VI förra veckan så dog blinkerljudet, spotify, inget lte/wifi samt att det tog två minuter för instrumentklustret att starta upp. Vågade inte göra en omstart innan jag hade laddat batteriet så jag kunde ta mej till Upplands Väsby om det blev fiasko.
Dock gick det bra och starta om med scrollhjulen samt broms. Har tidigare haft omstart av skärmen vid några tillfällen samt konstiga tecken på skärmen och att spotify har låst sig.
Kanske är dax för mej att lägga ett ärende i appen. MS85D-januari 2016 med 9600 mil.
Hade bilen varit lite nyare så hade jag köpt en ny skärm + fsd. Känns inte riktigt värt att få lite spel, film och snabbare navigering. Senaste gången jag spelade spel på datorn var svart-vit space invaders på en Commodore PET 1984 det som gällde.
Hur tänker ni med en Model S som är äldre än oktober 2016? Slantar ni 25k för youtube + spel och en ny skärm? Min skärm är för övrigt ok, ingen gul ram.
Jaha då dog blinkerljudet igen samt uppstarten tar flera minuter. Det gick bra och starta om med scrollhjulen samt broms.
Service bokat i appen.
Inget fel på minnet enligt tesla. "Det är ett mjukvarurelaterat problem som förväntas lösas med framtida uppdateringar"
Märkligt att "problemet" uppkommer oftare ju mer mil det blir på mätaren.
Samma fel igen den 29/12-2020. Anmälde direkt på SC då jag passerade Upplands Väsby. Ingen återkoppling. Startade om bilen med scrollhjulen samt broms. Allt fungerar.
Fick ny sw 2020.36 till 2020.48.1.2
Samma fel igen den 7/1-2021. Fick återkoppling i dag att de felsöker samt att jag skulle sätta bilen i "energisparläge" off.
-16 Model S 85D Multi-Coat Red
-09 Think City Gul
-09 Think City Svart
Lyckas inte få liv i min skärm längre, trots många upplivningsförsök. Bokat service, får se när dom kan ta in den.
Bilen är "körbar" men blinkers o helljus funkar inte ... riktigt surt.
Har fått bilen fixad och haft den fullt fungerande i lite mer än en vecka nu. Fick vänta ganska länge på reservdel sen blev det lite extra strul med programvaran som krävde ett återbesök. Navigationsdata som inte ville installera sig som det skulle.
Lyckas inte få liv i min skärm längre, trots många upplivningsförsök. Bokat service, får se när dom kan ta in den.
Bilen är "körbar" men blinkers o helljus funkar inte ... riktigt surt.
Har fått bilen fixad och haft den fullt fungerande i lite mer än en vecka nu. Fick vänta ganska länge på reservdel sen blev det lite extra strul med programvaran som krävde ett återbesök. Navigationsdata som inte ville installera sig som det skulle.
VI förra veckan så dog blinkerljudet, spotify, inget lte/wifi samt att det tog två minuter för instrumentklustret att starta upp. Vågade inte göra en omstart innan jag hade laddat batteriet så jag kunde ta mej till Upplands Väsby om det blev fiasko.
Dock gick det bra och starta om med scrollhjulen samt broms. Har tidigare haft omstart av skärmen vid några tillfällen samt konstiga tecken på skärmen och att spotify har låst sig.
Kanske är dax för mej att lägga ett ärende i appen. MS85D-januari 2016 med 9600 mil.
Hade bilen varit lite nyare så hade jag köpt en ny skärm + fsd. Känns inte riktigt värt att få lite spel, film och snabbare navigering. Senaste gången jag spelade spel på datorn var svart-vit space invaders på en Commodore PET 1984 det som gällde.
Hur tänker ni med en Model S som är äldre än oktober 2016? Slantar ni 25k för youtube + spel och en ny skärm? Min skärm är för övrigt ok, ingen gul ram.
Jaha då dog blinkerljudet igen samt uppstarten tar flera minuter. Det gick bra och starta om med scrollhjulen samt broms.
Service bokat i appen.
Inget fel på minnet enligt tesla. "Det är ett mjukvarurelaterat problem som förväntas lösas med framtida uppdateringar"
Märkligt att "problemet" uppkommer oftare ju mer mil det blir på mätaren.
Samma fel igen den 29/12-2020. Anmälde direkt på SC då jag passerade Upplands Väsby. Ingen återkoppling. Startade om bilen med scrollhjulen samt broms. Allt fungerar.
Fick ny sw 2020.36 till 2020.48.1.2
Samma fel igen den 7/1-2021. Fick återkoppling i dag att de felsöker samt att jag skulle sätta bilen i "energisparläge" off.
Skulle ha vart in med bilen den 18/1 men då de inte hade något dotterkort hemma så sköt vi besöket till februari. Efter att ha ringt och kontrollerat att det fanns ett dotterkortsbyte som en av två aktiviteter åkte jag till SC i går 1/2.
På eftermiddagen hämtade jag bilen. De två aktiviteter de gjort var att radera eMMC-minnet samt gjort "factory reset" på bilen. Innan jag fick keyfob:n ville de ha 1.800 SEK för besväret och hävdade att detta problem inte var det samma som minnesproblemet som gjorde att minnet måste bytas. I stället för att argumentera om "felet" konstaterade jag att detta var ett garantiåtgärd och att jag hade förlängd garanti på bilen. Efter kontroll medgav de att jag hade rätt och nollade kostnaden.
Skulle ha vart in med bilen den 18/1 men då de inte hade något dotterkort hemma så sköt vi besöket till februari. Efter att ha ringt och kontrollerat att det fanns ett dotterkortsbyte som en av två aktiviteter åkte jag till SC i går 1/2.
På eftermiddagen hämtade jag bilen. De två aktiviteter de gjort var att radera eMMC-minnet samt gjort "factory reset" på bilen. Innan jag fick keyfob:n ville de ha 1.800 SEK för besväret och hävdade att detta problem inte var det samma som minnesproblemet som gjorde att minnet måste bytas. I stället för att argumentera om "felet" konstaterade jag att detta var ett garantiåtgärd och att jag hade förlängd garanti på bilen. Efter kontroll medgav de att jag hade rätt och nollade kostnaden.
Det vore fint om det kom ett erbjudande om en uppgradering till MCU2 inklusive det nya radiokortet för totalt 16.000 SEK eller billigare.
Jag är inne på att kanske uppgradera till MCU2 för 16kkr och bryr mig inte om radiodelen. Har aldrig använt radion under 4,5 år. Skulle inte ha något emot lite billigare pris istället för att få gratis utbytt eMMC-minneskrets dock. Tesla får ju då en MCU1 att byta krets på och installera i bil som har problem. Hade strul med skärmen i tidigare version men den har varit stabil nu i denna version.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag har inte fått mail heller, men på förre mailet tog det nog en 3-4 dagar innan jag fick mailet från jag först hörde om det. Så det är att ha lite tålamod.
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
Då kanske man skulle använda de nästan 15tkr vi betalade för byte av mcu1 till att montera en mcu2? Om nu tesla återbetalar summan det kostade när mcu1 havererade förra sommaren.
Tänker du behålla bilen ett tag, så absolut. Hade jag tänkt ha kvar den två år eller mer hade jag gjort det, men det blir nog en Plaid+ nästa år beroende på hur initial kvalitet verkar (samt vad försäkringspremien blir, vägrar lägga 50" om året på det).
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Då kanske man skulle använda de nästan 15tkr vi betalade för byte av mcu1 till att montera en mcu2? Om nu tesla återbetalar summan det kostade när mcu1 havererade förra sommaren.
Exakt min tanke jag kommer dock tom ha några tusingar till godo
Får vänta tills återbetalningen först bara
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se