Från pressmeddelandet:dd88 skrev:Om 0-100 är det enda man tittar på så finns det andra bilar
"Hisnande acceleration"
Jag tror nog att min Tesla är bra mycket snabbare än min brors Porsche också, åtminstone 0 - 100.
Moderator: Redaktion
Från pressmeddelandet:dd88 skrev:Om 0-100 är det enda man tittar på så finns det andra bilar
Ja dragracing har väl aldrig varit Porsches paradgren.mikebike skrev:Från pressmeddelandet:dd88 skrev:Om 0-100 är det enda man tittar på så finns det andra bilar
"Hisnande acceleration"
Jag tror nog att min Tesla är bra mycket snabbare än min brors Porsche också, åtminstone 0 - 100.
dd88 skrev:Ja dragracing har väl aldrig varit Porsches paradgren.mikebike skrev:Från pressmeddelandet:dd88 skrev:Om 0-100 är det enda man tittar på så finns det andra bilar
"Hisnande acceleration"
Jag tror nog att min Tesla är bra mycket snabbare än min brors Porsche också, åtminstone 0 - 100.
Tesla har rekorden i flest antal prutar i virtuell pruttkuddarLegato skrev:Personligen tycker jag den är för långsam, men jag tycker ändå den känns som ett prisvärt alternativ på kul och snygg bil med hög kvalitetskänsla.
Porsche verkar dock verkligen satsa på att slå helt meningslösa rekord:
"Den nya bakhjulsdrivna Taycan håller också Guinness världsrekord för den längsta driften med en elbil, efter att kört sidledes nonstop i exakt 42,171 kilometer."
Vem f-----n bryr sig?
Vad blir nästa grej?
* "Nya Taycan håller också Guiness världsrekord för flest antal upp och ner-hissningar av ett sidofönster på en och samma laddning, efter att ha hissat upp och ner rutan 22718 gånger!"
* "Nya Taycan håller också Guiness världsrekord för flest sålda Turbo-elbilar utan Turbo!"
Bara fantasin sätter gränserna!
Ja det kan man nog anta Men de har iaf varit kloka nog att inte kommunicera det som någon slags USP...Credde skrev:Tesla har rekorden i flest antal prutar i virtuell pruttkuddarLegato skrev:Personligen tycker jag den är för långsam, men jag tycker ändå den känns som ett prisvärt alternativ på kul och snygg bil med hög kvalitetskänsla.
Porsche verkar dock verkligen satsa på att slå helt meningslösa rekord:
"Den nya bakhjulsdrivna Taycan håller också Guinness världsrekord för den längsta driften med en elbil, efter att kört sidledes nonstop i exakt 42,171 kilometer."
Vem f-----n bryr sig?
Vad blir nästa grej?
* "Nya Taycan håller också Guiness världsrekord för flest antal upp och ner-hissningar av ett sidofönster på en och samma laddning, efter att ha hissat upp och ner rutan 22718 gånger!"
* "Nya Taycan håller också Guiness världsrekord för flest sålda Turbo-elbilar utan Turbo!"
Bara fantasin sätter gränserna!
Vill nog hellre ha en som är lägre och utan olackade hjulhus. Taycan passar inte helt i offroad look. Men det kanske blir bättre när man ser den i verkligheten.taliz skrev:
Den har väl luftfjädring, står säkert i ett högre läge där.HelectriC skrev:Vill nog hellre ha en som är lägre och utan olackade hjulhus. Taycan passar inte helt i offroad look. Men det kanske blir bättre när man ser den i verkligheten.taliz skrev:
Ja troligtvis.taliz skrev:Den har väl luftfjädring, står säkert i ett högre läge där.HelectriC skrev:Vill nog hellre ha en som är lägre och utan olackade hjulhus. Taycan passar inte helt i offroad look. Men det kanske blir bättre när man ser den i verkligheten.taliz skrev:
Påminner om när polaren beställde en hamburgare ”med utan extrasallad”HelectriC skrev:...och utan olackade hjulhus...taliz skrev:
Min favorit är Cheeseburgare utan ost...Bjelke skrev:Påminner om när polaren beställde en hamburgare ”med utan extrasallad”HelectriC skrev:...och utan olackade hjulhus...taliz skrev:
Var med en kompis, hans 5-åriga son och min 5-åriga dotter och käkade hamburgare för nån vecka sedan.Svenssons skrev:Min favorit är Cheeseburgare utan ost...Bjelke skrev:Påminner om när polaren beställde en hamburgare ”med utan extrasallad”HelectriC skrev:...och utan olackade hjulhus...taliz skrev:
Håller med. Gillar sport-Porsche, men inte SUV/familje-Porsche (vämjeliga och fula bastarder till skapelser).Bjelke skrev:Men antagligen lite tråkig iställettaliz skrev:Ja det borde vara dags för kombin nu kan man tycka.
Plötsligt blir ju då Taycan betydligt mer praktisk.
Jag har aldrig gillat deras ”familjebilar” direkt, men uppenbarligen så finns det en rejäl målgrupp ändå
Vad jag förstått så kör den alltid i andra växeln i normallägena. Första växeln används bara i sport-lägena, och den växlar då upp runt 60kmh(eller var det mph?).mikebike skrev:En av de saker jag gillar bäst med min bil är att den inte växlar.
Hur är det med Taycans tvåväxlade växellåda, är det först långt över svensk motorvägsfart den byter växel?
Det låter ju riktigt smart faktiskttaliz skrev:Vad jag förstått så kör den alltid i andra växeln i normallägena. Första växeln används bara i sport-lägena, och den växlar då upp runt 60kmh(eller var det mph?).mikebike skrev:En av de saker jag gillar bäst med min bil är att den inte växlar.
Hur är det med Taycans tvåväxlade växellåda, är det först långt över svensk motorvägsfart den byter växel?
Du scrollar inte långt upp innan du pejstar du inte.Hok skrev:Kyle Conner har släppt två videor på Youtube med en förproduktions Taycan Cross Turismo. Ser riktigt bra ut och utrymmet är mycket bättre. Synd att man inte har råd bara.