Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Moderator: Redaktion
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Nu verkar skoda släppa på igen för att slippa böter. Riktigt prisvärde privatleasingerbjudanden har dykt upp med villkor att man tar leverans i år.
Skoda Citigoe IV -20
Tesla Model Y LR AWD -22
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Zalman3 skrev:
Bilens regnummer finns inte. Q används inte i regnummer, som dessutom borde sluta med en bokstav numera.Av handlare angivet registreringsnummer: QXQ974
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Det har hänt förr att bilhandlare matar in ett fejkat regnr i systemet då de inte har en specifik bil att ange, alternativt att bilen inte blivit tilldelad regnr ännu.Teslaspolen skrev:Bilens regnummer finns inte. Q används inte i regnummer, som dessutom borde sluta med en bokstav numera.
Bokstav på slutet är inget krav. De befintliga regnr som kommer tillbaka efter att tidigare bil avregistrerats kommer fortsättningsvis också användas till nya bilar.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Tydligen finns inte bilarna i Sverige än men man ska försöka få in dem innan årsskiftet.Surfaren skrev:Det har hänt förr att bilhandlare matar in ett fejkat regnr i systemet då de inte har en specifik bil att ange, alternativt att bilen inte blivit tilldelad regnr ännu.Teslaspolen skrev:Bilens regnummer finns inte. Q används inte i regnummer, som dessutom borde sluta med en bokstav numera.
Bokstav på slutet är inget krav. De befintliga regnr som kommer tillbaka efter att tidigare bil avregistrerats kommer fortsättningsvis också användas till nya bilar.
Skoda Citigoe IV -20
Tesla Model Y LR AWD -22
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Skulle nog sopa in 20% direkt och få en ID3 istället.
Volkswagen ID3 ID.3 Företagsleasing 58kWh 420
1 994 kr
(1 595 kr ex. moms)
https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... 0/92016487
Volkswagen ID3 ID.3 Företagsleasing 58kWh 420
1 994 kr
(1 595 kr ex. moms)
https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... 0/92016487
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
ID.3 är ju betydligt dyrare, över tusen kronor mer i månaden, det blir många procent i de prisklasserna om du jämför privatleasingerbjudanden. Jag skulle kunna säga att jag hellre skulle ta en tesla model 3 också, men det är liksom inte riktigt samma prisklass.Zalman3 skrev:Skulle nog sopa in 20% direkt och få en ID3 istället.
Volkswagen ID3 ID.3 Företagsleasing 58kWh 420
1 994 kr
(1 595 kr ex. moms)
https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... 0/92016487
Skoda Citigoe IV -20
Tesla Model Y LR AWD -22
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Nja det går inte att jämföra så rakt av. Det blir fel. Leasingavgiften är bara en kostnad i det hela. Den första förhöja avgiften t ex 20 % är också en icke försumbar kostnad varje månad under leasingperioden för företaget PLUS förmånsvärdet. (Som nu verkar ska höjas rejält) och 31,42 % på det. Som anställd med förmånsbil ”kanske”. Som egenföretagare NEJ.Zalman3 skrev:Skulle nog sopa in 20% direkt och få en ID3 istället.
Volkswagen ID3 ID.3 Företagsleasing 58kWh 420
1 994 kr
(1 595 kr ex. moms)
https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... 0/92016487
Jag tycker att privatleasing blir mer o mer attraktivt faktiskt. Kan inte se att jag kommer att leasa ngn bil på mitt egna företag igen.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
- mattiasclaesson
- Teslaägare
- Inlägg: 52
- Blev medlem: 24 maj 2019 19:51
- Ort: Bräkne-Hoby Blekinge
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Tidigare i denna tråd pratades det om 189.000kr.mattiasclaesson skrev:Vilka priser har ni betalat för era Skoda Citigo ni som köpt en?
Med 60.000kr i stöd.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Jag betalade 195' inräknat de 60'. Lite prut och lite tillbehör.
Fortfarande nöjd men räckvidden nu på vintern är inte 26 mil, kanske 20. Men det är en pendlarbil sådet är inte så viktigt.
Fortfarande nöjd men räckvidden nu på vintern är inte 26 mil, kanske 20. Men det är en pendlarbil sådet är inte så viktigt.
- mattiasclaesson
- Teslaägare
- Inlägg: 52
- Blev medlem: 24 maj 2019 19:51
- Ort: Bräkne-Hoby Blekinge
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Typ vinterhjul då eller typ 2 kabel?ELA skrev:Jag betalade 195' inräknat de 60'. Lite prut och lite tillbehör.
Fortfarande nöjd men räckvidden nu på vintern är inte 26 mil, kanske 20. Men det är en pendlarbil sådet är inte så viktigt.
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Typ2 borde ju verkligen följt med. Däremot kanske de inte skickar med en EVSE till den här heller?
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Både typ 2 kabel trefas och "klump på sladden" enfas laddare följde med. Och gummimattor. Takräcken var tillbehören. Kan man ha på denna praktiska bil. Inte på ID3Teslaspolen skrev:Typ2 borde ju verkligen följt med. Däremot kanske de inte skickar med en EVSE till den här heller?
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Någon som vet om ett nödhjul får plats i reservhjulsbaljan
Mvh
Stickan
Mvh
Stickan
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Intressant. Hur är den i övrigt jämfört med ID3 (bortsett från mindre batteri)?ELA skrev:Både typ 2 kabel trefas och "klump på sladden" enfas laddare följde med. Och gummimattor. Takräcken var tillbehören. Kan man ha på denna praktiska bil. Inte på ID3Teslaspolen skrev:Typ2 borde ju verkligen följt med. Däremot kanske de inte skickar med en EVSE till den här heller?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Jäklar det är riktigt bra alltså!ELA skrev:Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Imponerande!ELA skrev:Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Att komma ner till, eller strax under, 1kWh/mil är ganska enkelt i stadstrafik.ELA skrev:Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
Imponerad att du lyckades på landsväg.
Får kanske ut och testa.