HelectriC skrev:Det var liksom små gnisslingar och delar som rörde sig mot varandra och orsakade små störande ljud från lite olika platser. Av egen erfarenhet, så vet jag att det är extremt svårt att hitta exakt var ljuden kommer ifrån. Man behöver ju ha bilen i rörelse och samtidigt krypa runt i bilen, något som inte rekommenderas. Har man med en passagerare så kan man ge sig fasen på att det inte låter och får ingen hjälp.
Nextgenstolarna jag hade i min 2014 MS var inte så långt från dessa, dock omfamnade dom mig på ett annat sätt, längre dyna etc så det blev inte en lika onaturlig hårdhet. Premiumstolarna jag hade i 2017 MS var betydligt mjukare. Men M3 stolarna var definitivt hårdare, man satt liksom på stolen istället för i om det går att förstå
Det är intressant att man har olika upplevelser
Men håller med om gnisslingar i Model 3, tex gick förarsätets sida emot mittkonsolen om jag satt snett. Det gnällde en hel del innan jag fattade var det var
Jag upplever att "veganlädret" i M3 lätt skapar massa missljud, i min är det framförallt baksätet som låter, det gnäller en hel del vid ojämnheter i vägen. Dock har jag inget annat skrammel, men med det sagt så gäller det ju endast min bil. P2:an jag körde hade iaf inget gnäll från sätena (WeaveTech) men däremot en del skrammel från takpanelerna, framförallt plastpanelen runt sos-knapparna i taket. Sen var det lite skrammel i förardörren, lyckades inte lista ut vad det var.
Sätet tyckte jag tvärtom, men vet inte om det är rättvist att jämföra mellan en "ny" P2:a mot en LR som är 10 månader och gått 2000 mil, troligtvis är ju sätet mer "insuttet"
Jag lyckades inte få till en bekväm position i P2:an under provkörningen, ratt och mittkonsol ställde till det för mig, men jag tror att jag hade hittat en bra position om jag haft bilen i min ägo under en längre tid. Det tar ju alltid lite tid att hitta rätt.
Oavsett så tyckte jag att P2:s säte var hårdare än Model 3 LR, det var min upplevelse.