Någon som använt eways/fyrfasens laddare i Rätansbyn alt Åsarna alt Svenstavik?
Funderar på köra via Rätansbyn, Åsarna, Stenstavik o från stenstavik till Åre.
Någon som kan säga om den vägen är bra eller dålig?
Nej, jag har inte använt dessa laddare sen de övergick i Fyrfasen/Eways regi. Tidigare när BTEA skötte dem så har de alltid fungerat perfekt men nu när man ska få betalningssystemet att kicka in så vet jag inte... Laddaren i Kårböle är fortfarande utan betalningssystem (gratis, tack Ljusdals Energi) och brukar fungera bra. Om du kör S eller X och har en CHAdeMO-adapter så kan du ladda gratis hos BTEA i Åsarna och (tror jag) även i Svenstavik på den udda CHAdeMO-laddaren där. Vidare så finns det en till av dessa fd BTEA-laddare i Myrviken vid ICA och sen har du BEE i Trångsviken (lite omväg) och Järpen.
Hm sånt där är just sånt issue som gör att man tvekar när allt funkar ju så förbaskat smidigt med superchargernätverket, men jag har eways laddkort, Dvs betalkort kopplat till laddkortet.
Har model 3.
Hm sånt där är just sånt issue som gör att man tvekar när allt funkar ju så förbaskat smidigt med superchargernätverket, men jag har eways laddkort, Dvs betalkort kopplat till laddkortet.
Har model 3.
Hittade just info om att du kör 3:a... Men om du laddar duktigt i hudik så kommer du ju till Åre... (36 mil)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Hm sånt där är just sånt issue som gör att man tvekar när allt funkar ju så förbaskat smidigt med superchargernätverket, men jag har eways laddkort, Dvs betalkort kopplat till laddkortet.
Har model 3.
Hittade just info om att du kör 3:a... Men om du laddar duktigt i hudik så kommer du ju till Åre... (36 mil)
Jo förvisso men lite si så där dum nördig att jag vill ha i fall.. GPS i bilen visar typ den vägen o säger 9% i Åre via just supercharger Huddik.
Hm sånt där är just sånt issue som gör att man tvekar när allt funkar ju så förbaskat smidigt med superchargernätverket, men jag har eways laddkort, Dvs betalkort kopplat till laddkortet.
Har model 3.
Hittade just info om att du kör 3:a... Men om du laddar duktigt i hudik så kommer du ju till Åre... (36 mil)
Jo förvisso men lite si så där dum nördig att jag vill ha i fall.. GPS i bilen visar typ den vägen o säger 9% i Åre via just supercharger Huddik.
Med tanke på hur många laddare det finns efter den vägen så skulle jag inte vara orolig.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Hm sånt där är just sånt issue som gör att man tvekar när allt funkar ju så förbaskat smidigt med superchargernätverket, men jag har eways laddkort, Dvs betalkort kopplat till laddkortet.
Har model 3.
Hittade just info om att du kör 3:a... Men om du laddar duktigt i hudik så kommer du ju till Åre... (36 mil)
Jo förvisso men lite si så där dum nördig att jag vill ha i fall.. GPS i bilen visar typ den vägen o säger 9% i Åre via just supercharger Huddik.
Med tanke på hur många laddare det finns efter den vägen så skulle jag inte vara orolig.
Blev lite överraskad över att det fanns då man läst norra delen av Sverige = bara tesla som ”funkar” på riktigt som många brukar säga.. o det är min första tur till Åre med elbil.
Hm sånt där är just sånt issue som gör att man tvekar när allt funkar ju så förbaskat smidigt med superchargernätverket, men jag har eways laddkort, Dvs betalkort kopplat till laddkortet.
Har model 3.
Hittade just info om att du kör 3:a... Men om du laddar duktigt i hudik så kommer du ju till Åre... (36 mil)
Jo förvisso men lite si så där dum nördig att jag vill ha i fall.. GPS i bilen visar typ den vägen o säger 9% i Åre via just supercharger Huddik.
Med tanke på hur många laddare det finns efter den vägen så skulle jag inte vara orolig.
Blev lite överraskad över att det fanns då man läst norra delen av Sverige = bara tesla som ”funkar” på riktigt som många brukar säga.. o det är min första tur till Åre med elbil.
Men det där är ju inte Norra Sverige... Norra Sverige börjar ovanför Östersund, efter E45!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Jag åker från Stockholm till Esåsdalens fjällstation på Sportlovet. Är det någon som vet hur det ser ut med laddmöjligheter när vi väl är på plats? Dels för att hantera kortare resor där, dels för att ladda upp så fullt som möjligt inför hemfärden.
Jag åker från Stockholm till Esåsdalens fjällstation på Sportlovet. Är det någon som vet hur det ser ut med laddmöjligheter när vi väl är på plats? Dels för att hantera kortare resor där, dels för att ladda upp så fullt som möjligt inför hemfärden.
Edit:
Finns 2 st 50kw CCS/ChaDeMo i Åre.
Ena är Bee och den andra är InCharge.
Skaffa konto på båda så du får hem RFID-TAG.
I deras appar kan du se i realtid om det är upptaget.