Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1017
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av holden »

MWall skrev:
holden skrev:
OfarligTesla skrev:
holden skrev:
Ok, så då ska lämna jag in en USB sticka till försäkringsbolaget som då ska sitta och glo igenom detta för att i bästa fall kunna urskilja ett regnummer och sedan om gärningsmannens bil var försäkrad kräva ut ett par tusenlappar från dennes försäkringsbolag. Låter som en ren förlustaffär för försäkringsbolaget.
Du lär väl maila in filmen och då bara om regnr går att se. Skadehantering kostar en hel del och brukar stå för en relativt stor procent av premien för många försäkringar, gissningsvis lägre andel för fordon kontra vissa andra dock.

Och det är klart det är en förlustaffär för bolaget, det är alla skador...
Goda chanser att premierna blir ännu dyrare om man ska hålla på med Sentry mode då.

Varför då? Hittar bolaget den skyldige så slipper ju de betala.
Den skyldige letar dom ju inte ens efter, utan ägarens försäkringsbolag. Det är väl inte bara dörruppslag som fastnar på film, fler ärenden betyder mer handläggningstid.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare
Inlägg: 878
Blev medlem: 21 okt 2017 07:10

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av PhR34k »

Var ju en mamma med sitt barn som blev hotad med pistol och rånade på sin RS6a i veckan så vill tjuven ta din bil så tar dom den helt enkelt. Ingen idé att gråta över spilld mjölk då vi har försäkringar på bilen. Men visst kan man försvåra för dom lite med pin2drive.
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av Fredrik j »

holden skrev:
Jerker skrev:

Fortfarande är det nog trots allt så att neandertalarna som kapar bilar med vapenmakt inte fattar att de måste ha en pinkod, så de kastar bara ut folk ur bilen. Då lägger man benen på ryggen och försvinner.
Jag hade nog föredragit att dom kom iväg med bilen framför en kula i ryggen.
Blir man rånad på sin bil under vapenhot så vill man ju att rånaren så snabbt som möjligt ska komma iväg med bilen och inte krångla. Bilen är ju försäkrat mot sånt. Man bör ju förstå sin sårbarhet och att man kan ha att göra med människor som helt saknar konsekvenstänkande eller empati.
Blir man hotad till livet bör man ju berätta koden.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av MWall »

holden skrev:
Den skyldige letar dom ju inte ens efter, utan ägarens försäkringsbolag. Det är väl inte bara dörruppslag som fastnar på film, fler ärenden betyder mer handläggningstid.
Blir det fler ärenden? Hur då?
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1017
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av holden »

MWall skrev:
holden skrev:
Den skyldige letar dom ju inte ens efter, utan ägarens försäkringsbolag. Det är väl inte bara dörruppslag som fastnar på film, fler ärenden betyder mer handläggningstid.
Blir det fler ärenden? Hur då?
Antar att inte alla filmer är tagna under de bästa ljusförhållanden med rengjorda kameralinser, eller är det en faktor att bortse ifrån?
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av MWall »

holden skrev:
MWall skrev:
holden skrev:
Den skyldige letar dom ju inte ens efter, utan ägarens försäkringsbolag. Det är väl inte bara dörruppslag som fastnar på film, fler ärenden betyder mer handläggningstid.
Blir det fler ärenden? Hur då?
Antar att inte alla filmer är tagna under de bästa ljusförhållanden med rengjorda kameralinser, eller är det en faktor att bortse ifrån?
Vet inte vad du menar. En sentry-film med dåligt ljus leder till fler anmälda försäkringsärenden? På vilket sätt?

Vad gäller själva "utredningsarbetet" så gör man det själv och skickar in en filmsnutt som bevisar det man hävdar. Man låter inte försäkringsbolaget gå igenom timme efter timme med material. ;)
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1017
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av holden »

MWall skrev:
holden skrev:
MWall skrev:
holden skrev:
Den skyldige letar dom ju inte ens efter, utan ägarens försäkringsbolag. Det är väl inte bara dörruppslag som fastnar på film, fler ärenden betyder mer handläggningstid.
Blir det fler ärenden? Hur då?
Antar att inte alla filmer är tagna under de bästa ljusförhållanden med rengjorda kameralinser, eller är det en faktor att bortse ifrån?
Vet inte vad du menar. En sentry-film med dåligt ljus leder till fler anmälda försäkringsärenden? På vilket sätt?

Vad gäller själva "utredningsarbetet" så gör man det själv och skickar in en filmsnutt som bevisar det man hävdar. Man låter inte försäkringsbolaget gå igenom timme efter timme med material. ;)
Låter spännande, min utredning kommer alltid att visa att jag är oskyldig sen får ni helt enkelt lita på det. Toppen.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2241
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av frippe »

holden skrev:
De flesta orkar inte ha pin2drive så blir man av med mobilen ingår full tillgång till Teslan, så svårt är det ju inte. Däremot har man ju alla tänkbara möjligheter att se var bilen befinner sig via kontot.
Om tjuven är så förslagen att de lyckas stjäla en tesla. Lär det första tjuven gör är att blockera GPS-signalen. Sedan kan du sitta där och glo på kontot.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av taliz »

En keyfob som det oftast tydligt står bilmärke på är ju väldigt uppenbart vad den är till för.
Dvs skulle man bli av med fobben så är det bara för upphittaren/tjuven att gå till närmaste p-plats, trycka på den och se vilken bil som blinkar och länsa den eller köra iväg med den....
Också relativt enkelt att spegla radiosignaler från traditionella fobs, vilket blivit poppis på sistone.

Med nyckel i mobilen är det idag väldigt få, kanske bara Tesla-ägare, som överhuvudtaget skulle komma på tanken att man möjligtvis skulle kunna komma in i en bil med den.
Det går heller inte så enkelt att testa sig fram till vilken bil, om någon, den kan tänkas öppna(såvida man har pinkod/FaceID och inga lättillgängliga widgets...).
Stänger man av BT(och likaledes inte kan slå på det utan pin/FaceID) när man tänker att det är risk att mobilen kan försvinna/bli stulen, så blir det mer eller mindre omöjligt att stjäla bilen trots att de stulit "nyckeln".
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av MWall »

holden skrev:

Låter spännande, min utredning kommer alltid att visa att jag är oskyldig sen får ni helt enkelt lita på det. Toppen.
Jag ogillar din "debatt-teknik". Det är uppenbart ur kontexten att jag med "utredningsarbete" i detta fall enbart syftar på att kolla igenom videomaterial från Sentry mode. Så varför ska du ändå raljera?
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1017
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av holden »

MWall skrev:
holden skrev:

Låter spännande, min utredning kommer alltid att visa att jag är oskyldig sen får ni helt enkelt lita på det. Toppen.
Jag ogillar din "debatt-teknik". Det är uppenbart ur kontexten att jag med "utredningsarbete" i detta fall enbart syftar på att kolla igenom videomaterial från Sentry mode. Så varför ska du ändå raljera?
Jag raljerar inte, jag försöker bara nyansera bilden när en del tycks tro att bara man har en snutt film från Sentry mode så löser sig allt smärtfritt och till teslaägarens favör. Uppenbarligen finns en fördel, via den här föreningen som nämns att de under vissa förutsättningar kan stå för självrisk vid dörruppslag och det är ju bra.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av Svenssons »

holden skrev:
MWall skrev:
holden skrev:

Låter spännande, min utredning kommer alltid att visa att jag är oskyldig sen får ni helt enkelt lita på det. Toppen.
Jag ogillar din "debatt-teknik". Det är uppenbart ur kontexten att jag med "utredningsarbete" i detta fall enbart syftar på att kolla igenom videomaterial från Sentry mode. Så varför ska du ändå raljera?
Jag raljerar inte, jag försöker bara nyansera bilden när en del tycks tro att bara man har en snutt film från Sentry mode så löser sig allt smärtfritt och till teslaägarens favör. Uppenbarligen finns en fördel, via den här föreningen som nämns att de under vissa förutsättningar kan stå för självrisk vid dörruppslag och det är ju bra.
Det finns ju flera ärenden, både här på forumet och på andra platser, som visar att det inte är några problem att använda dashcam-video för att slippa självrisken. Har inget att göra med om man är Tesla-ägare eller ej.

Har du videoklipp som visar regnummer och händelse så är det troligen inga problem att lösa försäkringsärendet utan att behöva betala självrisken. Det behöver inte vara Teslas inbyggda dashcam men dessa filmar ju från fler vinklar och inget du måste strula jättemycket med. Det är absolut inget konstigt alls att använda dessa typer av filmer som bevismaterial till försäkringsärendet.

Snabb sökning här: viewtopic.php?f=21&t=14930&p=410121#p410110

Vet dock fler Tesla-ägare som sparat många tusenlappar tack vare dashcam.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1824
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av BrooklynS »

holden skrev:
MWall skrev:
holden skrev:

Låter spännande, min utredning kommer alltid att visa att jag är oskyldig sen får ni helt enkelt lita på det. Toppen.
Jag ogillar din "debatt-teknik". Det är uppenbart ur kontexten att jag med "utredningsarbete" i detta fall enbart syftar på att kolla igenom videomaterial från Sentry mode. Så varför ska du ändå raljera?
Jag raljerar inte, jag försöker bara nyansera bilden när en del tycks tro att bara man har en snutt film från Sentry mode så löser sig allt smärtfritt och till teslaägarens favör. Uppenbarligen finns en fördel, via den här föreningen som nämns att de under vissa förutsättningar kan stå för självrisk vid dörruppslag och det är ju bra.
Trafikförsäkringsföreningen, är det en obekant storhet för dig? Det borde det inte vara, den är grundbulten i trafikförsäkringssystemet och trafikskadelagen.
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1017
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av holden »

BrooklynS skrev:
holden skrev:
MWall skrev:
holden skrev:

Låter spännande, min utredning kommer alltid att visa att jag är oskyldig sen får ni helt enkelt lita på det. Toppen.
Jag ogillar din "debatt-teknik". Det är uppenbart ur kontexten att jag med "utredningsarbete" i detta fall enbart syftar på att kolla igenom videomaterial från Sentry mode. Så varför ska du ändå raljera?
Jag raljerar inte, jag försöker bara nyansera bilden när en del tycks tro att bara man har en snutt film från Sentry mode så löser sig allt smärtfritt och till teslaägarens favör. Uppenbarligen finns en fördel, via den här föreningen som nämns att de under vissa förutsättningar kan stå för självrisk vid dörruppslag och det är ju bra.
Trafikförsäkringsföreningen, är det en obekant storhet för dig? Det borde det inte vara, den är grundbulten i trafikförsäkringssystemet och trafikskadelagen.
Ja, denna storhet är mig obekant då jag aldrig under 32 års bilägande stiftat dess bekantskap.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1775
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av tor-ake »

Prova köp en bil t.ex. på blocket, och strunta i att försäkra den. Då kommer du att få stifta bekantskap med dem, fast inte på ett trevligt sätt :mrgreen:

Eller annat trafikförsäkringspliktigt fordon. Min svåger köpte en fyrhjuling till gården, billigt och bra, men tänkte inte på att den måste försäkras iom att den bara skulle gå lite på åkrarna. Efter ett tag kom en faktura från TFF på lika mycket som fyrhjulingen kostat i inköp... :oops:
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11514
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av martinot »

ducce916 skrev:
I natt stals min sons XC90 som stod parkerad utanför köksfönstret i deras villa. Nyckeln var förvarad inne i huset på flera meters avstånd från bilen. Skickliga tjuvar! Nyligen stals två Porschar som var inlåsta i garage, båda händelserna i Vellinge.
Då undrar man hur lätt eller svårt det är att stjäla en Tesla, någon som vet eller har erfarenhet?
Stäng av att keyfob automatiskt låser upp bilen (oavsett om Tesla, Volvo eller Porsche). Det är den tekniken som är problemet och lätt att utnyttja reläattack för.

Tesla M3s nyckellösa automatiska upplåsning är dock OK, och än så länge har ingen lyckats knäcka den. Sätt dock för säkerhets skull på även PIN som ett extra ytterligare skydd.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11514
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av martinot »

holden skrev:
De flesta orkar inte ha pin2drive så blir man av med mobilen ingår full tillgång till Teslan, så svårt är det ju inte. Däremot har man ju alla tänkbara möjligheter att se var bilen befinner sig via kontot.
Jag har alltid kört med PIN, och tycker det är extremt enkelt och smidigt att använda.

Ännu lite bättre blev det när man numera bara måste slå in 4 snabba tryck (mot tidigare 5). Ingen stor skillnad, men ändå välkommet. :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11514
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av martinot »

thebishop skrev:
tor-ake skrev:
ducce916 skrev:

Kan man verkligen läsa av nyckelkortet och på det sättet få tillgång till bilen (förutsatt att inte telefonen stjäls)?
Nyckelkortet går inte att läsa av på distans, det är RFID, helt passiv om man inte kommer så nära att man kan inducera ström i dess antenn (några centimeter från).

Tror det är FOBen som avses här med "nyckel".
Tror du skulle gilla Lockpickinglawyer.



Mycket matnyttigt på hans sida. Nyckelkortet går att läsa av som du ser i videon, en vänlig person som kommer fram med en väska i hand och frågar om vägen när du gar från bilen och bye-bye. Skurkarna tittar också på youtube. Och för de som tror fysiska lås fungerar särskilt bra, kan man botanisera bland hans 1200 videos tills man hittar ”sitt” lås :D :D :D
Har för mig att Teslas nyckelkort är krypterade (något som videon även han i videon du länkar tar upp som den lösning man bör använda för säkra nyckelkort).

Okrypterade kort eller andra brickor är dock väldigt lätta att läsa/scanna.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11514
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av martinot »

thebishop skrev:
Jerker skrev:
thebishop skrev:
Nyckelkortet går att läsa av som du ser i videon, en vänlig person som kommer fram med en väska i hand och frågar om vägen när du gar från bilen och bye-bye. Skurkarna tittar också på youtube.
Jag har mitt nyckelkort i en avskärmad hållare.
Även det går att läsa av, som han visar i videon. Dock krävs kortare avstånd.
Inte om de är krypterade och använder en krypterad challenge-respons-funktion (precis som nämns i videon om du kikar på den).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11514
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av martinot »

holden skrev:
Delta skrev:
holden skrev:
De flesta orkar inte ha pin2drive så blir man av med mobilen ingår full tillgång till Teslan, så svårt är det ju inte. Däremot har man ju alla tänkbara möjligheter att se var bilen befinner sig via kontot.
Jag har Pin2drive aktiverat. Tar max 2 sekunder att mata in. Tycker att det är mycket effektivt mot tjuvar. Går inte att spåra.
Då försvinner ändå det som skiljer mot att använda en vanlig nyckel, nämligen bekvämligheten. Stjäls det öht några Teslor, och vad händer isf med dessa? De lär ju inte gå att sälja vidare med den 100% spårbarhet som finns. Att sälja bilen i delar lär inte heller vara enkelt.
Stjäls en hel del Teslor som har keyfob och som har "autopresent handles" eller likande påslaget.

De lastas ofta på lastbil och går i 90% av fallen till Litauen, där de slaktas i delar. Dessa delar exporteras sedan från Litauen och säljs sedan vidare till mindre nogräknade verkstäder i andra länder i södra/östra Europa (jo, det finns lite Teslor och Teslaägare även där).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11514
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av martinot »

holden skrev:
Jerker skrev:
holden skrev:
Jerker skrev:
holden skrev:
De flesta orkar inte ha pin2drive så blir man av med mobilen ingår full tillgång till Teslan, så svårt är det ju inte. Däremot har man ju alla tänkbara möjligheter att se var bilen befinner sig via kontot.
Ja, har man ingen kod på mobilen, så är det klart. Men om man inte skyddar mobilen där nyckeln finns då får man väl ta den smällen.

Och de riktigt kunniga tjuvarna kör in bilen i ett släp med avskärmning och då når inte GPS-signalen ut.
Man behöver inte ju koden till mobilen för att låsa upp Teslan, bara att kliva in och köra iväg om man har mobilen med sig.
Man får helt enkelt skylla sig själv om man är för lat att ha pin2drive aktiverat.
Om bilen blir kapad under pistolhot spelar det ingen roll hur du gör, och det är väl den vanligaste metoden sedan säkerheten för alla bilar blev bättre.
Vanligast är klassiska keyrelay-attacker som nämnts här i tråden (enklast och smidigast, och minst uppståndelse), och näst vanligast är inbrott i hem (eller verkstäder) på natten där nycklarna stjäls fysiskt, och klart ovanligare är rån där man tilltvingar sig nycklarna av ägarna/användarna (antingen i hemmen mitt på natten, eller på bensinmackar och liknande), även om det förekommer.

Första metoden med keryrelay-attack är absolut vanligast vid exportstöld till Litauen. De som skall använda bilar vid butiksrån eller smash-and-grab-kupper, typiskt av vissa kulturgrupper och gänggrupperingar från förorter, brukar skippa elbilar (är lite konservativa och inte så miljömedvetna - de föredrar extremt motorstarka sport-kombibilar från Audi eller Mercedes) tenderar att ofta även nyttja personrån för att få tillgång till bilarna (den rånmetoden är dock extremt ovanlig när öststatsligor skall smyga ut bilarna för slakt utomlands, då det väcker för mycket uppmärksamhet/pådrag). Stöld av fysiska nycklar/Fob benyttjas av bägge användargrupperna.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av dstr »

pinussen skrev:
S och X stjäls då och då via relay av fobben, försvinner nog österut där de blir delar till krockskadade bilar.

3a har jag aldrig hört att någon blivit av mrd faktiskt.
Nej, det är bara S som stjäls på det viset. Och det är läskigt enkelt. Jag har provat.

X har "tvåfaktors" kommunikation, så den tar man inte på samma sätt (även om jag faktiskt öppnat en X med relay-teknik, men då är det så många faktorer som måste vara uppfyllda att det i praktiken är "omöjligt")


Alla som pratar någon form av radio är sårbara för relay-attacker. Tjuvarna kommer snart ikapp med sin teknik för att kunna ta 3:or också.

PIN försvårar det hela, men är långt ifrån lika effektivt som att stänga av Passive Entry.
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av GreenMachine »

Här finns en tråd på 55 sidor i ämnet...

viewtopic.php?f=57&t=17456&hilit=stulen+tesla
Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 jun 2020 08:50
Ort: Höllviken

Re: Hur lätt är det att stjäla en Tesla?

Inlägg av ducce916 »

Lite vid sidan av, men det som fick mig att starta tråden:
Min sons XC90 som stals igår natt i Vellinge har idag hittats i Tyskland inkl två personer som nu sitter anhållna. Förnämligt att samarbetet fungerade så fint i detta fall så skitstövlarna åkte dit. Bara att hoppas polisen fick tag på deras utrustning och att de får skaka galler ett tag.
Skriv svar