svartjobb eller RUT?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

compadre
Inlägg: 1
Blev medlem: 23 feb 2021 14:52
Kontakt:

svartjobb eller RUT?

Inlägg av compadre »

Om det blev RUT avdrag för bilverkstadstjänster, skulle du då välja en seriös verkstad som exempelvis tar 125 kr (Efter RUT avdrag) för ett hjulskifte kontra en oseriös som tar 99 kr?

ovan är en hypotetisk fråga därav priset... men jag undrar vad du hade valt? 8-)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: svartjobb eller RUT?

Inlägg av OfarligTesla »

Jag anlitar ingen som gör det svart oavsett avdrag eller ej, betalar med kort och får kvitto.
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: svartjobb eller RUT?

Inlägg av LasseTM »

Jag tar den som vet vad en momentnyckel är dvs ingen av dem tyvärr.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: svartjobb eller RUT?

Inlägg av MWall »

compadre skrev:
Om det blev RUT avdrag för bilverkstadstjänster, skulle du då välja en seriös verkstad som exempelvis tar 125 kr (Efter RUT avdrag) för ett hjulskifte kontra en oseriös som tar 99 kr?

ovan är en hypotetisk fråga därav priset... men jag undrar vad du hade valt? 8-)
Jag betalar vad det kostar hos en firma här i byn. Skulle aldrig få för mig att åka till t ex ett sånt där tillfälligt tält på en parkering. Då byter jag hellre själv.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: svartjobb eller RUT?

Inlägg av taliz »

MWall skrev:
compadre skrev:
Om det blev RUT avdrag för bilverkstadstjänster, skulle du då välja en seriös verkstad som exempelvis tar 125 kr (Efter RUT avdrag) för ett hjulskifte kontra en oseriös som tar 99 kr?

ovan är en hypotetisk fråga därav priset... men jag undrar vad du hade valt? 8-)
Jag betalar vad det kostar hos en firma här i byn. Skulle aldrig få för mig att åka till t ex ett sånt där tillfälligt tält på en parkering. Då byter jag hellre själv.
Dom där tillfälliga tälten är dessutom lustigt nog inte sällan dyrare än de med riktiga lokaler.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: svartjobb eller RUT?

Inlägg av MWall »

taliz skrev:
MWall skrev:
compadre skrev:
Om det blev RUT avdrag för bilverkstadstjänster, skulle du då välja en seriös verkstad som exempelvis tar 125 kr (Efter RUT avdrag) för ett hjulskifte kontra en oseriös som tar 99 kr?

ovan är en hypotetisk fråga därav priset... men jag undrar vad du hade valt? 8-)
Jag betalar vad det kostar hos en firma här i byn. Skulle aldrig få för mig att åka till t ex ett sånt där tillfälligt tält på en parkering. Då byter jag hellre själv.
Dom där tillfälliga tälten är dessutom lustigt nog inte sällan dyrare än de med riktiga lokaler.
Haha. Inte ens det har jag lyckats ta reda på. :) Nä, brukar väl vara mer i nån gammal lada eller industrilokal som man kan byta riktigt billigt. Driftiga unga killar.

Nä, men allvarligt talat så används väl sånt där för att tvätta pengar. Man tar 99:- av kunden men bokför typ 399:-. Vips så är 300 spänn från t ex knarkhandel lagliga och kan sättas in på bank eller vad som helst. Idag är det riktigt svårt att köpa saker kontant. Bilar, resor, klockor och annat som gängen är intresserade av... (ja, jag har kollat alla säsonger av "Ozark" :D)
wheels
Inlägg: 521
Blev medlem: 24 nov 2020 16:13

Re: svartjobb eller RUT?

Inlägg av wheels »

Däcksbyte är ett j*vla geschäft enligt min mening. Svindyrt till det man får. Dom orkar inte ens kolla över med en momentnyckel
Användarvisningsbild
tomla
Teslaägare
Inlägg: 211
Blev medlem: 23 sep 2017 19:10
Ort: Norrköping

Re: svartjobb eller RUT?

Inlägg av tomla »

Om det skulle bli RUT avdrag på biltjänster. Varför stanna där och inte på alla tjänster i såfall.
Sedan så litar jag inte på någon när det gäller däckbyte. Inte ens tesla själva gör det rätt.
Fick mina muttrar nästan sönderdragna av Tesla.
Skriv svar