Dåligt bemötande vid support.
Moderator: Redaktion
Dåligt bemötande vid support.
Hej,
Jag satt nyligen i telefonsupport med Tesla och upplevde nog den sämsta support jag varit med om.
Det är på nivån att jag verkligen skulle vilja informera ansvarig chef om det.
Jag har problem med att kunna se händelserna som bilen registrerat i vaktläge. Kameraikonen är borta och det är en pil med ett streck under istället (som det blir när man kör bilen) och trycker jag på den öppnas ”programvara”.
Jag ringer supporten om detta och beskriver mitt problem. Han frågar direkt om jag läst manualen. Jag svarar nej, men säger samtidigt att jag har kunnat se händelserna tidigare genom att trycka på kameraikonen. Han förstår ingenting och frågar igen om jag har läst manualen. Jag säger nej och att jag ringer supporten för att dom ska kunna sådant här. Han har ingen aning om vad jag menar och hänvisar återigen till manualen varpå han säger ”lycka till” och lägger på.
Jag har aldrig stött på en så inkompetent och otrevlig person på supporten och skulle vilja informera ansvarig chef om det. Är det någon som vet vart jag mailar om detta...eller hur jag får upp händelserapporten från vaktläget?
Jag satt nyligen i telefonsupport med Tesla och upplevde nog den sämsta support jag varit med om.
Det är på nivån att jag verkligen skulle vilja informera ansvarig chef om det.
Jag har problem med att kunna se händelserna som bilen registrerat i vaktläge. Kameraikonen är borta och det är en pil med ett streck under istället (som det blir när man kör bilen) och trycker jag på den öppnas ”programvara”.
Jag ringer supporten om detta och beskriver mitt problem. Han frågar direkt om jag läst manualen. Jag svarar nej, men säger samtidigt att jag har kunnat se händelserna tidigare genom att trycka på kameraikonen. Han förstår ingenting och frågar igen om jag har läst manualen. Jag säger nej och att jag ringer supporten för att dom ska kunna sådant här. Han har ingen aning om vad jag menar och hänvisar återigen till manualen varpå han säger ”lycka till” och lägger på.
Jag har aldrig stött på en så inkompetent och otrevlig person på supporten och skulle vilja informera ansvarig chef om det. Är det någon som vet vart jag mailar om detta...eller hur jag får upp händelserapporten från vaktläget?
Re: Dåligt bemötande vid support.
Är det inte en bra idé att läsa manualen först?
Tesla Y LR -22 EAP
Re: Dåligt bemötande vid support.
Det är ju inte så att jag inte vet hur jag ska göra. Jag har läst den i efterhand och den säger att jag ska trycka på kameraikonen, precis som jag alltid gjort. Men den finns inte tillgänglig längre...BrooklynS skrev:Är det inte en bra idé att läsa manualen först?
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Dåligt bemötande vid support.
Då kanske du ska testa att ladda ned den nya programvaran den vill ladda ner och se om ikonen kommer tillbaka då?Magnus_L skrev:Det är ju inte så att jag inte vet hur jag ska göra. Jag har läst den i efterhand och den säger att jag ska trycka på kameraikonen, precis som jag alltid gjort. Men den finns inte tillgänglig längre...BrooklynS skrev:Är det inte en bra idé att läsa manualen först?
- UrbanL
- Teslaägare
- Inlägg: 216
- Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/urban10026
Re: Dåligt bemötande vid support.
Står bilen i Parkeringsläge ”P”?
Kolla om USB-minnet går att läsa, det kan ju hända att det blivit korrupt och oläsbart.
Och testa en omstart. Passa på att köra uppdateringen så får du en på köpet.
Kolla om USB-minnet går att läsa, det kan ju hända att det blivit korrupt och oläsbart.
Och testa en omstart. Passa på att köra uppdateringen så får du en på köpet.
Re: Dåligt bemötande vid support.
Om du har en Model 3 finns manualen här: https://www.tesla.com/sites/default/fil ... ope_sv.pdf
Senast redigerad av kikat, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Dåligt bemötande vid support.
Läst eller inte, det är väl ingen ursäkt att bete sig på det sättet vid kontakt? Läser så mycket om Teslas support och bemötande som brister massor, och tyvärr lika många som hela tiden går i försvar, helt obegripligt...BrooklynS skrev:Är det inte en bra idé att läsa manualen först?
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Re: Dåligt bemötande vid support.
Gott försök måste jag säga. Hade aldrig ens kommit på tanken att ringa och fråga om mjukvarusupport.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Dåligt bemötande vid support.
Vistas man på forum så gör man det säkert inte, men långt från alla ger sig ut på nätet när nåt händer, många ringer dit dom köpt produkten, och med tanken på hur Tesla beter sig vid leverans med noll info så vet man ju inte vad man ska göra mer än att lyfta luren. Dåligt bemötande är aldrig försvarbart. Och att behöva känna sig dum för att man "kom på tanken att ringa", jag har inte ens ord för det...taliz skrev:Gott försök måste jag säga. Hade aldrig ens kommit på tanken att ringa och fråga om mjukvarusupport.
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Re: Dåligt bemötande vid support.
Nu försöker du lägga ord i min mun. Jag påstår inte att man är dum för att man ringer.LeffeP skrev:Vistas man på forum så gör man det säkert inte, men långt från alla ger sig ut på nätet när nåt händer, många ringer dit dom köpt produkten, och med tanken på hur Tesla beter sig vid leverans med noll info så vet man ju inte vad man ska göra mer än att lyfta luren. Dåligt bemötande är aldrig försvarbart. Och att behöva känna sig dum för att man "kom på tanken att ringa", jag har inte ens ord för det...taliz skrev:Gott försök måste jag säga. Hade aldrig ens kommit på tanken att ringa och fråga om mjukvarusupport.
Men om man har köpt något på nätet, tex en Tesla, så bör man rimligen vara bekväm med att även söka info på nätet.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Dåligt bemötande vid support.
Finns mycket att säga om Teslas service men att hänvisa till manualen när man undrar över funktioner i mjukvaran är helt rätt imo. En biltillverkare skall inte behöva betala för att erbjuda mjukvarusupport för sådant man enkelt kan läsa sig till själv, det drabbar alla kunder negativt i slutändan.LeffeP skrev:
Vistas man på forum så gör man det säkert inte, men långt från alla ger sig ut på nätet när nåt händer, många ringer dit dom köpt produkten, och med tanken på hur Tesla beter sig vid leverans med noll info så vet man ju inte vad man ska göra mer än att lyfta luren. Dåligt bemötande är aldrig försvarbart. Och att behöva känna sig dum för att man "kom på tanken att ringa", jag har inte ens ord för det...
Att folk inte går in på nätet eller läser manualen är deras problem om de inte kommer fram till rätt svar.
Re: Dåligt bemötande vid support.
Allvarligt, jag häpnar över såna här kommentarer...OfarligTesla skrev:Finns mycket att säga om Teslas service men att hänvisa till manualen när man undrar över funktioner i mjukvaran är helt rätt imo. En biltillverkare skall inte behöva betala för att erbjuda mjukvarusupport för sådant man enkelt kan läsa sig till själv, det drabbar alla kunder negativt i slutändan.LeffeP skrev:
Vistas man på forum så gör man det säkert inte, men långt från alla ger sig ut på nätet när nåt händer, många ringer dit dom köpt produkten, och med tanken på hur Tesla beter sig vid leverans med noll info så vet man ju inte vad man ska göra mer än att lyfta luren. Dåligt bemötande är aldrig försvarbart. Och att behöva känna sig dum för att man "kom på tanken att ringa", jag har inte ens ord för det...
Att folk inte går in på nätet eller läser manualen är deras problem om de inte kommer fram till rätt svar.
Jag har hämtat ut 2 Teslor, inte i nåt fall har man sagt att "allt står i manualen så ring inte oss om du får problem....."
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Re: Dåligt bemötande vid support.
Vi som var med i första början minns hur det var då - det var verkligen VIP service. Idag är det något annat, troligen mest pga Model 3 och de höga leveransvolymerna helt enkelt.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Re: Dåligt bemötande vid support.
Det sa dom inte här heller.LeffeP skrev:Allvarligt, jag häpnar över såna här kommentarer...OfarligTesla skrev:Finns mycket att säga om Teslas service men att hänvisa till manualen när man undrar över funktioner i mjukvaran är helt rätt imo. En biltillverkare skall inte behöva betala för att erbjuda mjukvarusupport för sådant man enkelt kan läsa sig till själv, det drabbar alla kunder negativt i slutändan.LeffeP skrev:
Vistas man på forum så gör man det säkert inte, men långt från alla ger sig ut på nätet när nåt händer, många ringer dit dom köpt produkten, och med tanken på hur Tesla beter sig vid leverans med noll info så vet man ju inte vad man ska göra mer än att lyfta luren. Dåligt bemötande är aldrig försvarbart. Och att behöva känna sig dum för att man "kom på tanken att ringa", jag har inte ens ord för det...
Att folk inte går in på nätet eller läser manualen är deras problem om de inte kommer fram till rätt svar.
Jag har hämtat ut 2 Teslor, inte i nåt fall har man sagt att "allt står i manualen så ring inte oss om du får problem....."
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Dåligt bemötande vid support.
Du har helt rätt, 2014 när jag tog ut min första kände man sig som kung Nu känner man sig som lägsta pöbeln i samhället. Klar skillnad.Kilowatt skrev:Vi som var med i första början minns hur det var då - det var verkligen VIP service. Idag är det något annat, troligen mest pga Model 3 och de höga leveransvolymerna helt enkelt.
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Re: Dåligt bemötande vid support.
OfarligTesla skrev:Finns mycket att säga om Teslas service men att hänvisa till manualen när man undrar över funktioner i mjukvaran är helt rätt imo. En biltillverkare skall inte behöva betala för att erbjuda mjukvarusupport för sådant man enkelt kan läsa sig till själv, det drabbar alla kunder negativt i slutändan.LeffeP skrev:
Vistas man på forum så gör man det säkert inte, men långt från alla ger sig ut på nätet när nåt händer, många ringer dit dom köpt produkten, och med tanken på hur Tesla beter sig vid leverans med noll info så vet man ju inte vad man ska göra mer än att lyfta luren. Dåligt bemötande är aldrig försvarbart. Och att behöva känna sig dum för att man "kom på tanken att ringa", jag har inte ens ord för det...
Att folk inte går in på nätet eller läser manualen är deras problem om de inte kommer fram till rätt svar.
Snorkig support slår tillbaka på Tesla. Lycka till med att få icke-entusiaster att acceptera sånt.
Re: Dåligt bemötande vid support.
Kilowatt skrev:Vi som var med i första början minns hur det var då - det var verkligen VIP service. Idag är det något annat, troligen mest pga Model 3 och de höga leveransvolymerna helt enkelt.
Tesla borde ha en gräddfil för oss med Model S/X som köptes innan Model 3 kom. Vi bad inte om att få tusentals och åter tusentals tech-nördar att trängas med på superchargers och service centers.
Re: Dåligt bemötande vid support.
MWall skrev:Kilowatt skrev:Vi som var med i första början minns hur det var då - det var verkligen VIP service. Idag är det något annat, troligen mest pga Model 3 och de höga leveransvolymerna helt enkelt.
Tesla borde ha en gräddfil för oss med Model S/X som köptes innan Model 3 kom. Vi bad inte om att få tusentals och åter tusentals tech-nördar att trängas med på superchargers och service centers.
Var dig själv, alla andra är upptagna
S 100D -17
S 100D -17
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Dåligt bemötande vid support.
Var ser du att det var vad som sades? Allt som skrevs var att hänvisa till manualen i just denna fråga vilket är helt okej i min mening.LeffeP skrev:Allvarligt, jag häpnar över såna här kommentarer...
Jag har hämtat ut 2 Teslor, inte i nåt fall har man sagt att "allt står i manualen så ring inte oss om du får problem....."
Det är inget snorkigt med att säga RTFM (eller i snällare termer om man pratar med någon av äldre modell) när frågan är av just den karaktären.MWall skrev:
Snorkig support slår tillbaka på Tesla. Lycka till med att få icke-entusiaster att acceptera sånt.
Re: Dåligt bemötande vid support.
Någon som behöver en manual på hur man hyfsat effektivt slipper kunder som köper en ny produkt.. Ja läs fösta inlägget här..
Ja katastrof.. Dessutom ligger denna nu på ett forum där många i sekten tycker tesla gör rätt men många läser de utan att kommentera och tänker en tesla vill jag nog inte äga.
Sen för att nyansera de hela lite så är de väl många bilföretag (och andra företag) som inte har så bra support, men här vill man ju inte ens försöka lösa de..
Ja katastrof.. Dessutom ligger denna nu på ett forum där många i sekten tycker tesla gör rätt men många läser de utan att kommentera och tänker en tesla vill jag nog inte äga.
Sen för att nyansera de hela lite så är de väl många bilföretag (och andra företag) som inte har så bra support, men här vill man ju inte ens försöka lösa de..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Dåligt bemötande vid support.
Probelemet är väl att de slänger luren i örat på honom.. De är illa.OfarligTesla skrev:Var ser du att det var vad som sades? Allt som skrevs var att hänvisa till manualen i just denna fråga vilket är helt okej i min mening.LeffeP skrev:Allvarligt, jag häpnar över såna här kommentarer...
Jag har hämtat ut 2 Teslor, inte i nåt fall har man sagt att "allt står i manualen så ring inte oss om du får problem....."
Det är inget snorkigt med att säga RTFM (eller i snällare termer om man pratar med någon av äldre modell) när frågan är av just den karaktären.MWall skrev:
Snorkig support slår tillbaka på Tesla. Lycka till med att få icke-entusiaster att acceptera sånt.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Dåligt bemötande vid support.
Är det inte vi som är tech-nördarna?MWall skrev:Kilowatt skrev:Vi som var med i första början minns hur det var då - det var verkligen VIP service. Idag är det något annat, troligen mest pga Model 3 och de höga leveransvolymerna helt enkelt.
Tesla borde ha en gräddfil för oss med Model S/X som köptes innan Model 3 kom. Vi bad inte om att få tusentals och åter tusentals tech-nördar att trängas med på superchargers och service centers.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Dåligt bemötande vid support.
Är det något man lärt så är det att aldrig visa för en kund att man tycker dom är idioter oavsett hur dumma eller inte frågorna är. En kund ska känna sig som kung oavsett. Om målet är att få personen att läsa manualen, så får man göra det på ett snyggt sätt. I detta fall löstes varken problemet eller det gavs en vänlig hänvisning till manualen, fail på båda punkter!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Dåligt bemötande vid support.
Att ringa till supporten och säga att jag ids inte läsa manualen är ju också lite osmidigt, du kunde väl åtminstone ha ljugit och sagt att du hade läst den men ändå inte fått det att fungera
Re: Dåligt bemötande vid support.
Leveransvolymerna har ju ökat hos Tesla men dom är ju fortfarande inte speciellt höga i absoluta tal. Det finns ju enskilda återförsäljare av andra märken som levererar bilar i samma takt/omfattning som Tesla gör.Kilowatt skrev:Vi som var med i första början minns hur det var då - det var verkligen VIP service. Idag är det något annat, troligen mest pga Model 3 och de höga leveransvolymerna helt enkelt.