Königsegg snackar Tesla

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Königsegg snackar Tesla

Inlägg av ChristerSjo »

fth skrev:
ChristerSjo skrev:
fth skrev:
dd88 skrev:
Personligen så har Tesla på tok för många tillkortakommanden för att ens vara ett alternativ, trots grym drivlina (även om dom inte riktigt får fullt förtroende även på den punkten)

För egen del så hade det bästa varit om Tesla sålt drivlinan till andra tillverkare, något som Elon har försökt (varken man vill eller ej)
OT kanske, men nyfiken, vilka "på tok för många tillkortakommanden" är det du ser hos Tesla?

/fth
Ännu mer intressant är ju om man även lägger in vilken bil(ar) man själv kör idag i signaturen (eller vad det heter) som ligger under varje meddelande som man skriver.
Jag har ju det, men det kanske var dd88 du syftade på?

/fth
Ja det var dd88 jag syftade på, ursäkta att om det kändes att det var riktat mot dig. Jag spann bara vidare på ditt inlägg.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Königsegg snackar Tesla

Inlägg av fth »

ChristerSjo skrev:
Ja det var dd88 jag syftade på, ursäkta att om det kändes att det var riktat mot dig. Jag spann bara vidare på ditt inlägg.
Ingen fara, jag undrade bara om jag hade gjort något fel så att min signatur inte syntes eller så :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Königsegg snackar Tesla

Inlägg av dd88 »

ChristerSjo skrev:
fth skrev:
ChristerSjo skrev:
fth skrev:
dd88 skrev:
Personligen så har Tesla på tok för många tillkortakommanden för att ens vara ett alternativ, trots grym drivlina (även om dom inte riktigt får fullt förtroende även på den punkten)

För egen del så hade det bästa varit om Tesla sålt drivlinan till andra tillverkare, något som Elon har försökt (varken man vill eller ej)
OT kanske, men nyfiken, vilka "på tok för många tillkortakommanden" är det du ser hos Tesla?

/fth
Ännu mer intressant är ju om man även lägger in vilken bil(ar) man själv kör idag i signaturen (eller vad det heter) som ligger under varje meddelande som man skriver.
Jag har ju det, men det kanske var dd88 du syftade på?

/fth
Ja det var dd88 jag syftade på, ursäkta att om det kändes att det var riktat mot dig. Jag spann bara vidare på ditt inlägg.


Här är de senaste 10, tar bara med dom vi haft i iaf 2 månader, blir på tok för spretigt annars.

Audi A4 -19
Volvo V60 -20
Mercedes E220d -19
Audi A4 -17
Audi A6 Allroad -17
Porsche Macan S -16
BMW M3 ZCP -17
BMW M135 -16
BMW 520d -16
BMW 320d -14
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 921
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Königsegg snackar Tesla

Inlägg av wannabee »

Här är de senaste 10, tar bara med dom vi haft i iaf 2 månader, blir på tok för spretigt annars.

Audi A4 -19
Volvo V60 -20
Mercedes E220d -19
Audi A4 -17
Audi A6 Allroad -17
Porsche Macan S -16
BMW M3 ZCP -17
BMW M135 -16
BMW 520d -16
BMW 320d -14
Oj! Jag har bara haft två bilar totalt, och har den ena ännu, och haft alla mina bilar i minst 20 år, så börjar bli dags att skaffa min tredje, som jag typ också räknar med att ha 20 år, och det verkar bli en Tesla, och då modell Y helst byggd i Tyskland, nu när man är lite äldre vill man sitta lite högre än i en model 3.

Intressant från Königsegg, trodde inte de gjorde egna växellådor och sådant.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Königsegg snackar Tesla

Inlägg av martinot »

ChristerSjo skrev:
fth skrev:
dd88 skrev:
Personligen så har Tesla på tok för många tillkortakommanden för att ens vara ett alternativ, trots grym drivlina (även om dom inte riktigt får fullt förtroende även på den punkten)

För egen del så hade det bästa varit om Tesla sålt drivlinan till andra tillverkare, något som Elon har försökt (varken man vill eller ej)
OT kanske, men nyfiken, vilka "på tok för många tillkortakommanden" är det du ser hos Tesla?

/fth
Ännu mer intressant är ju om man även lägger in vilken bil(ar) man själv kör idag i signaturen (eller vad det heter) som ligger under varje meddelande som man skriver.
dd88 äger och kör Skoda till vardags har jag för mig (enligt hans egna uppgift).

Nu kör ju jag andra bilar än Tesla, och frågan är om jag skall även lägga till ICE-bilar i signaturen (inte alla mina bilar i livet, men de nuvarande)?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar