercharger in och laddstoppen är lika långa som för en Model 3.
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av vigge50 »

Anderzzon skrev:
Jag är lite nyfiken på när det kommer bättre data och beräkningar för Polestar 2? Om man t.ex planerar en rutt mellan Stockholm-Åre läggs stop på Supercharger in och laddstoppen är lika långa som för en Model 3.
De har på deras forum frågat efter hjälp av ägare att dela med sig av data. Så det beror väll på hur många ägare som ser det och är villiga att dela med sig av data om förbrukning och laddning.

https://forum.abetterrouteplanner.com/t ... olestar-2/
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare
Inlägg: 878
Blev medlem: 21 okt 2017 07:10

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av PhR34k »

Idag fick jag en varning utav google att ABRP har haft ett dataintrång och att lösenordet är på vift så jag varnar er andra att ändra lösenordet om fler har fått samma meddelande.
Konstigt att inte ABRP sagt något
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av dstr »

PhR34k skrev:
Idag fick jag en varning utav google att ABRP har haft ett dataintrång och att lösenordet är på vift så jag varnar er andra att ändra lösenordet om fler har fått samma meddelande.
Konstigt att inte ABRP sagt något
Exakt vad stog det?

Jag fick ett liknande meddelande på ett forum här om dagen, och då stod det att lösenordet jag använde där figurerade i en läcka från en annan site.
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare
Inlägg: 878
Blev medlem: 21 okt 2017 07:10

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av PhR34k »

dstr skrev:
PhR34k skrev:
Idag fick jag en varning utav google att ABRP har haft ett dataintrång och att lösenordet är på vift så jag varnar er andra att ändra lösenordet om fler har fått samma meddelande.
Konstigt att inte ABRP sagt något
Exakt vad stog det?

Jag fick ett liknande meddelande på ett forum här om dagen, och då stod det att lösenordet jag använde där figurerade i en läcka från en annan site.
Står mer eller mindre att pga läcka från 3e part så är lösenordet på vift men vad det exakt innebär vet jag inte.
Jag menar antingen har ABRP fått intrång eller deras samarbetspartner (varför de skulle ha mitt lösenord).
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2324
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av mans71 »

PhR34k skrev:
dstr skrev:
PhR34k skrev:
Idag fick jag en varning utav google att ABRP har haft ett dataintrång och att lösenordet är på vift så jag varnar er andra att ändra lösenordet om fler har fått samma meddelande.
Konstigt att inte ABRP sagt något
Exakt vad stog det?

Jag fick ett liknande meddelande på ett forum här om dagen, och då stod det att lösenordet jag använde där figurerade i en läcka från en annan site.
Står mer eller mindre att pga läcka från 3e part så är lösenordet på vift men vad det exakt innebär vet jag inte.
Jag menar antingen har ABRP fått intrång eller deras samarbetspartner (varför de skulle ha mitt lösenord).
Eller, kan det vara så att du använder samma login på fler än en site?
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare
Inlägg: 878
Blev medlem: 21 okt 2017 07:10

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av PhR34k »

Sorry, verkar vara handhavande fel från min sida.
Skulle druckit färdigt kaffet först.
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av blincoln »

Japp, vi har inte haft några intrång eller läckor som vi känner till på ABRP. Det skulle vi absolut informera om.
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av blincoln »

Anderzzon skrev:
Jag är lite nyfiken på när det kommer bättre data och beräkningar för Polestar 2? Om man t.ex planerar en rutt mellan Stockholm-Åre läggs stop på Supercharger in och laddstoppen är lika långa som för en Model 3.
Laddkurvan har vi ganska bra data på, men inte konsumtionen. Det kommer förhoppningsvis lösa sig snart...
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av Monark1954 »

Batteristatus uppdateras inte.
Loggar jag ut och in på mitt Tesla konto får jag en aktuell batteristatus men inga mer uppdateringar.
Har tagit bort bilar flera gånger men en bil ligger kvar. Har letat i mitt Premium konto om det ligger någon bil där.
Huvudvärken är avsaknad av aktuell batteristatus inte hur man raderar bilar.
Screenshot_20201108_133100_com.iternio.abrpapp.jpg
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
MarkusL
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 16 feb 2019 22:59

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av MarkusL »

Hej, har senaste versionen på ipad men när man ska ta bort chargers to avoid så kan man bara ta bort en, trycker man sedan på back så är de andra borta och man måste starta om hela appen för att de ska komma tillbaka i listan och man kan ta bort ytterligare en.
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av blincoln »

Monark1954 skrev:
Batteristatus uppdateras inte.
Loggar jag ut och in på mitt Tesla konto får jag en aktuell batteristatus men inga mer uppdateringar.
Har tagit bort bilar flera gånger men en bil ligger kvar. Har letat i mitt Premium konto om det ligger någon bil där.
Huvudvärken är avsaknad av aktuell batteristatus inte hur man raderar bilar.
Vi har några som drabbats av samma sak och misstänker att MyTesla har börjat säga "unauthorized" ibland fast man inte är det. Vi har nu ändrat så att vi inte helt litar på det svaret utan försöker igen, hoppas det hjälper!
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av Monark1954 »

blincoln skrev:
Monark1954 skrev:
Batteristatus uppdateras inte.
Loggar jag ut och in på mitt Tesla konto får jag en aktuell batteristatus men inga mer uppdateringar.
Har tagit bort bilar flera gånger men en bil ligger kvar. Har letat i mitt Premium konto om det ligger någon bil där.
Huvudvärken är avsaknad av aktuell batteristatus inte hur man raderar bilar.
Vi har några som drabbats av samma sak och misstänker att MyTesla har börjat säga "unauthorized" ibland fast man inte är det. Vi har nu ändrat så att vi inte helt litar på det svaret utan försöker igen, hoppas det hjälper!
Bättre men inte bra. Så fort jag gör en uppdatering av planen så tappar jag uppdatering av batteristatus.
Får logga ut och in igen till Tesla. Obra under pågående körning.
Noterar en detalj, när det fungerar skiljer det 1-2 % mellan bilen och appen. Appen har lägre ‰.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
rockard
Teslaägare
Inlägg: 430
Blev medlem: 10 maj 2016 11:48
Ort: Solna

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av rockard »

Jag kan inte längre länka mitt Tesla-konto, varken via token eller användarnamn och lösenord. Med användarnamn och lösenord får jag en dialog med rubriken "Error" och meddelande "Couldn't login. Please double check your email and password." och med token något liknande fast gällande token. Vad kan det vara för fel? Jag har nyligen lagt till tvåfaktorsautentisering på kontot, men har varit inloggad på ABRP sedan dess. Jag har dock manuellt loggat ut igen, vilket leder lite in på en annan fråga. Jag har loggat ut eftersom jag försöker få bilen att sova, och ABRP verkar hålla den vaken. Kan ni inte använda streaming-API:t istället för polling, så att ni inte hindrar bilen från att sova?
Svart X75D -17
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inlägg av Monark1954 »

Monark1954 skrev:
blincoln skrev:
Monark1954 skrev:
Batteristatus uppdateras inte.
Loggar jag ut och in på mitt Tesla konto får jag en aktuell batteristatus men inga mer uppdateringar.
Har tagit bort bilar flera gånger men en bil ligger kvar. Har letat i mitt Premium konto om det ligger någon bil där.
Huvudvärken är avsaknad av aktuell batteristatus inte hur man raderar bilar.
Vi har några som drabbats av samma sak och misstänker att MyTesla har börjat säga "unauthorized" ibland fast man inte är det. Vi har nu ändrat så att vi inte helt litar på det svaret utan försöker igen, hoppas det hjälper!
Bättre men inte bra. Så fort jag gör en uppdatering av planen så tappar jag uppdatering av batteristatus.
Får logga ut och in igen till Tesla. Obra under pågående körning.
Noterar en detalj, när det fungerar skiljer det 1-2 % mellan bilen och appen. Appen har lägre ‰.
Vad jag förstått hade detta med Teslas övergång till tvåfaktorverifiering att göra.
ABRP har felsökt och uppdaterat.
Nu har jag kört 25-30 timmar utan att någon gång förlora batteri % status.
Går jag från annan app tillbaka till ABRP tar det någon sekund i bland innan uppdatering. Men när status hittats rättas även förbrukningsgrafen.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Skriv svar