Service Center Norrköping

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hakros
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 08 jan 2020 14:08
Ort: Linköping

Service Center Norrköping

Inlägg av hakros »

Min MS Raven uttagen mars 2020 började i maj låta från främre drivlinan vid fullt gaspådrag. I början inte alltid och inte så mycket. Det tilltog långsamt så förra veckan bokade jag en servicetid i appen. Fick tid fem vardagar senare. Dagen innan bilen lämnades in fyllde jag på med ett fel avseende en panel i bagagerummet som inte satt riktigt.

När jag lämnade in bilen i tisdags så fick jag lånebil direkt, personalen uppdaterade mig på trolig service under dagen och att de även skulle fixa det sena tillägget. Lite senare ringde de mig och uppdaterade mig om att de hade identifierat drivaxlarna som fel och skulle börja med bilen efter lunch. Runt kl 14 får jag ett sms om att bilen inte blir klar under dagen. Vilket är ok eftersom jag har lånebil.

Dagen efter så kollar jag på förmiddagen i appen och där står förväntad färdigtid kl 12. 12:18 får jag sms om att bilen kan hämtas.

När jag kommer dit har de tagit betalt för jobbet i bagaget. Tjejen i service center säger själv att det verkar konstigt då det var fel på klipps bakom panelen så hon stämmer av med en kollega och allt går på garanti. Fem minuter senare åker jag därifrån i min bil som är helt åtgärdad.

Norrköping service center har varit öppet i 1,5 månader men jag hoppas de håller i den här höga servicenivån när det blir mer tryck! En eloge till de som jobbar där!
Tesla Model S LR 2020
Audi S5 2014
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

Re: Service Center Norrköping

Inlägg av Skogslasse »

Ja SC Norrköping har gett mig en bra känsla såhär långt, och det är glädjande att verkstaden tydligen är reko. Det enda som saknas just nu är väl utlämning, hoppas få hämta min S där snart så jag slipper pallra mig iväg till Stockholms yttre utkant
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Service Center Norrköping

Inlägg av Curik »

Besökte SC idag för en trådlös mobilladdare som lagt av. Nu på morgonen fungerar den igen så jag gick i princip in för att avboka.

Men mottagandet var mycket bättre jämfört med vad jag tidigare upplevt på andra ställen. Erbjöds ta in bilen på check oavsett och lite annat. Och jättetrevliga!

Sen hur ev. reparationer skulle bli vet jag ju förstås inte men detta är iaf en bra början på ärendet.
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Service Center Norrköping

Inlägg av tor »

Kan bara stämma in i lovsången. Hämtade min bil idag efter byte av bakruta med mera. Trevliga, bra uppdateringar av status och bra genomfört jobb.
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Service Center Norrköping

Inlägg av HX100 »

Har ganska bra intryck av dem. Fick låna en fin M3a. Dock hade vi åkt 70 mil för att få en passagerardörr fixad. De valde den enklaste lösningen (det ska man väl iofs alltid testa först) men problemet återuppstod till 100% när vi var hemma igen.
Dock verkar det som att de håller på att fixa en mobil service upp till oss om jag förstår saken rätt så hoppas.

Jag gillade lokalen med de stora vita utrymmena, kändes nästan lite religiöst :D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Service Center Norrköping

Inlägg av Bjelke »

HX100 skrev:
Har ganska bra intryck av dem. Fick låna en fin M3a. Dock hade vi åkt 70 mil för att få en passagerardörr fixad. De valde den enklaste lösningen (det ska man väl iofs alltid testa först) men problemet återuppstod till 100% när vi var hemma igen.
Dock verkar det som att de håller på att fixa en mobil service upp till oss om jag förstår saken rätt så hoppas.

Jag gillade lokalen med de stora vita utrymmena, kändes nästan lite religiöst :D
Passar ju sekten bra isf :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

Re: Service Center Norrköping

Inlägg av Skogslasse »

Så var garantifixen på min S klar. Fick en lånebil och valde en 3:a. Blev inte klart under dagen men vad gör väl det, inget i mitt fall.
Bäst av allt var väl att bilen stod på laddning när jag skulle hämta den. Har du fått tillbaka din fossilbil fulltankad efter garantireparation, nähä tänkte väl det.
Det positiva intrycket kvarstår förstärkt
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 308
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Service Center Norrköping

Inlägg av Viper »

Har bokat en tid i Norrköping, det var några dagar sedan nu och min tid är imorgon. Brukar dom inte höra av sig innan besöket längre? Förut har jag blivit uppringd, dagen är ju inte slut ännu dock ...
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

Re: Service Center Norrköping

Inlägg av Skogslasse »

De ringde mig dagen innan för att kolla att jag var med på banan, lite onödigt att ha en meck kl 8 som står o väntar på en kund som inte dyker upp.
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 308
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Service Center Norrköping

Inlägg av Viper »

Japp, dom ringde mig nu också. Jag var visst lite otålig bara ... :roll:
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
chry252
Teslaägare
Inlägg: 52
Blev medlem: 19 nov 2020 15:48
Ort: Södermanland

Re: Service Center Norrköping

Inlägg av chry252 »

Jag önskar nog att dom hade ringt och berättat att den uppgradering (CCS) jag bokat redan var gjord på min bil. Då hade jag sluppit köra till Norrköping för att få beskedet, och nyttjat en semesterdag till något annat projekt. ;)
Model S P85D
May the Force be with you
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

Re: Service Center Norrköping

Inlägg av Skogslasse »

Det går framåt för Tesla i Norrköping. Var inne idag för en miniåtgärd på garantin.
Sitter i godan ro med mitt kaffe så rullar det in en transport med fyra nya bilar och två begagnade. Utlämning från års skiftet ska det tydligen bli, men jag gissar att kvartalspressen gör att de nya kommer att levereras i mellandagarna som senast, grattis ni som slipper åka långt för avhämtning.
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Service Center Norrköping

Inlägg av Yxel »

Sjukt hög servicenivå på SC Norrköping. 10/10 !
Multicoat Red Model X P100D
Skriv svar