Byta till Y?mikebike skrev:Jag hoppas jag får 600+ för min i höst. Den är ju en 2021:a med dragkrok, och lär ha gått mindre än 1000 mil då.
Man får nog sälja privat om man skall ha 600+
Moderator: Redaktion
Byta till Y?mikebike skrev:Jag hoppas jag får 600+ för min i höst. Den är ju en 2021:a med dragkrok, och lär ha gått mindre än 1000 mil då.
Ja...pejvic skrev:Byta till Y?mikebike skrev:Jag hoppas jag får 600+ för min i höst. Den är ju en 2021:a med dragkrok, och lär ha gått mindre än 1000 mil då.
Man får nog sälja privat om man skall ha 600+
Fordonsbolaget påstår att bilen har uppvärmd vindruta och spolarmunstycken. Det finns väl inte på S?100miljoner skrev:Vad tror ni om dessa?
https://www.fordonsbolaget.se/bilar-i-l ... 016-emb734 eller https://www.bytbil.com/varmlands-lan/pe ... 5-15117383
Det är ju skillnad på pris och mil, sen verkar ju bilen på Bytbil ha vinterdäck, men är det något mer?
Torkarbladen och spolarmunstycken är uppvärmda som standard sedan mitten av 2017.Hertsh skrev:Fordonsbolaget påstår att bilen har uppvärmd vindruta och spolarmunstycken. Det finns väl inte på S?100miljoner skrev:Vad tror ni om dessa?
https://www.fordonsbolaget.se/bilar-i-l ... 016-emb734 eller https://www.bytbil.com/varmlands-lan/pe ... 5-15117383
Det är ju skillnad på pris och mil, sen verkar ju bilen på Bytbil ha vinterdäck, men är det något mer?
Så har dom gjort länge(alltid?). Till slut nappar någon. Som en omvänd auktion.MrRun skrev:För de som är intresserad av 90D eller P85D så har Tesla beg. nu som blir billigare och billigare för varje dag.
Jo, 479 500:- för en P85D nu. Dock finns det en likadan på Blocket med fri SuC intakt för 469 000:- som jag nog hellre skulle köpa. (även om "garanti eller fri SuC" är ett svårt val)MrRun skrev:För de som är intresserad av 90D eller P85D så har Tesla beg. nu som blir billigare och billigare för varje dag.
1,45 % när jag frågade för en månad sedan. Blocketbilen ser ut att ha executivebaksäte, den verkar vara fyrsitsig. Tars har säkert lösning för sånt iofs.MWall skrev:Jo, 479 500:- för en P85D nu. Dock finns det en likadan på Blocket med fri SuC intakt för 469 000:- som jag nog hellre skulle köpa. (även om "garanti eller fri SuC" är ett svårt val)MrRun skrev:För de som är intresserad av 90D eller P85D så har Tesla beg. nu som blir billigare och billigare för varje dag.
Vad får man förresten för ränta om man köper begagnat hos Tesla?
Har alltid varit 1,95% när jag frågat?Klintan skrev:1,45 % när jag frågade för en månad sedan. Blocketbilen ser ut att ha executivebaksäte, den verkar vara fyrsitsig. Tars har säkert lösning för sånt iofs.MWall skrev:Jo, 479 500:- för en P85D nu. Dock finns det en likadan på Blocket med fri SuC intakt för 469 000:- som jag nog hellre skulle köpa. (även om "garanti eller fri SuC" är ett svårt val)MrRun skrev:För de som är intresserad av 90D eller P85D så har Tesla beg. nu som blir billigare och billigare för varje dag.
Vad får man förresten för ränta om man köper begagnat hos Tesla?
Klintan skrev:1,45 % när jag frågade för en månad sedan. Blocketbilen ser ut att ha executivebaksäte, den verkar vara fyrsitsig. Tars har säkert lösning för sånt iofs.MWall skrev:Jo, 479 500:- för en P85D nu. Dock finns det en likadan på Blocket med fri SuC intakt för 469 000:- som jag nog hellre skulle köpa. (även om "garanti eller fri SuC" är ett svårt val)MrRun skrev:För de som är intresserad av 90D eller P85D så har Tesla beg. nu som blir billigare och billigare för varje dag.
Vad får man förresten för ränta om man köper begagnat hos Tesla?
Dom sätena är ganska najs om man inte behöver 3 platser bak då såklartKlintan skrev:1,45 % när jag frågade för en månad sedan. Blocketbilen ser ut att ha executivebaksäte, den verkar vara fyrsitsig. Tars har säkert lösning för sånt iofs.MWall skrev:Jo, 479 500:- för en P85D nu. Dock finns det en likadan på Blocket med fri SuC intakt för 469 000:- som jag nog hellre skulle köpa. (även om "garanti eller fri SuC" är ett svårt val)MrRun skrev:För de som är intresserad av 90D eller P85D så har Tesla beg. nu som blir billigare och billigare för varje dag.
Vad får man förresten för ränta om man köper begagnat hos Tesla?
Varför skiljer det så mycket i räckvidd mellan p85d och en ”vanlig” 85d?MWall skrev:Klintan skrev:1,45 % när jag frågade för en månad sedan. Blocketbilen ser ut att ha executivebaksäte, den verkar vara fyrsitsig. Tars har säkert lösning för sånt iofs.MWall skrev:Jo, 479 500:- för en P85D nu. Dock finns det en likadan på Blocket med fri SuC intakt för 469 000:- som jag nog hellre skulle köpa. (även om "garanti eller fri SuC" är ett svårt val)MrRun skrev:För de som är intresserad av 90D eller P85D så har Tesla beg. nu som blir billigare och billigare för varje dag.
Vad får man förresten för ränta om man köper begagnat hos Tesla?
Den här tänkte jag på. https://www.blocket.se/annons/stockholm ... c/93348812 Den har även det fina och ovanliga next generation-baksätet.
Du kanske sett denna? https://www.blocket.se/annons/stockholm ... c/92805232 Den har dock de tråkigare stolarna fram.
Det finns även en blå om man vill https://www.blocket.se/annons/stockholm ... c/92822371 Den har den klassiska bänken bak.
Den översta med ljusgrått skinn tycker jag har många rätt. Det är ju inget att ta på långresa längre med tanke på degradering av kapaciteten och "nerfningen" av laddhastigheten. Men som andrabil kanske? Ap1 med riktig regnsensor osv är ju guld värt. Riktigt skinn, alcantara på instrumentbrädan, svart metallic, stålfjädring, next gen baksäte...
Det som talar mot den är såklart potentiellt höga reparationskostnader, dyr försäkring (även om den reggade effekten är låg). Dessutom bara drygt 2 år kvar av batterigarantin.
Riken skrev:Varför skiljer det så mycket i räckvidd mellan p85d och en ”vanlig” 85d?MWall skrev:Klintan skrev:1,45 % när jag frågade för en månad sedan. Blocketbilen ser ut att ha executivebaksäte, den verkar vara fyrsitsig. Tars har säkert lösning för sånt iofs.MWall skrev:Jo, 479 500:- för en P85D nu. Dock finns det en likadan på Blocket med fri SuC intakt för 469 000:- som jag nog hellre skulle köpa. (även om "garanti eller fri SuC" är ett svårt val)MrRun skrev:För de som är intresserad av 90D eller P85D så har Tesla beg. nu som blir billigare och billigare för varje dag.
Vad får man förresten för ränta om man köper begagnat hos Tesla?
Den här tänkte jag på. https://www.blocket.se/annons/stockholm ... c/93348812 Den har även det fina och ovanliga next generation-baksätet.
Du kanske sett denna? https://www.blocket.se/annons/stockholm ... c/92805232 Den har dock de tråkigare stolarna fram.
Det finns även en blå om man vill https://www.blocket.se/annons/stockholm ... c/92822371 Den har den klassiska bänken bak.
Den översta med ljusgrått skinn tycker jag har många rätt. Det är ju inget att ta på långresa längre med tanke på degradering av kapaciteten och "nerfningen" av laddhastigheten. Men som andrabil kanske? Ap1 med riktig regnsensor osv är ju guld värt. Riktigt skinn, alcantara på instrumentbrädan, svart metallic, stålfjädring, next gen baksäte...
Det som talar mot den är såklart potentiellt höga reparationskostnader, dyr försäkring (även om den reggade effekten är låg). Dessutom bara drygt 2 år kvar av batterigarantin.
Legato skrev:Torkarbladen och spolarmunstycken är uppvärmda som standard sedan mitten av 2017.Hertsh skrev:Fordonsbolaget påstår att bilen har uppvärmd vindruta och spolarmunstycken. Det finns väl inte på S?100miljoner skrev:Vad tror ni om dessa?
https://www.fordonsbolaget.se/bilar-i-l ... 016-emb734 eller https://www.bytbil.com/varmlands-lan/pe ... 5-15117383
Det är ju skillnad på pris och mil, sen verkar ju bilen på Bytbil ha vinterdäck, men är det något mer?
Tidigare fick man välja till "Subzero Weather Package" för att få dessa funktioner (samt uppvärmt baksäte).
Det verkar ju rätt märkligt att just "motorhuven" skulle vara av stål när själva bilen är av aluminium.Snowdiver87 skrev:Jag talade förut om rost på motorhuven på vissa model S. Någon hade en fråga angående detta för några dagar sedan. Det ser ut som att just motorhuven är i stål och inte i aluminium.
Jag noterade att ett flertal bilar på Fordonsbolaget står med relativt lite laddning på batteriet. Hur skadligt är det för batteriet? Exempelvis P85D WBAXXX som har diskuterats står med kanske 10% utomhus. Kan batteriet ta skada av detta?
”Motorhuven” är av aluminium. Bara att testa med en magnet. Så sannolikt är det inte korrosion. Möjligtvis oxidation av någon anledning.Snowdiver87 skrev:Jag talade förut om rost på motorhuven på vissa model S. Någon hade en fråga angående detta för några dagar sedan. Det ser ut som att just motorhuven är i stål och inte i aluminium.
Jag noterade att ett flertal bilar på Fordonsbolaget står med relativt lite laddning på batteriet. Hur skadligt är det för batteriet? Exempelvis P85D WBAXXX som har diskuterats står med kanske 10% utomhus. Kan batteriet ta skada av detta?
Klintan skrev: