Jag tror att det är så. Jag frågade tidigare i höstas vad det är för restvärde på en ID3 och det visste de inte ens. Det sköts av VW-finans, det har vi ingen som helst koll på, sa säljaren då.Legato skrev:Vore intressant att veta hur det funkar med den kraftigt subventionerade leasingen för övrigt. Är det VW centralt som garanterar jättehöga restvärden gentemot handlarna?
Men man undrar ju ändå, jag menar, de måste sätta grymt höga restvärden numera. Hur går det ihop egentligen? När jag tecknade leasing för min e-tron 2019 så föreslogs det ett restvärde på 55% efter 36 månader. Men jag kände att det var för osäkert och så valde jag 53% istället. Så som det ser ut nu var det förmodligen fortfarande alldeles för snålt, eftersom nybilspriset har rasat så pass mycket. Min e-tron kostade 1,1 mille. Vem köper en tre år gammal e-tron för 600k när man får en helt ny och bättre bil till nästan samma peng? Det finns ju en anledning varför min Audi-åf inte vill ta min bil i inbyte. Jag är rädd att de har gjort bort sig med sin prissättning.