Fungerar appen för ID3 bra?
För eGolfen funkade den nästan alltid. För Zoen ytterst sällan.
Här är en med ID4 som fått problem(ska väl vara samma som ID3):
Fungerar appen för ID3 bra?
För eGolfen funkade den nästan alltid. För Zoen ytterst sällan.
Här är en med ID4 som fått problem(ska väl vara samma som ID3):
Störigt om det inte funkar, särskilt på vintern.
De flesta ID.4 som tillverkades 2020 gick till holland innan nyår pga av nåt elbilsincitament/skattegrej som ändrades vid årsskiftet. Därför har dom fortfarande "beta"-programvara.
Dom som kommer nu under 2021 har nyare programvara, och de gamla bilarna får också den uppdateringen såklart.
Fungerar appen för ID3 bra?
För eGolfen funkade den nästan alltid. För Zoen ytterst sällan.
Här är en med ID4 som fått problem(ska väl vara samma som ID3):
Störigt om det inte funkar, särskilt på vintern.
Hej
Man önskar väl att appen ska funka bättre. Oftas visar appen lägre % på batteriet än vad bilen säger. Har en skillnad på ca 3-7% ibland och andra gånger visar den samma som i bilen.
När jag laddar så kan jag följa hur % ändras/ökar och det har stämt dom gångerna jag har jämfört bil och app.
Sen ibland så har appen ingen koppling till bilen osv.
Kan starta ventilationen från appen men det funkar bara för mig när bilen laddas. Så gissar att det är så det ska vara.
Fungerar appen för ID3 bra?
För eGolfen funkade den nästan alltid. För Zoen ytterst sällan.
Här är en med ID4 som fått problem(ska väl vara samma som ID3):
Störigt om det inte funkar, särskilt på vintern.
Hej
Man önskar väl att appen ska funka bättre. Oftas visar appen lägre % på batteriet än vad bilen säger. Har en skillnad på ca 3-7% ibland och andra gånger visar den samma som i bilen.
När jag laddar så kan jag följa hur % ändras/ökar och det har stämt dom gångerna jag har jämfört bil och app.
Sen ibland så har appen ingen koppling till bilen osv.
Kan starta ventilationen från appen men det funkar bara för mig när bilen laddas. Så gissar att det är så det ska vara.
Detta är löst i 783 mjukvaran (bilens mjukvara) ..
Tidigare mjukvara så avrundas alltid värdet ner till närmaste 5% intervall (mm säger man så?)
Rabattglada Zalman3 skrev ”Alla skogsägare kan bli medlemmar i LRF”...
Så först måste man köpa lite skog för att bli skogsägare och sen betala en årlig medlemsavgift på 2000kr och uppåt (beroende på storlek och omsättning). Allt för att kunna få åtnjuta den ofta nämnda ”LRF-rabatten”.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Rabattglada Zalman3 skrev ”Alla skogsägare kan bli medlemmar i LRF”...
Så först måste man köpa lite skog för att bli skogsägare och sen betala en årlig medlemsavgift på 2000kr och uppåt (beroende på storlek och omsättning). Allt för att kunna få åtnjuta den ofta nämnda ”LRF-rabatten”.
Men då känns det ju helt rimligt att nämna den rabatten överallt, det är väll säkert så att en stor del av medlemmarna här är skogsägare...
Det är väl ändå inte LRF som sponsrar bilarna utan det är vw som lämnar rabatt. Poängen är ju att LRF marknadsför den och det drar kunder.
Alla kan få rabatt lite beroende på förutsättningar.
Fungerar appen för ID3 bra?
För eGolfen funkade den nästan alltid. För Zoen ytterst sällan.
Här är en med ID4 som fått problem(ska väl vara samma som ID3):
Störigt om det inte funkar, särskilt på vintern.
Hej
Man önskar väl att appen ska funka bättre. Oftas visar appen lägre % på batteriet än vad bilen säger. Har en skillnad på ca 3-7% ibland och andra gånger visar den samma som i bilen.
När jag laddar så kan jag följa hur % ändras/ökar och det har stämt dom gångerna jag har jämfört bil och app.
Sen ibland så har appen ingen koppling till bilen osv.
Kan starta ventilationen från appen men det funkar bara för mig när bilen laddas. Så gissar att det är så det ska vara.
Detta är löst i 783 mjukvaran (bilens mjukvara) ..
Tidigare mjukvara så avrundas alltid värdet ner till närmaste 5% intervall (mm säger man så?)
Hade ingen koll på att den avrundade värdet. Nu har jag lärt mig det och då är det ju inget fel på appen med % värdet.
Gör de någon kontroll att man är bonde? Jag menar man kan klä ut sig i jeans och stövlar och väst och ta på sig en lrf keps. (som jag tänker mig att en bonde ser ut)
Gör de någon kontroll att man är bonde? Jag menar man kan klä ut sig i jeans och stövlar och väst och ta på sig en lrf keps. (som jag tänker mig att en bonde ser ut)
Bara du har ett medlemskort i LRF så kan du gå in till handlaren i smoking och ändå få rabatten.
VW-försäljaren vill sälja bilar. Om den kan ge LRF-medlemmar x% rabatt så kan de ge dig också samma rabatt, var så säker.
LRF har ramavtal med generalagenten så det är inte den enskilda återförsäljaren som ger dig den rabatten. Därför kan de få svårt att matcha priset om man inte har tillgång till ramavtalet.
Jag försökte en gång gå med i LRF men de krävde att det i bolagets verksamhetsbeskrivning står att man har verksamhet i "de gröna näringarna" eller hur det nu var. Kodknackare var inte rätt iaf.
Jag hävdar att det är säljarens marginal som bestämmer rabatten, inte hur man säljer...
Vissa ramavtal har större rabatt än återförsäljarens marginal. En del av ramavtalets rabatt står säkert återförsäljaren för men en del måste ligga på generalagenten eller kanske till och med tillverkaren.
Man får även bonus utöver rabatten på 4%, 9000 kr för id3 och över 10000 kr för id4. (måste ha medlemskap och får igen pengarna) Vad var kostnaden för medlemskap nu igen?
Men vem köper en ID3 kontant?
När privatleasing kostar runt 3.000kr i månaden?
Intressant är om Polestar 2 kommer med en snik 2wd version för samma pengar som en ID3.
Då väljer jag Polestar 2 alla dar i veckan.
Utgår ifrån att den har drag som klarar förhoppningsvis 1.500kg.
Men ID3 kommer ju också med en billigare version för ca 350.000kr. Om då Polestar 2 kostar 400.000kr blir det ett svårare val.
Och vad för information bygger du att den kommer komma för 400 000 kr, alltså 250 000 kr mindre än idag? Eller är det ren spekulation?
Om vi inte behöver något som stödjer våra påståenden så kan vi ju börja spekulera i vad som händer om Tesla släpper en snikversion av Model 3 för 250 000 kr?
Polstra valde att sätta precis samma pris för Polstar 2 som Model 3 med ungefär samma storlek på batteriet och fyrhjulsdrift. Om du ska släppa en med mindre batteri och endast bakhjulsdrift, finns det då inte en chans att de lägger sig igen på liknande nivå som Tesla. Alltså 180 000 kr mer än vad du skrev.
Men vem köper en ID3 kontant?
När privatleasing kostar runt 3.000kr i månaden?
Intressant är om Polestar 2 kommer med en snik 2wd version för samma pengar som en ID3.
Då väljer jag Polestar 2 alla dar i veckan.
Utgår ifrån att den har drag som klarar förhoppningsvis 1.500kg.
Men ID3 kommer ju också med en billigare version för ca 350.000kr. Om då Polestar 2 kostar 400.000kr blir det ett svårare val.
Och vad för information bygger du att den kommer komma för 400 000 kr, alltså 250 000 kr mindre än idag? Eller är det ren spekulation?
Om vi inte behöver något som stödjer våra påståenden så kan vi ju börja spekulera i vad som händer om Tesla släpper en snikversion av Model 3 för 250 000 kr?
Polstra valde att sätta precis samma pris för Polstar 2 som Model 3 med ungefär samma storlek på batteriet och fyrhjulsdrift. Om du ska släppa en med mindre batteri och endast bakhjulsdrift, finns det då inte en chans att de lägger sig igen på liknande nivå som Tesla. Alltså 180 000 kr mer än vad du skrev.
Och vad för information bygger du att den kommer komma för 400 000 kr, alltså 250 000 kr mindre än idag? Eller är det ren spekulation?
Om vi inte behöver något som stödjer våra påståenden så kan vi ju börja spekulera i vad som händer om Tesla släpper en snikversion av Model 3 för 250 000 kr?
Så dyrt? Enligt min information så ska den kosta 203 200:-....
Zalman3 skrev:
Kommer Tesla 2? redan nästa år?
Pris från 160.000 yuan=203.200kr.