https://insideevs.com/news/440926/hyund ... -new-kona/
Hyundai Teases New Kona And Kona N Line.
The upcoming changes are expected to apply also to the Hyundai Kona Electric.
Hyundai revealed today teasers of the new Kona and the first Kona N Line, which give us a glimpse of the upcoming changes for the small crossover/SUV.
The South Korean manufacturer notes that the new Kona will get a wider stance and a shark-inspired nose that gives the model a sleeker look.
Changes include:
Upgraded daytime running lamps (DRL) for a high-tech, sophisticated style
Front skid plate and bumper add to its armored appearance.
Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Moderator: Redaktion
Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Det kommer också en sportigare modell av Kona, med tillägget N.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Konan?Zalman3 skrev:
Det kommer också en sportigare modell av Kona, med tillägget N.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
En riktig barbar asså...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
https://www.vibilagare.se/nyheter/hyund ... uppdaterasI början av 2021 kommer hybridversionen och snart planerar Hyundai också att presentera uppdatering av helt eldrivna Kona Electric.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Konan får ett facelift.
https://www.electrive.net/2020/11/11/hy ... -facelift/Hyundai behandlar sin Kona Elektro till en ansiktslyftning. Medan ingenting förändras i enheten, kommer den ansiktslyftade Kona Elektro med en reviderad design, en uppgraderad interiör och utökade säkerhets- och komfortfunktioner.
Ansiktslyftningen från Kona Elektro kommer att finnas i butiker från slutet av januari 2021. Enligt Hyundais tillkännagivande kommer information om utrustningsvarianter och priser att finnas tillgänglig om några veckor.
När det gäller utseendet på den ansiktslyftade Kona Elektro är det första som får ögonen att vara den nya fronten: den tidigare stängda, men ändå antydda, kylargrillen finns inte längre, lastklaffen, som fortfarande är installerad på framsidan, är integrerad direkt i stötfångaren - men eftersom den antydda gallret saknas faller den Laddar klaffen tyngre. De smala dagsljusen påminner om den tidigare modellen, men huvudstrålkastarna installerade nedan har fått ett nytt utseende. Nya är också vertikala luftinlopp framför framhjulen, vilket genererar ett riktat luftflöde runt framhjulen och därmed förbättrar aerodynamiken.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
eftersom den antydda gallret saknas faller den Laddar klaffen tyngre.
Jo, jag tackar jag
Jo, jag tackar jag
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: 13 apr 2019 09:29
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Ser väl lite bättre ut nu men de nedre lamphusen främst bak men även fram är vedervärdiga.. tycker jag.
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Svenssons skrev:Konan?Zalman3 skrev:
Det kommer också en sportigare modell av Kona, med tillägget N.
LOL!Bjelke skrev:En riktig barbar asså...
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Jag tycker nya Kona ser riktigt bra ut. Hade den bara varit bak- eller fyrhjulsdriven, så hade jag kunnat tänka mig att köpa en Kona igen. Den framhjulsdrivna jag hade blev för sladdrig. Släppte på hjulen så fort det blev lite regn och sportknappen var det absolut ingen ide att använda, spann loss direkt.
Men interiört var den helt ok. Nu har den väl dessutom uppgraderad skärm och infotainment samt app, så ganska komplett.
Men interiört var den helt ok. Nu har den väl dessutom uppgraderad skärm och infotainment samt app, så ganska komplett.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Nu ska nya Kona gå att ladda i 100 kW.
Men 10 till 80% på 64 minuter är fortfarande för långsamt.
Men 10 till 80% på 64 minuter är fortfarande för långsamt.
https://alltomelbil.se/hyundai-kona-ele ... tmarkande/
Snabbladdning ska vara möjlig med upp till 100 kW. Laddning från 10 till 80 procent ska gå på 64 respektive 48 minuter.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Jag äger en Kona 64 kWh -19 och längtar till Teslan varje gång jag sätter mig i bilen då jag verkligen inte sitter bekvämt i förarsätet. Men lågt förmånsvärde har den iaf brukar frun påminna mig om när jag muttrar lite.
Min nästa bil jag klickar hem blir troligen en Tesla.
Min nästa bil jag klickar hem blir troligen en Tesla.
M3 LR -21 - äger fortfarande
Hyundai Kona 64kWh -
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Verkligen! De måste komma ner till halva den tiden för att vara med i matchen.Zalman3 skrev:Nu ska nya Kona gå att ladda i 100 kW.
Men 10 till 80% på 64 minuter är fortfarande för långsamt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Har den OTA-uppdateringar?HelectriC skrev:Jag tycker nya Kona ser riktigt bra ut. Hade den bara varit bak- eller fyrhjulsdriven, så hade jag kunnat tänka mig att köpa en Kona igen. Den framhjulsdrivna jag hade blev för sladdrig. Släppte på hjulen så fort det blev lite regn och sportknappen var det absolut ingen ide att använda, spann loss direkt.
Men interiört var den helt ok. Nu har den väl dessutom uppgraderad skärm och infotainment samt app, så ganska komplett.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
https://teslamag.de/news/hyundai-elektr ... stil-31015
Batterihanteringen verkar också ha reviderats: Enligt tillverkaren har laddtiden för 64 kWh-versionen minskat med 7 minuter och är nu 47 minuter från 10-80 procent på en 100 kW laddningsstation.
Hur snabbt laddar Kona egentligen?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Den nya Kona? Ingen aning.martinot skrev:Har den OTA-uppdateringar?HelectriC skrev:Jag tycker nya Kona ser riktigt bra ut. Hade den bara varit bak- eller fyrhjulsdriven, så hade jag kunnat tänka mig att köpa en Kona igen. Den framhjulsdrivna jag hade blev för sladdrig. Släppte på hjulen så fort det blev lite regn och sportknappen var det absolut ingen ide att använda, spann loss direkt.
Men interiört var den helt ok. Nu har den väl dessutom uppgraderad skärm och infotainment samt app, så ganska komplett.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Ja. Du gjorde bedömningen att den var ganska komplett.HelectriC skrev:Den nya Kona? Ingen aning.martinot skrev:Har den OTA-uppdateringar?HelectriC skrev:Jag tycker nya Kona ser riktigt bra ut. Hade den bara varit bak- eller fyrhjulsdriven, så hade jag kunnat tänka mig att köpa en Kona igen. Den framhjulsdrivna jag hade blev för sladdrig. Släppte på hjulen så fort det blev lite regn och sportknappen var det absolut ingen ide att använda, spann loss direkt.
Men interiört var den helt ok. Nu har den väl dessutom uppgraderad skärm och infotainment samt app, så ganska komplett.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Ja, bilen verkar ganska komplett. Eventuell frånvaro av OTA ändrar inte det intrycket. Den förra Kona jag hade var ok den också, saknade några saker, men just frånvaron av OTA var inte något som störde mig.martinot skrev:Ja. Du gjorde bedömningen att den var ganska komplett.HelectriC skrev:Den nya Kona? Ingen aning.martinot skrev:Har den OTA-uppdateringar?HelectriC skrev:Jag tycker nya Kona ser riktigt bra ut. Hade den bara varit bak- eller fyrhjulsdriven, så hade jag kunnat tänka mig att köpa en Kona igen. Den framhjulsdrivna jag hade blev för sladdrig. Släppte på hjulen så fort det blev lite regn och sportknappen var det absolut ingen ide att använda, spann loss direkt.
Men interiört var den helt ok. Nu har den väl dessutom uppgraderad skärm och infotainment samt app, så ganska komplett.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Jag tror inte den laddar snabbare än tidigare. Förr angav de 54 minuter för 0-80%, och nu 47 minuter för 10-80%.Zalman3 skrev:https://teslamag.de/news/hyundai-elektr ... stil-31015
Batterihanteringen verkar också ha reviderats: Enligt tillverkaren har laddtiden för 64 kWh-versionen minskat med 7 minuter och är nu 47 minuter från 10-80 procent på en 100 kW laddningsstation.
Hur snabbt laddar Kona egentligen?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Utan möjlighet till OTA-uppdateringar så känns den ju rätt gammaldags och opraktisk IMHO.
Känns inte som något jag kan rekommendera till pappa eller bekanta som vill ha en lite enklare, men bra modern och komplett elbil.
Känns inte som något jag kan rekommendera till pappa eller bekanta som vill ha en lite enklare, men bra modern och komplett elbil.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Vad är det du tror din pappa inte skulle vara nöjd med, som är så brådskande så de behöver fixas omgående med OTA-uppdateringar? Och hur säker kan du vara på att dessa förbättringar kommer komma? OTA-uppdateringar är ju inte någon garanti för någonting.martinot skrev:Utan möjlighet till OTA-uppdateringar så känns den ju rätt gammaldags och opraktisk IMHO.
Känns inte som något jag kan rekommendera till pappa eller bekanta som vill ha en lite enklare, men bra modern och komplett elbil.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Det känns ju som ett mycket konstigt beslut. Kona är ingen rullande Nintendo, behöver inte uppdateringar varje vecka som en del andra. Kona funkar ju vid leverans, vad är det du vill uppdatera som är så brådskande?martinot skrev:Utan möjlighet till OTA-uppdateringar så känns den ju rätt gammaldags och opraktisk IMHO.
Känns inte som något jag kan rekommendera till pappa eller bekanta som vill ha en lite enklare, men bra modern och komplett elbil.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Du menar är som Polestar och VW?HelectriC skrev:Det känns ju som ett mycket konstigt beslut. Kona är ingen rullande Nintendo, behöver inte uppdateringar varje vecka som en del andra. Kona funkar ju vid leverans, vad är det du vill uppdatera som är så brådskande?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Nej, Polestar och ID-familjen är nog likt Tesla mer som ett Nintendo, där behövs uppdateringar. Kona spelar nog inte helt i samma liga. Där är inte USP att bilen är hightech på samma sätt.Svenssons skrev:Du menar är som Polestar och VW?HelectriC skrev:Det känns ju som ett mycket konstigt beslut. Kona är ingen rullande Nintendo, behöver inte uppdateringar varje vecka som en del andra. Kona funkar ju vid leverans, vad är det du vill uppdatera som är så brådskande?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14