Tidigare i denna tråd pratar man om ett från pris på ca 480.000kr.Skabb1 skrev:"Några svenska priser är inte bekräftade, men Hyundais svenske presstalesperson säger i ett sms till Recharge att det "kommer att bli väldigt konkurrenskraftigt".
Man blir ju nyfiken på hur detta ska tolkas.
Förboka din Ioniq 5
Moderator: Redaktion
Re: Förboka din Ioniq 5
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Förboka din Ioniq 5
Nja, den är lite slö. Interiören är sådär. Batterierna mindre än konkurrenterna. Ser också lite udda ut exteriört, åtminstone på bild. Återstår att se hur den ser ut i verkligheten.wheels skrev:Väldigt sugen heter dettaliz skrev:Blir lite sugen faktiskt.
Men överlag verkar den ändå lite cool.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Förboka din Ioniq 5
Vad skulle dom annars säga menar du?Skabb1 skrev:"Några svenska priser är inte bekräftade, men Hyundais svenske presstalesperson säger i ett sms till Recharge att det "kommer att bli väldigt konkurrenskraftigt".
Man blir ju nyfiken på hur detta ska tolkas.
"Den blir väldigt dyr."
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Förboka din Ioniq 5
Får väl lägga sig på samma nivå som ID4 om dom skall konkurerataliz skrev:Vad skulle dom annars säga menar du?Skabb1 skrev:"Några svenska priser är inte bekräftade, men Hyundais svenske presstalesperson säger i ett sms till Recharge att det "kommer att bli väldigt konkurrenskraftigt".
Man blir ju nyfiken på hur detta ska tolkas.
"Den blir väldigt dyr."
Re: Förboka din Ioniq 5
Det gör den nog också.wheels skrev:Får väl lägga sig på samma nivå som ID4 om dom skall konkurerataliz skrev:Vad skulle dom annars säga menar du?Skabb1 skrev:"Några svenska priser är inte bekräftade, men Hyundais svenske presstalesperson säger i ett sms till Recharge att det "kommer att bli väldigt konkurrenskraftigt".
Man blir ju nyfiken på hur detta ska tolkas.
"Den blir väldigt dyr."
45an kostar ju 499k i Norge. Då har den väl både mer utrustning och bättre prestanda än ID4 Max Pro Performance för 520k.
Personligen skulle jag valt Hyundaien alla dar i veckan, men det känns som det kan bli väldigt lång väntan. Blir nog en Mach-E för min del trots allt.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Förboka din Ioniq 5
HusvagnMickep skrev:Ja, de säger man skall kunna driva hushållsartiklar med den, Så om man är en resande kock kan man ställa upp hela köket bredvid bilen för en demonstration. Eller varför inte en rockkonsert?
(Det var tecknade bilder på det)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Förboka din Ioniq 5
Ditt nästa inlägg blir nummer 12345!mati skrev:HusvagnMickep skrev:Ja, de säger man skall kunna driva hushållsartiklar med den, Så om man är en resande kock kan man ställa upp hela köket bredvid bilen för en demonstration. Eller varför inte en rockkonsert?
(Det var tecknade bilder på det)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Förboka din Ioniq 5
Ja, vad har egentligen ID4 att sätta emot denna? Mer traditionell design?Legato skrev:Det gör den nog också.wheels skrev:Får väl lägga sig på samma nivå som ID4 om dom skall konkurerataliz skrev:Vad skulle dom annars säga menar du?Skabb1 skrev:"Några svenska priser är inte bekräftade, men Hyundais svenske presstalesperson säger i ett sms till Recharge att det "kommer att bli väldigt konkurrenskraftigt".
Man blir ju nyfiken på hur detta ska tolkas.
"Den blir väldigt dyr."
45an kostar ju 499k i Norge. Då har den väl både mer utrustning och bättre prestanda än ID4 Max Pro Performance för 520k.
Personligen skulle jag valt Hyundaien alla dar i veckan, men det känns som det kan bli väldigt lång väntan. Blir nog en Mach-E för min del trots allt.
Typ allt förutom batteristorlek är ju sämre på pappret.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1278
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Förboka din Ioniq 5
Jag vet! Den går att beställa.taliz skrev:Ja, vad har egentligen ID4 att sätta emot denna? Mer traditionell design?Legato skrev:Det gör den nog också.wheels skrev:Får väl lägga sig på samma nivå som ID4 om dom skall konkurerataliz skrev:Vad skulle dom annars säga menar du?Skabb1 skrev:"Några svenska priser är inte bekräftade, men Hyundais svenske presstalesperson säger i ett sms till Recharge att det "kommer att bli väldigt konkurrenskraftigt".
Man blir ju nyfiken på hur detta ska tolkas.
"Den blir väldigt dyr."
45an kostar ju 499k i Norge. Då har den väl både mer utrustning och bättre prestanda än ID4 Max Pro Performance för 520k.
Personligen skulle jag valt Hyundaien alla dar i veckan, men det känns som det kan bli väldigt lång väntan. Blir nog en Mach-E för min del trots allt.
Typ allt förutom batteristorlek är ju sämre på pappret.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Re: Förboka din Ioniq 5
Ganska troligt att detta blir min nästa bil, när nuvarande Leaf ska bytas in i december.
Har sneglat en hel del på Tesla M3, men det tar emot...
Vad jag kan se så har den allt som jag vill ha i en bil, plus att jag gillar utseendet.
Stora batteriet med bakhjulsdrift ligger bra till. Dragkrok är givet.
Lite förvånad att det mindre batteriet är så litet. Kanske en inropare?
Om priset i Sverige nu skulle springa iväg så klarar jag mig bra med den kommande uppdaterade Konan med "drag"också...
Har sneglat en hel del på Tesla M3, men det tar emot...
Vad jag kan se så har den allt som jag vill ha i en bil, plus att jag gillar utseendet.
Stora batteriet med bakhjulsdrift ligger bra till. Dragkrok är givet.
Lite förvånad att det mindre batteriet är så litet. Kanske en inropare?
Om priset i Sverige nu skulle springa iväg så klarar jag mig bra med den kommande uppdaterade Konan med "drag"också...
Nissan Leaf -18
BMW X4 35d
Land Crusier 90
Land Crusier 90
Re: Förboka din Ioniq 5
Börjar ju även närma sig farligt nära priset för basversionen av M3 också.Legato skrev:Det gör den nog också.wheels skrev:Får väl lägga sig på samma nivå som ID4 om dom skall konkurerataliz skrev:Vad skulle dom annars säga menar du?Skabb1 skrev:"Några svenska priser är inte bekräftade, men Hyundais svenske presstalesperson säger i ett sms till Recharge att det "kommer att bli väldigt konkurrenskraftigt".
Man blir ju nyfiken på hur detta ska tolkas.
"Den blir väldigt dyr."
45an kostar ju 499k i Norge. Då har den väl både mer utrustning och bättre prestanda än ID4 Max Pro Performance för 520k.
Personligen skulle jag valt Hyundaien alla dar i veckan, men det känns som det kan bli väldigt lång väntan. Blir nog en Mach-E för min del trots allt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 231
- Blev medlem: 07 feb 2020 13:00
Re: Förboka din Ioniq 5
OOOOOOohhhh, den ser ut som en lite tveksam Apple-wannabe på utsidan, men ser grymt praktisk ut och typ enorm ut på insidan. Kanske inte handskfacket som kommer äta kablage och annat skit som ska in bakom utdragslådan och fastna och jävlas, men det gör det ju å andra sidan i ett vanligt luck-handskfack också. Nackdelen är att det blir svåröppnat medans man sitter i passagerarsätet.
Snälla rätt kurs och rätt leveransdatum så skiter jag i trean.
edit: Ah, just. snabbladdning. Men normal halvsnabb 50kW eller nåt sånt lär väl ändå fungera när det skulle råka behövas. Så jädra ofta ska man inte iväg. Och det verkar vara lite mittkonsolförvaring nu när jag tittar efter. Men ger säkert extra rymlig känsla.
Snälla rätt kurs och rätt leveransdatum så skiter jag i trean.
edit: Ah, just. snabbladdning. Men normal halvsnabb 50kW eller nåt sånt lär väl ändå fungera när det skulle råka behövas. Så jädra ofta ska man inte iväg. Och det verkar vara lite mittkonsolförvaring nu när jag tittar efter. Men ger säkert extra rymlig känsla.
Senast redigerad av mastodontfilmsmats, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Förboka din Ioniq 5
Nån slags SUV? Ja jag vet inte. Är väl fin. Men ger mig inget direkt "vill ha".
Den stora frågan är såklart laddningen. Man blir, oavsett vad några här påstår, utelämnad till Ionity om man väljer nåt annat än Tesla. Men Hyundai är med i samarbetet eller? Hur ser deras abonnemang ut?
Den stora frågan är såklart laddningen. Man blir, oavsett vad några här påstår, utelämnad till Ionity om man väljer nåt annat än Tesla. Men Hyundai är med i samarbetet eller? Hur ser deras abonnemang ut?
Re: Förboka din Ioniq 5
Konas lilla batteri är ju på 39 kWh. Så om laddnätet byggs ut ordentligt kommande år så behövs egentligen inte så stora batterier.Leaf skrev:Ganska troligt att detta blir min nästa bil, när nuvarande Leaf ska bytas in i december.
Har sneglat en hel del på Tesla M3, men det tar emot...
Vad jag kan se så har den allt som jag vill ha i en bil, plus att jag gillar utseendet.
Stora batteriet med bakhjulsdrift ligger bra till. Dragkrok är givet.
Lite förvånad att det mindre batteriet är så litet. Kanske en inropare?
Om priset i Sverige nu skulle springa iväg så klarar jag mig bra med den kommande uppdaterade Konan med "drag"också...
Men om man är en ny elbilsköpare så hänger väl räckviddsångesten som ett stort svart moln över huvudet
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1278
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Förboka din Ioniq 5
Det är väl inte bara nya elbilsköpare som kan ha räckviddsångest? Även gamla.wheels skrev:Konas lilla batteri är ju på 39 kWh. Så om laddnätet byggs ut ordentligt kommande år så behövs egentligen inte så stora batterier.
Men om man är en ny elbilsköpare så hänger väl räckviddsångesten som ett stort svart moln över huvudet
T.ex. min Model 3 ska ha en räckvidd på 600 km, men nu på vintern med snö/regn i motorvägsfart har jag ganska precis halva den räckvidden.
Om jag får välja mellan ett stort eller ett litet batteri till samma pris så tar jag det stora.
Så för egen del så får batterierna gärna fortsätta utvecklas så räckvidden blir längre. Särskilt om laddnätverken fortsätter vara eftersatta (för andra än Tesla).
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Re: Förboka din Ioniq 5
Tror inte du har 600km i motorvägsfart på sommarenslugger75 skrev:Det är väl inte bara nya elbilsköpare som kan ha räckviddsångest? Även gamla.wheels skrev:Konas lilla batteri är ju på 39 kWh. Så om laddnätet byggs ut ordentligt kommande år så behövs egentligen inte så stora batterier.
Men om man är en ny elbilsköpare så hänger väl räckviddsångesten som ett stort svart moln över huvudet
T.ex. min Model 3 ska ha en räckvidd på 600 km, men nu på vintern med snö/regn i motorvägsfart har jag ganska precis halva den räckvidden.
Om jag får välja mellan ett stort eller ett litet batteri till samma pris så tar jag det stora.
Så för egen del så får batterierna gärna fortsätta utvecklas så räckvidden blir längre. Särskilt om laddnätverken fortsätter vara eftersatta (för andra än Tesla).
Klart man tar ett större batteri om man inte behöver betala mer
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1278
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Förboka din Ioniq 5
Nej såklart, utan jag har 600 km WLTP. Min poäng är att vintern äter batteri, så jag kommer alltid sträva efter så stor batterikapacitet som möjligt (kalla det räckviddsångest om du vill). Och jag är inte en ny elbilsköpare.wheels skrev:Tror inte du har 600km i motorvägsfart på sommarenslugger75 skrev:Det är väl inte bara nya elbilsköpare som kan ha räckviddsångest? Även gamla.wheels skrev:Konas lilla batteri är ju på 39 kWh. Så om laddnätet byggs ut ordentligt kommande år så behövs egentligen inte så stora batterier.
Men om man är en ny elbilsköpare så hänger väl räckviddsångesten som ett stort svart moln över huvudet
T.ex. min Model 3 ska ha en räckvidd på 600 km, men nu på vintern med snö/regn i motorvägsfart har jag ganska precis halva den räckvidden.
Om jag får välja mellan ett stort eller ett litet batteri till samma pris så tar jag det stora.
Så för egen del så får batterierna gärna fortsätta utvecklas så räckvidden blir längre. Särskilt om laddnätverken fortsätter vara eftersatta (för andra än Tesla).
Klart man tar ett större batteri om man inte behöver betala mer
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Re: Förboka din Ioniq 5
https://www.computerbase.de/2021-02/hyu ... rstellung/
"Zur Vorstellung legt Hyundai ein auf weltweit 3.000 Einheiten limitiertes Sondermodell mit „Project 45 Paket“ auf, das ab sofort reserviert werden kann, 59.550 Euro kostet und unter anderem mit 72,6-kWh-Batterie sowie Allradantrieb mit 225 kW kommt."
"Hyundai is launching a special model limited to 3,000 units worldwide with the "Project 45 Package", which can be reserved now, costs 59,550 euros and comes with, among other things, a 72.6 kWh battery and all-wheel drive with 225 kW."
"Zur Vorstellung legt Hyundai ein auf weltweit 3.000 Einheiten limitiertes Sondermodell mit „Project 45 Paket“ auf, das ab sofort reserviert werden kann, 59.550 Euro kostet und unter anderem mit 72,6-kWh-Batterie sowie Allradantrieb mit 225 kW kommt."
"Hyundai is launching a special model limited to 3,000 units worldwide with the "Project 45 Package", which can be reserved now, costs 59,550 euros and comes with, among other things, a 72.6 kWh battery and all-wheel drive with 225 kW."
-
- Inlägg: 587
- Blev medlem: 10 feb 2021 20:49
Re: Förboka din Ioniq 5
Norska erbjudandet.
Pris IONIQ 5 Projekt 45: Endast 499 900 kronor, inklusive guide. leveranskostnader.
Du får detta med den exklusiva lanseringsmodellen:
IONIQ 5 Project 45 har all utrustning som standard och är topputrustad med bland annat:
- e-4WD fyrhjulsdrift
- Batteri med lång räckvidd på 72,6 kWt
- Exklusiv utrustning som BOSE ljudsystem, helt digital dubbel cockpit med två 12,3 "skärmar, fjärrstyrd parkering och 44" Augmented Reality Head up display
- En helt ny generation bilinteriörer med ventilerade Relaxation-lädersäten med inbyggt fotstöd, glidande mittkonsol och elektrisk justering av baksätet med 40/60 split
- Blixtladdning som standard, med stöd för 400V och 800V multiladdning
- V2L (Vehicle to Load), som gör att du kan ansluta nästan alla 220V-enheter till bilen med ett standarduttag
- Två års IONITY-prenumeration med mycket gynnsamma laddningspriser
- Valet mellan fyra yttre och två interiörfärger
Re: Förboka din Ioniq 5
Bättre komfort och lägre ljudnivå? Men det återstår att se - Hyundai har kanske förbättrat sig på den punkten också.taliz skrev:Ja, vad har egentligen ID4 att sätta emot denna? Mer traditionell design?Legato skrev:Det gör den nog också.wheels skrev:Får väl lägga sig på samma nivå som ID4 om dom skall konkurerataliz skrev:Vad skulle dom annars säga menar du?Skabb1 skrev:"Några svenska priser är inte bekräftade, men Hyundais svenske presstalesperson säger i ett sms till Recharge att det "kommer att bli väldigt konkurrenskraftigt".
Man blir ju nyfiken på hur detta ska tolkas.
"Den blir väldigt dyr."
45an kostar ju 499k i Norge. Då har den väl både mer utrustning och bättre prestanda än ID4 Max Pro Performance för 520k.
Personligen skulle jag valt Hyundaien alla dar i veckan, men det känns som det kan bli väldigt lång väntan. Blir nog en Mach-E för min del trots allt.
Typ allt förutom batteristorlek är ju sämre på pappret.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Förboka din Ioniq 5
Håller med helt.slugger75 skrev:Det är väl inte bara nya elbilsköpare som kan ha räckviddsångest? Även gamla.wheels skrev:Konas lilla batteri är ju på 39 kWh. Så om laddnätet byggs ut ordentligt kommande år så behövs egentligen inte så stora batterier.
Men om man är en ny elbilsköpare så hänger väl räckviddsångesten som ett stort svart moln över huvudet
T.ex. min Model 3 ska ha en räckvidd på 600 km, men nu på vintern med snö/regn i motorvägsfart har jag ganska precis halva den räckvidden.
Om jag får välja mellan ett stort eller ett litet batteri till samma pris så tar jag det stora.
Så för egen del så får batterierna gärna fortsätta utvecklas så räckvidden blir längre. Särskilt om laddnätverken fortsätter vara eftersatta (för andra än Tesla).
På detta forum är det dock en liten "helig ko" att man inte får uttrycka missnöje med dagens laddinfrastruktur, eller brister med dagens batterikapacitet.
Då halshuggs man för att inte ha rätt tro och rätt inställning.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Förboka din Ioniq 5
Håller verkligen med. Får jag fråga vad som tar emot med M3?Leaf skrev:Ganska troligt att detta blir min nästa bil, när nuvarande Leaf ska bytas in i december.
Har sneglat en hel del på Tesla M3, men det tar emot...
Vad jag kan se så har den allt som jag vill ha i en bil, plus att jag gillar utseendet.
Stora batteriet med bakhjulsdrift ligger bra till. Dragkrok är givet.
Lite förvånad att det mindre batteriet är så litet. Kanske en inropare?
Om priset i Sverige nu skulle springa iväg så klarar jag mig bra med den kommande uppdaterade Konan med "drag"också...
Re: Förboka din Ioniq 5
Det är ingen riktig bilSkabb1 skrev:Håller verkligen med. Får jag fråga vad som tar emot med M3?Leaf skrev:Ganska troligt att detta blir min nästa bil, när nuvarande Leaf ska bytas in i december.
Har sneglat en hel del på Tesla M3, men det tar emot...
Vad jag kan se så har den allt som jag vill ha i en bil, plus att jag gillar utseendet.
Stora batteriet med bakhjulsdrift ligger bra till. Dragkrok är givet.
Lite förvånad att det mindre batteriet är så litet. Kanske en inropare?
Om priset i Sverige nu skulle springa iväg så klarar jag mig bra med den kommande uppdaterade Konan med "drag"också...
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Förboka din Ioniq 5
En sak jag hade kontrollerat innan jag hade köpt en Ioniq är servicekostnaden. Servicekostnaden på en Kona el E-niro är ju inte precis billig med deras fantasipriser på kyl/värmevätskan till batteriet
Re: Förboka din Ioniq 5
Jag jobbar med kvalitet, och att skeppa undermåliga bilar som ofta behöver "justeras" direkt från fabriken imponerar inte direkt i de prisklasserna.Skabb1 skrev:Håller verkligen med. Får jag fråga vad som tar emot med M3?Leaf skrev:Ganska troligt att detta blir min nästa bil, när nuvarande Leaf ska bytas in i december.
Har sneglat en hel del på Tesla M3, men det tar emot...
Vad jag kan se så har den allt som jag vill ha i en bil, plus att jag gillar utseendet.
Stora batteriet med bakhjulsdrift ligger bra till. Dragkrok är givet.
Lite förvånad att det mindre batteriet är så litet. Kanske en inropare?
Om priset i Sverige nu skulle springa iväg så klarar jag mig bra med den kommande uppdaterade Konan med "drag"också...
Teslas hutlösa skambud när jag frågade om inbyte på min dåvarande BMW X4 35d imponerade inte heller... hade dom istället sagt "Nej tack" så hade det varit lugnt.
...och jag har egentligen sagt "aldrig mer en sedan-modell".
Nissan Leaf -18
BMW X4 35d
Land Crusier 90
Land Crusier 90