VW I.D

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: VW I.D

Inlägg av chaffis75 »

Dodde skrev:
Samma inställning finns att ställa in i appen.
Antar du syftar på id3? Ja man kan in id3 ställa in bilen att släppa sladden så snart bilen laddat klart.
Undrar om den inte alltid gör de på snabbladdning dock men lite osäker.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Dodde
Inlägg: 483
Blev medlem: 16 jan 2021 20:40

Re: VW I.D

Inlägg av Dodde »

Jag syftar iofs på ID.4, såg en nisse på YT som visade det i sin app.
tomlars
Inlägg: 6
Blev medlem: 18 jan 2021 09:04

Re: VW I.D

Inlägg av tomlars »

Har beställt en ID4 1st som förmånsbil som kommer levereras i februari/mars, den är redan byggd och klar.
Under de senaste 4 dagarna har jag lånat lillebror ID3 för att kunna bekanta mig med elbilen i vinterväglag och känna på distanser.

Om någon är nyfiken finns nedan några punkter från mig:
- Den ID3an jag testkört hade friktionsdäck, 19". Att antisladd/spinn-systemet går igång när man vill lite väl aggresivt vill komma ut på en trevägkorsning och vid hastig accelaratios är inget att hymla om. Dock om man jämför med tidigare erfarenhet från bilar med liknande storlek och bakhjulsdrift (läs BMW123d), då anser jag ID3an vara mer pålitlig och mindre problematisk vid vinterkörning.

- Har inte just nu möjlighet att ladda hemmavid, därmed har förbrukning från nedkylt batteri gjort att den är relativt törstig. Enkel väg till jobbet är 60km (motor/landsväg). Vid -4 grader, en snitthastighet på 93km/h i snö låg energiförbrukningen på cirka 2,65 kWh/mil. Då använde jag värmepump samt stol- och rattvärme likt jag skulle gjort i jämförbar PHEV/fossilbil.
Samma sträcka vid -11,5grader från kall start låg förbrukningen på cirka 2,9kWh/mil

- ID3ans infotainment system var av den gamla sorten, menyer ibland sega som sirap, inget stöd för planera resväg med laddstolpar och inget stöd för Carplay/Android Auto. Men det problemet skall vara löst med den uppdaterade mjukvaran som redan finns installerat i ID4an.
Dodde
Inlägg: 483
Blev medlem: 16 jan 2021 20:40

Re: VW I.D

Inlägg av Dodde »

Är ID.3 stökig i snö/vinterväglag? Läst lite om både 3an och 4an. Vissa tycker de är väldigt ”sladdriga” med andra tycker tvärtom. Vad är din take?
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: VW I.D

Inlägg av NiklasTesla »

tomlars skrev:
Har beställt en ID4 1st som förmånsbil som kommer levereras i februari/mars, den är redan byggd och klar.
Under de senaste 4 dagarna har jag lånat lillebror ID3 för att kunna bekanta mig med elbilen i vinterväglag och känna på distanser.

Om någon är nyfiken finns nedan några punkter från mig:
- Den ID3an jag testkört hade friktionsdäck, 19". Att antisladd/spinn-systemet går igång när man vill lite väl aggresivt vill komma ut på en trevägkorsning och vid hastig accelaratios är inget att hymla om. Dock om man jämför med tidigare erfarenhet från bilar med liknande storlek och bakhjulsdrift (läs BMW123d), då anser jag ID3an vara mer pålitlig och mindre problematisk vid vinterkörning.

- Har inte just nu möjlighet att ladda hemmavid, därmed har förbrukning från nedkylt batteri gjort att den är relativt törstig. Enkel väg till jobbet är 60km (motor/landsväg). Vid -4 grader, en snitthastighet på 93km/h i snö låg energiförbrukningen på cirka 2,65 kWh/mil. Då använde jag värmepump samt stol- och rattvärme likt jag skulle gjort i jämförbar PHEV/fossilbil.
Samma sträcka vid -11,5grader från kall start låg förbrukningen på cirka 2,9kWh/mil

- ID3ans infotainment system var av den gamla sorten, menyer ibland sega som sirap, inget stöd för planera resväg med laddstolpar och inget stöd för Carplay/Android Auto. Men det problemet skall vara löst med den uppdaterade mjukvaran som redan finns installerat i ID4an.
WOW det var högre förbrukning än jag trodde :o
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: VW I.D

Inlägg av chaffis75 »

Dodde skrev:
Är ID.3 stökig i snö/vinterväglag? Läst lite om både 3an och 4an. Vissa tycker de är väldigt ”sladdriga” med andra tycker tvärtom. Vad är din take?
Har också hört lite olika i detta ämne.. Min egna erfarenhet är att bakänden absolut kan sladda till men frågan är om detta är mer eller mindre än en bakhjulsdriven bil, jag tror inte jag har någon erfarenhet alls av bakhjul drivna bilar, däremot känns bilen mer som en 4 ljus driven bil som om man kör och sladdar på en is, dvs du har styr förmåga men de gäller att styra i den riktning man vill åka om bakänden far iväg lite..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
tomlars
Inlägg: 6
Blev medlem: 18 jan 2021 09:04

Re: VW I.D

Inlägg av tomlars »

NiklasTesla skrev:
tomlars skrev:
Har beställt en ID4 1st som förmånsbil som kommer levereras i februari/mars, den är redan byggd och klar.
Under de senaste 4 dagarna har jag lånat lillebror ID3 för att kunna bekanta mig med elbilen i vinterväglag och känna på distanser.

Om någon är nyfiken finns nedan några punkter från mig:
- Den ID3an jag testkört hade friktionsdäck, 19". Att antisladd/spinn-systemet går igång när man vill lite väl aggresivt vill komma ut på en trevägkorsning och vid hastig accelaratios är inget att hymla om. Dock om man jämför med tidigare erfarenhet från bilar med liknande storlek och bakhjulsdrift (läs BMW123d), då anser jag ID3an vara mer pålitlig och mindre problematisk vid vinterkörning.

- Har inte just nu möjlighet att ladda hemmavid, därmed har förbrukning från nedkylt batteri gjort att den är relativt törstig. Enkel väg till jobbet är 60km (motor/landsväg). Vid -4 grader, en snitthastighet på 93km/h i snö låg energiförbrukningen på cirka 2,65 kWh/mil. Då använde jag värmepump samt stol- och rattvärme likt jag skulle gjort i jämförbar PHEV/fossilbil.
Samma sträcka vid -11,5grader från kall start låg förbrukningen på cirka 2,9kWh/mil

- ID3ans infotainment system var av den gamla sorten, menyer ibland sega som sirap, inget stöd för planera resväg med laddstolpar och inget stöd för Carplay/Android Auto. Men det problemet skall vara löst med den uppdaterade mjukvaran som redan finns installerat i ID4an.
WOW det var högre förbrukning än jag trodde :o
Värt att notera var att detta var från helt nedkyld bil, direkt ut på landsväg/motorväg.
Gjorde en färd från padelhallen på 9km genom stan efter laddning och låg på 2kWh/mil, i och för sig stadskörnin men temperaturen var på -8 grader.
Självklart var jag lite gladare med gaspedalen vid omkörningar samt från start och stopp vid testkörningen än vad som kan anses normalt. Kan vara en anledningen att min konsumption ligger högre än Björn Nylands tester i kallt väder (https://youtu.be/pPIcqYcOQb8)
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: VW I.D

Inlägg av TeslaTissel »

tomlars skrev:
NiklasTesla skrev:
tomlars skrev:
Har beställt en ID4 1st som förmånsbil som kommer levereras i februari/mars, den är redan byggd och klar.
Under de senaste 4 dagarna har jag lånat lillebror ID3 för att kunna bekanta mig med elbilen i vinterväglag och känna på distanser.

Om någon är nyfiken finns nedan några punkter från mig:
- Den ID3an jag testkört hade friktionsdäck, 19". Att antisladd/spinn-systemet går igång när man vill lite väl aggresivt vill komma ut på en trevägkorsning och vid hastig accelaratios är inget att hymla om. Dock om man jämför med tidigare erfarenhet från bilar med liknande storlek och bakhjulsdrift (läs BMW123d), då anser jag ID3an vara mer pålitlig och mindre problematisk vid vinterkörning.

- Har inte just nu möjlighet att ladda hemmavid, därmed har förbrukning från nedkylt batteri gjort att den är relativt törstig. Enkel väg till jobbet är 60km (motor/landsväg). Vid -4 grader, en snitthastighet på 93km/h i snö låg energiförbrukningen på cirka 2,65 kWh/mil. Då använde jag värmepump samt stol- och rattvärme likt jag skulle gjort i jämförbar PHEV/fossilbil.
Samma sträcka vid -11,5grader från kall start låg förbrukningen på cirka 2,9kWh/mil

- ID3ans infotainment system var av den gamla sorten, menyer ibland sega som sirap, inget stöd för planera resväg med laddstolpar och inget stöd för Carplay/Android Auto. Men det problemet skall vara löst med den uppdaterade mjukvaran som redan finns installerat i ID4an.
WOW det var högre förbrukning än jag trodde :o
Värt att notera var att detta var från helt nedkyld bil, direkt ut på landsväg/motorväg.
Gjorde en färd från padelhallen på 9km genom stan efter laddning och låg på 2kWh/mil, i och för sig stadskörnin men temperaturen var på -8 grader.
Självklart var jag lite gladare med gaspedalen vid omkörningar samt från start och stopp vid testkörningen än vad som kan anses normalt. Kan vara en anledningen att min konsumption ligger högre än Björn Nylands tester i kallt väder (https://youtu.be/pPIcqYcOQb8)

Nyland gör ett nytt test här - 6 till minus -16
Winter range test

12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: VW I.D

Inlägg av 12man »

Aftonbladet och Vibilägare kan ju inte frångå sin PRINCIP att kontinentala vinterdäck utan dubb i storlek >17" med bredare däck bak än fram är värdelöst.....
ms 76132 "Eleamore"
Revoltra
elbilist
Inlägg: 92
Blev medlem: 26 aug 2020 16:50

Re: VW I.D

Inlägg av Revoltra »

TeslaTissel skrev:
tomlars skrev:
NiklasTesla skrev:
tomlars skrev:
Har beställt en ID4 1st som förmånsbil som kommer levereras i februari/mars, den är redan byggd och klar.
Under de senaste 4 dagarna har jag lånat lillebror ID3 för att kunna bekanta mig med elbilen i vinterväglag och känna på distanser.

Om någon är nyfiken finns nedan några punkter från mig:
- Den ID3an jag testkört hade friktionsdäck, 19". Att antisladd/spinn-systemet går igång när man vill lite väl aggresivt vill komma ut på en trevägkorsning och vid hastig accelaratios är inget att hymla om. Dock om man jämför med tidigare erfarenhet från bilar med liknande storlek och bakhjulsdrift (läs BMW123d), då anser jag ID3an vara mer pålitlig och mindre problematisk vid vinterkörning.

- Har inte just nu möjlighet att ladda hemmavid, därmed har förbrukning från nedkylt batteri gjort att den är relativt törstig. Enkel väg till jobbet är 60km (motor/landsväg). Vid -4 grader, en snitthastighet på 93km/h i snö låg energiförbrukningen på cirka 2,65 kWh/mil. Då använde jag värmepump samt stol- och rattvärme likt jag skulle gjort i jämförbar PHEV/fossilbil.
Samma sträcka vid -11,5grader från kall start låg förbrukningen på cirka 2,9kWh/mil

- ID3ans infotainment system var av den gamla sorten, menyer ibland sega som sirap, inget stöd för planera resväg med laddstolpar och inget stöd för Carplay/Android Auto. Men det problemet skall vara löst med den uppdaterade mjukvaran som redan finns installerat i ID4an.
WOW det var högre förbrukning än jag trodde :o
Värt att notera var att detta var från helt nedkyld bil, direkt ut på landsväg/motorväg.
Gjorde en färd från padelhallen på 9km genom stan efter laddning och låg på 2kWh/mil, i och för sig stadskörnin men temperaturen var på -8 grader.
Självklart var jag lite gladare med gaspedalen vid omkörningar samt från start och stopp vid testkörningen än vad som kan anses normalt. Kan vara en anledningen att min konsumption ligger högre än Björn Nylands tester i kallt väder (https://youtu.be/pPIcqYcOQb8)

Nyland gör ett nytt test här - 6 till minus -16
Winter range test

Ser ju riktigt bra ut, rimlig konsumtion. Ska bli kul att se hans id4-tester sen.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

tomlars skrev:
- ID3ans infotainment system var av den gamla sorten, menyer ibland sega som sirap, inget stöd för planera resväg med laddstolpar och inget stöd för Carplay/Android Auto. Men det problemet skall vara löst med den uppdaterade mjukvaran som redan finns installerat i ID4an.
Tror inte man skall hoppas på för mkt. ID4 kommer ha Carplay/android auto från start, men alla test jag sett så är den precis lika seg som ID3.
I värsta fall är det som med billiga androider, dvs att hårdvaran helt enkelt är för klen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Yeahman82
Inlägg: 52
Blev medlem: 07 dec 2020 13:44

Re: VW I.D

Inlägg av Yeahman82 »

taliz skrev:
tomlars skrev:
- ID3ans infotainment system var av den gamla sorten, menyer ibland sega som sirap, inget stöd för planera resväg med laddstolpar och inget stöd för Carplay/Android Auto. Men det problemet skall vara löst med den uppdaterade mjukvaran som redan finns installerat i ID4an.
Tror inte man skall hoppas på för mkt. ID4 kommer ha Carplay/android auto från start, men alla test jag sett så är den precis lika seg som ID3.
I värsta fall är det som med billiga androider, dvs att hårdvaran helt enkelt är för klen.
Men alla de testen har ju körts på bilar med gamla mjukvaran. De lär ha uppdaterat till 2.1 när de väl levererar Id.4
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

Yeahman82 skrev:
taliz skrev:
tomlars skrev:
- ID3ans infotainment system var av den gamla sorten, menyer ibland sega som sirap, inget stöd för planera resväg med laddstolpar och inget stöd för Carplay/Android Auto. Men det problemet skall vara löst med den uppdaterade mjukvaran som redan finns installerat i ID4an.
Tror inte man skall hoppas på för mkt. ID4 kommer ha Carplay/android auto från start, men alla test jag sett så är den precis lika seg som ID3.
I värsta fall är det som med billiga androider, dvs att hårdvaran helt enkelt är för klen.
Men alla de testen har ju körts på bilar med gamla mjukvaran. De lär ha uppdaterat till 2.1 när de väl levererar Id.4
Vad får dig att tro att just 2.1 på något magiskt vis skall fixa all lagg?
De började förövrigt leverera ID4 i december i Nederländerna och Tyskland.

En av de i Nederländerna som fick sin ID4 i december:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: VW I.D

Inlägg av dfa »

taliz skrev:
Vad får dig att tro att just 2.1 på något magiskt vis skall fixa all lagg?
De började förövrigt leverera ID4 i december i Nederländerna och Tyskland.
Vad får dig att tro att 2.1 inte löser problemen? Har du testat själv?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

dfa skrev:
taliz skrev:
Vad får dig att tro att just 2.1 på något magiskt vis skall fixa all lagg?
De började förövrigt leverera ID4 i december i Nederländerna och Tyskland.
Vad får dig att tro att 2.1 inte löser problemen? Har du testat själv?
Versionsnummer säger inte ett dugg om vad man kan vänta sig.
Det enda det säger är att man(vanligtvis) ändrat något. Hittills verkar VW bara adderat nya funktioner.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Revoltra
elbilist
Inlägg: 92
Blev medlem: 26 aug 2020 16:50

Re: VW I.D

Inlägg av Revoltra »

taliz skrev:
dfa skrev:
taliz skrev:
Vad får dig att tro att just 2.1 på något magiskt vis skall fixa all lagg?
De började förövrigt leverera ID4 i december i Nederländerna och Tyskland.
Vad får dig att tro att 2.1 inte löser problemen? Har du testat själv?
Versionsnummer säger inte ett dugg om vad man kan vänta sig.
Det enda det säger är att man(vanligtvis) ändrat något. Hittills verkar VW bara adderat nya funktioner.
? Öh va? Var har du fått det ifrån?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

Revoltra skrev:
taliz skrev:
dfa skrev:
taliz skrev:
Vad får dig att tro att just 2.1 på något magiskt vis skall fixa all lagg?
De började förövrigt leverera ID4 i december i Nederländerna och Tyskland.
Vad får dig att tro att 2.1 inte löser problemen? Har du testat själv?
Versionsnummer säger inte ett dugg om vad man kan vänta sig.
Det enda det säger är att man(vanligtvis) ändrat något. Hittills verkar VW bara adderat nya funktioner.
? Öh va? Var har du fått det ifrån?
Fått vad?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: VW I.D

Inlägg av Mickep »

Finns det någon changelogg?
Dodde
Inlägg: 483
Blev medlem: 16 jan 2021 20:40

Re: VW I.D

Inlägg av Dodde »

Holländarna har software 0783, dom har inte fått 2.1 än.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

Dodde skrev:
Holländarna har software 0783, dom har inte fått 2.1
So? Vad är så magiskt med just siffrorna 2.1? Det säger inte mer än 0784 eller 1.3 eller 3.7 eller whatever.
Det som behövs är just en changelog eller något som faktiskt beskriver förändringarna.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
backe
Inlägg: 1538
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: VW I.D

Inlägg av backe »

Dodde skrev:
Holländarna har software 0783, dom har inte fått 2.1 än.

2.0 är någon form av hotfix, så hade man ett problem med tidigare version som kunde lösas med 2.0 så var det möjligt att få den men inte annars.

Vi får väl se vad som händer med 2.1, jag tror inte att allt är klockrent då vilket vore konstigt, men bara att OTA ska vara aktivt då gör det ändå lite hoppfullt då man kommer kunna pusha ut uppdateringar med de intervaller som behövs utan verkstadsbesök.

Såg en film med Tesla-Björn, han såg redan några förbättringar i den id.3 som han testade, man har lagt till lite genvägar och små saker som kommit in som synpunkter från användarna, så jag är åtminstone hoppfull.
Yeahman82
Inlägg: 52
Blev medlem: 07 dec 2020 13:44

Re: VW I.D

Inlägg av Yeahman82 »

taliz skrev:
Vad får dig att tro att just 2.1 på något magiskt vis skall fixa all lagg?
De började förövrigt leverera ID4 i december i Nederländerna och Tyskland.
Jag är väl helt enkelt en obotlig optimist :D

Nej men den ska enligt vad jag har läst vara en omfattande uppdatering och då räknar jag med att mycket är bättre. Och med den uppdateringen så ska OTA aktiveras och då tänker jag att de kan finjustera prestandan efter det. Sen att det skulle lösa ALLA problem, det tror jag förstås inte.
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: VW I.D

Inlägg av lav1 »

tomlars skrev:
Har beställt en ID4 1st som förmånsbil som kommer levereras i februari/mars, den är redan byggd och klar.
Under de senaste 4 dagarna har jag lånat lillebror ID3 för att kunna bekanta mig med elbilen i vinterväglag och känna på distanser.

Om någon är nyfiken finns nedan några punkter från mig:
- Den ID3an jag testkört hade friktionsdäck, 19". Att antisladd/spinn-systemet går igång när man vill lite väl aggresivt vill komma ut på en trevägkorsning och vid hastig accelaratios är inget att hymla om. Dock om man jämför med tidigare erfarenhet från bilar med liknande storlek och bakhjulsdrift (läs BMW123d), då anser jag ID3an vara mer pålitlig och mindre problematisk vid vinterkörning.

- Har inte just nu möjlighet att ladda hemmavid, därmed har förbrukning från nedkylt batteri gjort att den är relativt törstig. Enkel väg till jobbet är 60km (motor/landsväg). Vid -4 grader, en snitthastighet på 93km/h i snö låg energiförbrukningen på cirka 2,65 kWh/mil. Då använde jag värmepump samt stol- och rattvärme likt jag skulle gjort i jämförbar PHEV/fossilbil.
Samma sträcka vid -11,5grader från kall start låg förbrukningen på cirka 2,9kWh/mil

- ID3ans infotainment system var av den gamla sorten, menyer ibland sega som sirap, inget stöd för planera resväg med laddstolpar och inget stöd för Carplay/Android Auto. Men det problemet skall vara löst med den uppdaterade mjukvaran som redan finns installerat i ID4an.
Kul, hoppas du snart får bilen levererad. Har du mer information kring när du beställde, när bilen byggdes och när/hur den ska levereras? :)
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: VW I.D

Inlägg av Anonymous FTW »

Yeahman82 skrev:
taliz skrev:
Vad får dig att tro att just 2.1 på något magiskt vis skall fixa all lagg?
De började förövrigt leverera ID4 i december i Nederländerna och Tyskland.
Jag är väl helt enkelt en obotlig optimist :D

Nej men den ska enligt vad jag har läst vara en omfattande uppdatering och då räknar jag med att mycket är bättre. Och med den uppdateringen så ska OTA aktiveras och då tänker jag att de kan finjustera prestandan efter det. Sen att det skulle lösa ALLA problem, det tror jag förstås inte.
Verkar vara rätt stor skillnad på bara 2.0. Tydligen märker man numer inte av bootningen, så ren BS att den inte är snabbare.
https://www.youtube.com/watch?v=SaWSO7BqDF8&t=0s
DonElon
Inlägg: 34
Blev medlem: 07 sep 2015 10:41

Re: VW I.D

Inlägg av DonElon »

12man skrev:
Aftonbladet och Vibilägare kan ju inte frångå sin PRINCIP att kontinentala vinterdäck utan dubb i storlek >17" med bredare däck bak än fram är värdelöst.....
Collin är en ökänd dubbdäcksförespråkare. Men vill minnas att Vi Bilägare själva kör dubbfritt på sina långtestbilar sedan många år tillbaka.

Lyssnade på ViB-podden imorse från deras vintertest och ID.3:s väguppträdande på vinterväg fick en rejäl känga. Tror inte de skyllde på däcken eller bakhjulsdriften, uppfattade det mest som dålig styrkänsla på halt väglag jämfört med de andra bilarna. Plus att hjulen frös fast. Och många felmeddelanden.
Skriv svar