Frusna handtag och backspeglar

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
StiffBoard
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 08 jul 2020 22:57

Frusna handtag och backspeglar

Inlägg av StiffBoard »

Första vinterdagen med Tesla och handtagen knakar när man låser upp och backspeglarna fastnar. Vad ska man tänka om det...en del som får byta sina handtag på Model S har man ju hört. Finns inget sätt låta backspeglar vara permanent utfällda?
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Frusna handtag och backspeglar

Inlägg av MarcusC »

Jag har aldrig haft problem med att handtagen inte åker ut. Jag brukar förvärma bilen och det kanske hjälper?

I alla fall finns det en inställning någonstans (är inte i bilen nu) där du kan välja så speglarna inte fälls in när du låser bilen.
Det brukar jag alltid ha på vintern, för annars knakar det friskt
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Frusna handtag och backspeglar

Inlägg av holden »

MarcusC skrev:
Jag har aldrig haft problem med att handtagen inte åker ut. Jag brukar förvärma bilen och det kanske hjälper?

I alla fall finns det en inställning någonstans (är inte i bilen nu) där du kan välja så speglarna inte fälls in när du låser bilen.
Det brukar jag alltid ha på vintern, för annars knakar det friskt
Det jobbiga med det är ju att det enda sättet att veta att bilen är låst utan att kolla i appen är att backspeglarna är infällda.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
StiffBoard
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 08 jul 2020 22:57

Re: Frusna handtag och backspeglar

Inlägg av StiffBoard »

MarcusC skrev:
Jag har aldrig haft problem med att handtagen inte åker ut. Jag brukar förvärma bilen och det kanske hjälper?

I alla fall finns det en inställning någonstans (är inte i bilen nu) där du kan välja så speglarna inte fälls in när du låser bilen.
Det brukar jag alltid ha på vintern, för annars knakar det friskt
Åkte ut gjorde dom ju, men det knakade och kändes som att motorn frestades på. Det är rätt vanligt att handtagsmotor blir utbytta väl? Eller bara jag som uppfattat, kanske inte är så stort problem. Känns som att man behöver torka av handtagen iaf och undvika en del fukt som följer med in. Hittar bara på fordonssidan att manuellt fälla ut och in, fick använda den efter att man rensat bort is, gick inte ut vid upplåsning.
Användarvisningsbild
FinaFisken
Teslaägare
Inlägg: 285
Blev medlem: 07 jul 2018 13:29

Re: Frusna handtag och backspeglar

Inlägg av FinaFisken »

Ja, stäng av automatisk infällning på vintern. Finns en inställning under Sidospeglar-knappen.

Automatisk låsning funkar ju alltid, så inget man behöver kolla när man lämnar bilen.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Frusna handtag och backspeglar

Inlägg av holden »

FinaFisken skrev:
Ja, stäng av automatisk infällning på vintern. Finns en inställning under Sidospeglar-knappen.

Automatisk låsning funkar ju alltid, så inget man behöver kolla när man lämnar bilen.
Om man inte glömt mobilen i bilen.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Frusna handtag och backspeglar

Inlägg av HX100 »

Kan ju ställa in så bilen ger en tutsignal när den låser också.
Skriv svar