Jag har modellnamn i signaturen, för att undvika missförstånd.
Signaturen syns inte i vissa webbläsare (t ex Safari på iPhone).
Kanske man borde ange detta i signaturen...
Den syns visst om man kör i Desktop-läge. Har inget med webbläsaren att göra utan att mobilversionen av sidan strippar bort en del info.
Syns iaf inte på Tapatalk och det är enda sättet jag använder detta forum. Var något år sedan jag var inne på TCS forum via webbläsare. Kändes som att ta ett steg tillbaka till internets födelse. Men funktionen med signatur är ju uppenbarligen en fördel.
Webläsaren i mobilen visar inte heller signaturen.
Installerade tapatalk nu för första gången och jag måste säga att jag får mer överblick i mobilens webläsare. Men det kan ju vara för att jag mer mer van vid det gränssnittet också. Allra bäst är webläsaren på en dator. Kanske inte lika glättigt men klart mest funktionellt och jag skriver säkert dubbelt så snabbt på ett mitt mekaniska knatter-tangentbord än på mobilen.
Allra bäst är webläsaren på en dator. Kanske inte lika glättigt men klart mest funktionellt och jag skriver säkert dubbelt så snabbt på ett mitt mekaniska knatter-tangentbord än på mobilen.
Håller helt med dig där! Hemma släpar jag omkring på min laptop överallt, på köksbordet, i TV-soffan, i sängen. Att skriva på mobilen gör mig mest förbannad och tar mycket riktigt minst dubbel så lång tid. Faktum är att jag ofta avstår från att skriva om jag bara har tillgång till mobilen.
Jag har modellnamn i signaturen, för att undvika missförstånd.
Signaturen syns inte i vissa webbläsare (t ex Safari på iPhone).
Kanske man borde ange detta i signaturen...
Den syns visst om man kör i Desktop-läge. Har inget med webbläsaren att göra utan att mobilversionen av sidan strippar bort en del info.
Syns iaf inte på Tapatalk och det är enda sättet jag använder detta forum. Var något år sedan jag var inne på TCS forum via webbläsare. Kändes som att ta ett steg tillbaka till internets födelse. Men funktionen med signatur är ju uppenbarligen en fördel.
Webläsaren i mobilen visar inte heller signaturen.
Prova vrida mobilen 90 grader, CSS:en på forumet är responsiv, dvs anpassar sig till bredden på skärmen. Bredare skärm = mer information visas.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Webläsaren i mobilen visar inte heller signaturen.
Installerade tapatalk nu för första gången och jag måste säga att jag får mer överblick i mobilens webläsare. Men det kan ju vara för att jag mer mer van vid det gränssnittet också. Allra bäst är webläsaren på en dator. Kanske inte lika glättigt men klart mest funktionellt och jag skriver säkert dubbelt så snabbt på ett mitt mekaniska knatter-tangentbord än på mobilen.
Jo, webbläsarna i mobilerna kan mycket väl visa signaturen. Man måste dock se till att man kör i Desktop-mode/Datoranpassat läge så att man inte får upp mobil-versionen av TeslaClubSweden. Det är ett val som finns i samtliga webbläsare till samtliga telefoner vad jag känner till.
Använder enbart iPad hemma, överlägset både iMacen och iPhonen.
iPad är mycket bättre än små mobiler, men själv så använder jag knappt varken mina iPad eller iPad Mini hemma. Kör med min MacBook Air M1 i hela hemmet (förutom mina jobbdatorer på dagtid).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Var väldigt mycket annat ni pratar om i Tråden men nu verkar det ändå hända något till sist?
Tyckte det var märkligt att 2020.48.30.2 bara gick ut i EU - för Model 3 med AP3?
Var väldigt mycket annat ni pratar om i Tråden men nu verkar det ändå hända något till sist?
Tyckte det var märkligt att 2020.48.30.2 bara gick ut i EU - för Model 3 med AP3?
Var väldigt mycket annat ni pratar om i Tråden men nu verkar det ändå hända något till sist?
Tyckte det var märkligt att 2020.48.30.2 bara gick ut i EU - för Model 3 med AP3?
Ser inga ändringar i release notes för .35 jmf .30 så det är troligen bara buggfixar denna gång också precis som du skriver.
Undrar när huvuddelen av Elons för holiday release egentligen skall komma.
Ja en börjar bli lite ”luttrad” och det enda jag retar mig på är de förbaskade spökbromsningarna!
Det är sååå många gånger jag skrämmer slag på min käresta eller passagerare när det händer.
Läste i ett annat Tesla-forum att en ägare överraskats i halkan utan synbar anledning på öppen vinterväg utan möte eller viadukt i närheten?
Men det är kanske något jag får ta med Elon Musk personligen??
Helt usel bild, jag vet, men min trea läste av en klisterlapp bak på en lastbil som sa 10, tvärbromsade (70 sträcka) sedan fick jag vackert köra själv. Försökte ta kort men skylten är så vit att den är svår att fånga
Edit, missade poängen, skulle alltså om den lastbilliknande saken som hade en klisterlappsskylt som sa 10 (såg alltså ut som en riktig skylt). Låg i vänster fil, lastbilsgrunkan låg i höger fil. Detta på Örbyleden österut från Östberga där Örbyleden börjar
Helt usel bild, jag vet, men min trea läste av en klisterlapp bak på en lastbil som sa 10, tvärbromsade (70 sträcka) sedan fick jag vackert köra själv. Försökte ta kort men skylten är så vit att den är svår att fånga
Edit, missade poängen, skulle alltså om den lastbilliknande saken som hade en klisterlappsskylt som sa 10 (såg alltså ut som en riktig skylt). Låg i vänster fil, lastbilsgrunkan låg i höger fil. Detta på Örbyleden österut från Östberga där Örbyleden börjar
Äääh, de e väl inget.
Vita skåpbilar med reklambilder på människor visualiserar den ju som pedestrians. Promenerande. I motorvägsfart.
Snacka om bra grund för en Dos attack mot alla Tesla på autopilot med FSD.
Sätt upp en 10 skylt bak på lastbilen och skratta varje gång en Tesla på autopilot och FSD kommer körandes.
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Snacka om bra grund för en Dos attack mot alla Tesla på autopilot med FSD.
Sätt upp en 10 skylt bak på lastbilen och skratta varje gång en Tesla på autopilot och FSD kommer körandes.
Är det tillåtet att sätta upp egna hastighetsskyltar? Det blir ju nästan omöjligt svårt att första skillnaden mellan ett vägunderhållningsfordon med en skylt bak på och någon som bara jävlas.
Snacka om bra grund för en Dos attack mot alla Tesla på autopilot med FSD.
Sätt upp en 10 skylt bak på lastbilen och skratta varje gång en Tesla på autopilot och FSD kommer körandes.
Vet inte om de blivit bättre på det sedan denna version, men det är helt klart ett möjligt problem.
[/yt]
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Snacka om bra grund för en Dos attack mot alla Tesla på autopilot med FSD.
Sätt upp en 10 skylt bak på lastbilen och skratta varje gång en Tesla på autopilot och FSD kommer körandes.
Är det tillåtet att sätta upp egna hastighetsskyltar? Det blir ju nästan omöjligt svårt att första skillnaden mellan ett vägunderhållningsfordon med en skylt bak på och någon som bara jävlas.
Ja det är det. Nere i Europa är det mycket vanligt att lastbilar har sin maximala hastighet deklarerad bakpå med en dekal.
Det är så vanligt att jag t.o.m. tror det är ett krav.
Danska husvagnar har ibland en sån här dekal.
Men det är ju ganska enkelt att förstå att dekalerna inte är hastighetsgränser för bakomvarande trafik. Så korkad är väl ingen?
Nej det är inte rimligt. Utgångspunkten måste ju vara att AI är minst lika duktig som en normalbegåvad människa på att dra slutsatser av sin omgivning. Annars kan man ju sluta drömma om självkörande bilar.
Tror någon att Tesla för all framtid kommer att blanda ihop klistermärken på bilar med riktiga vägskyltar?
Nej. Men det finns ju en uppenbar riska att man släpper självkörande funktioner innan man lärt bilen att inte blanda ihop klistermärken på bilar med riktiga vägskyltar.
Jag förstår inte hur en enhet som strikt vill följa lagen ska kunna skilja på någon som vill jävlas med hastighetsskyltar och riktiga hastighetsskyltar. Jag som person kan ju helt enkelt strunta i något orimligt som en 10-skylt på motorväg eller för den delen en 150-skylt. Däremot svårare med en 70-skylt bak på ett vägunderhållsfordon, begår jag ett brott om jag kör 110 förbi det fordonet?
Det går såklart att via de officiella skyltarnas fastställda mått skilja bort eventuellt falska skyltar, kräver dock processorkraft att beräkna detta on the fly och att bilen har tillgång till ett uppdaterat repo över världens alla vägskyltar..
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Jag förstår inte hur en enhet som strikt vill följa lagen ska kunna skilja på någon som vill jävlas med hastighetsskyltar och riktiga hastighetsskyltar. Jag som person kan ju helt enkelt strunta i något orimligt som en 10-skylt på motorväg eller för den delen en 150-skylt. Däremot svårare med en 70-skylt bak på ett vägunderhållsfordon, begår jag ett brott om jag kör 110 förbi det fordonet?
Det är ju den stora utmaningen för en dator. En människor kan, nästan omedvetet, se skillnad på ett underhållsfordon med skylt och en vanlig långtradare med dekal på.
Ofta kan vi kanske inte ens peka på vad det var som fick oss att dra en slutsats. Antagligen använder vi också våra fördomar.
Problemet är ju kanske inte så stort när det gäller ett förarhjälpmedel. Det plingar till och föraren får sluta kolla på youtube för att hjälpa bilen. Men för en helt förarlös bil duger ju inte det och alla situationer behöver hanteras.
Det behöver ju ske genom upplärning av systemet, inte städning av trafikmiljön.