Senaste version 2024.8
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2020.44
Nu så fick även jag 2020.44.
Kanske finnas en viss ordning i utrullningen ifrån Tesla?
Min köplats i utrullning tycks vara ca 5 dagar(30%) efter dom första enligt Teslafi.com.
Har stämt rätt bra dom senaste gångerna.
/J
Kanske finnas en viss ordning i utrullningen ifrån Tesla?
Min köplats i utrullning tycks vara ca 5 dagar(30%) efter dom första enligt Teslafi.com.
Har stämt rätt bra dom senaste gångerna.
/J
Tesla Model 3 LR, AWD, HW3.0, EAP (FSD) sedan 4 Mars 2019.
Re: Senaste version 2020.44
Verkar vara slumpen, många kan vara tidiga en gång och sen nästa gång får de vänta väldigt länge.JonasF1 skrev:Nu så fick även jag 2020.44.
Kanske finnas en viss ordning i utrullningen ifrån Tesla?
Min köplats i utrullning tycks vara ca 5 dagar(30%) efter dom första enligt Teslafi.com.
Har stämt rätt bra dom senaste gångerna.
/J
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7550
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Senaste version 2020.44
Om man köper en ny bil, är den då helt uppdaterad, eller är det som ibland när man köpt ny telefon att den vill börja med att hämta uppdateringar?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Senaste version 2020.44
Nej, behöver inte vara den senaste. Men de allra flesta ligger oftast inom 2 veckor från varandra.mikebike skrev:Om man köper en ny bil, är den då helt uppdaterad, eller är det som ibland när man köpt ny telefon att den vill börja med att hämta uppdateringar?
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Re: Senaste version 2020.44
Har inte fått .44 än, och kör också på HW2.5.JonasF1 skrev:Nu så fick även jag 2020.44.
Kanske finnas en viss ordning i utrullningen ifrån Tesla?
Min köplats i utrullning tycks vara ca 5 dagar(30%) efter dom första enligt Teslafi.com.
Har stämt rätt bra dom senaste gångerna.
/J
Har dock inte FSD. Är det kanske så att uppdateringarna oftast prioriterar bilar med FSD först?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19556
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2020.44
Jag har en av varje och det verkar totalt slumpmässigt...martinot skrev:Har inte fått .44 än, och kör också på HW2.5.JonasF1 skrev:Nu så fick även jag 2020.44.
Kanske finnas en viss ordning i utrullningen ifrån Tesla?
Min köplats i utrullning tycks vara ca 5 dagar(30%) efter dom första enligt Teslafi.com.
Har stämt rätt bra dom senaste gångerna.
/J
Har dock inte FSD. Är det kanske så att uppdateringarna oftast prioriterar bilar med FSD först?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Senaste version 2020.44
Har inte heller fått .44 har FSD. Verkar vara slumpmässigt. Bilar i min närhet med liknande VIN har fått det.
edit: la in en bild med statistik
edit: la in en bild med statistik
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Re: Senaste version 2020.44
Har fått 44.10 med HW2.5 utan FSD.
Om man väljer att sätta farthållaren till nuvarande hastighet kommer jag då fortfarande kunna sätta den till skyltad hastighet genom att hålla nere spaken i någon sekund? Det blir ju träligt om man måste gasa upp till rätt hastighet alternativt skrolla sig upp. Positivt om den kan hålla samma hastighet på motorvägen utan att sänka sig 1 km varje gång den aktiveras. Nästa så att man vill ut och prova... men har inget ärende nu i Corona restriktions tider.
Om man väljer att sätta farthållaren till nuvarande hastighet kommer jag då fortfarande kunna sätta den till skyltad hastighet genom att hålla nere spaken i någon sekund? Det blir ju träligt om man måste gasa upp till rätt hastighet alternativt skrolla sig upp. Positivt om den kan hålla samma hastighet på motorvägen utan att sänka sig 1 km varje gång den aktiveras. Nästa så att man vill ut och prova... men har inget ärende nu i Corona restriktions tider.
Re: Senaste version 2020.44
LarsL skrev:Har fått 44.10 med HW2.5 utan FSD.
Om man väljer att sätta farthållaren till nuvarande hastighet kommer jag då fortfarande kunna sätta den till skyltad hastighet genom att hålla nere spaken i någon sekund? Det blir ju träligt om man måste gasa upp till rätt hastighet alternativt skrolla sig upp. Positivt om den kan hålla samma hastighet på motorvägen utan att sänka sig 1 km varje gång den aktiveras. Nästa så att man vill ut och prova... men har inget ärende nu i Corona restriktions tider.
Japp. Testade nu när jag var ute o åkte.
Fungerade precis så. Snabb tryck ned sätter till hastigheten jag håller för stunden. Hålla nere någon sec ändrar hastigheten till skyltad hastighet. (I mitt fall med HW2.5 till hastigheten enligt kartan)
Klar förbättring då jag slipper trycka på skärmen för o sätta hastighet till skyltad hastighet! Bara o hålla nere spaken någon sec.
Fungerar även i Autopllot läge.
Tesla Model 3 LR, AWD, HW3.0, EAP (FSD) sedan 4 Mars 2019.
Re: Senaste version 2020.44
Okej, bra att det funkar så.JonasF1 skrev:Klar förbättring då jag slipper trycka på skärmen för o sätta hastighet till skyltad hastighet! Bara o hålla nere spaken någon sec.
Fungerar även i Autopllot läge.
Tidigare har det ju varit ännu enklare så skyltad hastighet satts direkt med första klicket ner. Men jag ser fördelen av att kunna sätta den hastighet som man kör med också.
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3624
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Senaste version 2020.44
Man kan välja i autopilot menyn hur man önskarLarsL skrev:Okej, bra att det funkar så.JonasF1 skrev:Klar förbättring då jag slipper trycka på skärmen för o sätta hastighet till skyltad hastighet! Bara o hålla nere spaken någon sec.
Fungerar även i Autopllot läge.
Tidigare har det ju varit ännu enklare så skyltad hastighet satts direkt med första klicket ner. Men jag ser fördelen av att kunna sätta den hastighet som man kör med också.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Senaste version 2020.44
Fick 2020.44.10.1 idag och jag är inte imponerad, spökbromsade som tusan på en vanlig 70 väg.
Nästan som att någon satt och pumpa bromsen 1 gång i sekunden under 7-8 sekunder, dock måste jag säga att den en gång fick en snygg övergång från 70 till 50 sträcka.
50-70m innan drog bilen av på gasen bromsade lite så att jag precis vid 50 skylten höll laglig hastighet.
Dock var detta bara en gång av flera liknande tilltällen på samma väg men snygg övergång om det skulle funka hela tiden.
Är fortfarande inte i näreten att ta "halvrondeller" utan mill bil vil gärna skrapa lite fälg genom att ta kurvan för tidigt.
Min bil vill åka ungefär som jag markerat dvs klippa kanten med 150mm ungefär.
Nästan som att någon satt och pumpa bromsen 1 gång i sekunden under 7-8 sekunder, dock måste jag säga att den en gång fick en snygg övergång från 70 till 50 sträcka.
50-70m innan drog bilen av på gasen bromsade lite så att jag precis vid 50 skylten höll laglig hastighet.
Dock var detta bara en gång av flera liknande tilltällen på samma väg men snygg övergång om det skulle funka hela tiden.
Är fortfarande inte i näreten att ta "halvrondeller" utan mill bil vil gärna skrapa lite fälg genom att ta kurvan för tidigt.
Min bil vill åka ungefär som jag markerat dvs klippa kanten med 150mm ungefär.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Re: Senaste version 2020.44
Fick 2020.44.10.1 idag (M3 med HW2.5 och ingen FSD), och supernöjd med uppdateringen av Spotify!frippan skrev:Har inte heller fått .44 har FSD. Verkar vara slumpmässigt. Bilar i min närhet med liknande VIN har fått det.
edit: la in en bild med statistik
Inte testat mer än, men förbättringarna i Spotify uppskattar jag verkligen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Senaste version 2020.44
Eftersom min inte läser skyltar så var det givetvis ingen skillnad på hur den hanterar övergångar till lägre hastigheter, dvs. inte alls.
Re: Senaste version 2020.44
Fick den i natt också.martinot skrev:Fick 2020.44.10.1 idag (M3 med HW2.5 och ingen FSD), och supernöjd med uppdateringen av Spotify!frippan skrev:Har inte heller fått .44 har FSD. Verkar vara slumpmässigt. Bilar i min närhet med liknande VIN har fått det.
edit: la in en bild med statistik
Inte testat mer än, men förbättringarna i Spotify uppskattar jag verkligen.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- metchristian
- Teslaägare
- Inlägg: 872
- Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
- Ort: Örbyhus
Re: Senaste version 2020.44
Stor skillnad mot senaste versionen men inte lika bra som verisionen innan den men för mig va det inte jobbigt som förra version.. första gången jag på 11mån vart riktigt irre.LasseTM skrev:Fick 2020.44.10.1 idag och jag är inte imponerad, spökbromsade som tusan på en vanlig 70 väg.
Nästan som att någon satt och pumpa bromsen 1 gång i sekunden under 7-8 sekunder, dock måste jag säga att den en gång fick en snygg övergång från 70 till 50 sträcka.
50-70m innan drog bilen av på gasen bromsade lite så att jag precis vid 50 skylten höll laglig hastighet.
Dock var detta bara en gång av flera liknande tilltällen på samma väg men snygg övergång om det skulle funka hela tiden.
Är fortfarande inte i näreten att ta "halvrondeller" utan mill bil vil gärna skrapa lite fälg genom att ta kurvan för tidigt.
Min bil vill åka ungefär som jag markerat dvs klippa kanten med 150mm ungefär.
Re: Senaste version 2020.44
Provat lite .44 idag, det jag märkte var att den byter fil på motorvägen mycket mjukare.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- kenjon
- Teslaägare
- Inlägg: 1432
- Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
- Ort: Karlskoga
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Senaste version 2020.44
Jag har drygt 5 mil enkel till jobbet. Inga spökbromsningar varken dit eller hem
Och att kunna ha två olika hastigheter (nuvarande eller enligt skyltar med långtryck) funkar kalasbra.
Och att kunna ha två olika hastigheter (nuvarande eller enligt skyltar med långtryck) funkar kalasbra.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Re: Senaste version 2020.44
Upptäckte en ny sak idag med 2020.44
Bilen stannade för gångtrafikanter på ett oövervakat övergångsställe.
Det har inte hänt mig förut i alla fall.
Bilen stannade för gångtrafikanter på ett oövervakat övergångsställe.
Det har inte hänt mig förut i alla fall.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1214
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: Senaste version 2020.44
Låg i söndags i vänsterfil på 2+1-väg och mot slutet på en 2-filssträcka kom filbytespilarna i körfältet. Bilen föreslog då att byta till högerfil. Rätt säker på att det inte vanliga "change from passing lane" efter omkörning.
Var det pilarna i vägen som triggade det? Det var rätt långt tills det gick ihop helt. Skyltarna? Nje...
Får vara mer observant nästa gång. Någon som upplevt eller kan testa samma?
M3, FSD, HW3. 2020.44.10.1
Var det pilarna i vägen som triggade det? Det var rätt långt tills det gick ihop helt. Skyltarna? Nje...
Får vara mer observant nästa gång. Någon som upplevt eller kan testa samma?
M3, FSD, HW3. 2020.44.10.1
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Re: Senaste version 2020.44
Får se vad tomten kommer med?
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Re: Senaste version 2020.44
Själv gissar jag på att stolsvärmesymbolerna ändrat vågighet på skärmen. När Elon drar igång hype för något drar jag öronen åt mig, då känns det som att han kompenserar för något som han tycker borde vara bättre. Droppen som fick skepsismbägaren att rinna över var när han sa att nya navigeringen var "lightyears ahead", och så kom den och var exakt samma.Remuz skrev:År 2024 (luttrad)
Svart X75D -17
- Vulgarsonic
- Teslaägare
- Inlägg: 274
- Blev medlem: 29 mar 2019 20:03
Re: Senaste version 2020.44
Ja precis.rockard skrev:Själv gissar jag på att stolsvärmesymbolerna ändrat vågighet på skärmen. När Elon drar igång hype för något drar jag öronen åt mig, då känns det som att han kompenserar för något som han tycker borde vara bättre. Droppen som fick skepsismbägaren att rinna över var när han sa att nya navigeringen var "lightyears ahead", och så kom den och var exakt samma.Remuz skrev:År 2024 (luttrad)
Teslas navigation är väl knappast ljusår före nånting över huvud taget.