Servicehelvetet

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare
Inlägg: 466
Blev medlem: 21 sep 2019 22:00
Ort: Stockholm

Servicehelvetet

Inlägg av John Galt »

Jag har aldrig tidigare har några stora problem med SC, blivit bra bemött, fått lånebil etc. Jag bor hyggligt nära Bredden vilket är skönt mtp frånvaron av alternativa verkstäder. Men...

För någon månad sedan, eller två, blev en sensor förstörd (så det gick inte att prova EAP när de bjöd på det i två veckor).

Jag bokade tid för reparation och de erbjöd mobilservice. När de väl kom hem till mig visade det sig att de inte hade hittat min sensor som de skulle ha enligt sitt saldo. Det slutade med att de bara bytte en obetydlig knapp som var sönder. Dessutom hade de haft svårt att byta sensorn eftersom de behöver hissa upp bilen.

Killen bokade in mig på servicebesök någon dryg vecka senare. När jag väl kommer dit och lämnar in bilen har de fortfarande inte fått in sensorn, så det är bara att åka hem igen.

Vi kommer då överens om att de ska ringa mig när sensorn kommer in istället för att boka in en ny tid.

Efter typ tre veckor skickar jag ett sms och frågar om de inte fått in sensorn ännu varpå jag blir uppringd då de nu fått in den. Vi bokade till till idag.

I fredags ringer de för att bekräfta min servicetid. Jag ställer då frågan "är ni helt säkra på att sensorn verkligen verkligen ligger på hyllan?". Det var helt 100% säkert!

Jag tog mig till Bredden imorse.

Tror ni sensorjäveln fanns där?
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Servicehelvetet

Inlägg av MWall »

Var glad att du inte bor 50 mil från SC... ;)
Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare
Inlägg: 466
Blev medlem: 21 sep 2019 22:00
Ort: Stockholm

Re: Servicehelvetet

Inlägg av John Galt »

Jag skulle aldrig rekommendera köp till dem...
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Servicehelvetet

Inlägg av mati »

John Galt skrev:
Jag skulle aldrig rekommendera köp till dem... Bild
Det är exakt därför jag har övergett Tesla. Man kan inte hålla på sådär när man bor flera timmars bilresa ifrån SC.
Att man måste uppsöka verkstaden ibland för en massa småfel är inget konstigt, men det måste vara rimligt. Jag var inne på Audi igår eftersom min e-tron för femtioelfte gången skramlade i förardörren. De gjorde nåt med dörren, efter knappt en timme kom servicekillen och sa att de inte längre kunde höra oljudet. Annars får du komma in med bilen igen, sa han. Det funkar ju eftersom det är så nära. Med en Tesla hade jag blivit tokig. Oljudet är faktiskt borta, så de gjorde ett bra jobb, men just sådana fel förutsätter nästan att man har nära till verkstaden.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Trevlig »

Är med ganska trött på min. Känns som jag har mer service bokad än en vanlig bil.

Hittade en till färgklick på dörren som är ful och en bula på huven som har skett innan lack. Så kommer vara utan bilen flera dagar igen.

Men när jag bokade mötet skrev dom att det tar under 4 timmar. Så jag bokar in och förklarar läget.

Väntar nu på ny tid till verkstaden.
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1361
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Servicehelvetet

Inlägg av thebishop »

Trevlig skrev:
Är med ganska trött på min. Känns som jag har mer service bokad än en vanlig bil.

Hittade en till färgklick på dörren som är ful och en bula på huven som har skett innan lack. Så kommer vara utan bilen flera dagar igen.

Men när jag bokade mötet skrev dom att det tar under 4 timmar. Så jag bokar in och förklarar läget.

Väntar nu på ny tid till verkstaden.
Har inte varit på verkstaden på över ett år nu - rekord sedan bilen köptes - otroligt behagligt. Drar mig för att beställa en ny, glad att Plaid+ blir ett år försenad minst, så hinner man njuta lite av något som funkar ett tag...
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Servicehelvetet

Inlägg av MWall »

På 31 månader har jag bara varit inne med min 4 gånger. Tycker det är godkänt. Blir en femte senare i veckan. Skrammel i inredningen, brun rand runt lilla skärmen, strålkastare som släpper in fukt ska bytas, gnekande stötdämpare fram... Hoppas de fixar allt så jag blir nöjd. Håller på att bli tokig på det liksom "klirrande" ljudet från instrumentbrädan. Är som med en droppande kran när man ska sova.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6066
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Servicehelvetet

Inlägg av spacecoin »

MWall skrev:
På 31 månader har jag bara varit inne med min 4 gånger. Tycker det är godkänt. Blir en femte senare i veckan. Skrammel i inredningen, brun rand runt lilla skärmen, strålkastare som släpper in fukt ska bytas, gnekande stötdämpare fram... Hoppas de fixar allt så jag blir nöjd. Håller på att bli tokig på det liksom "klirrande" ljudet från instrumentbrädan. Är som med en droppande kran när man ska sova.
Hade också knarr i min MX runt framrutan. Det byttes några clips så var det kanon efter det. Nu är det något skrammel från passagerardörrens högtalare(?). Man kan banka lite på den så försvinner det i några dagar... orkar inte SC för det just nu.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Bjelke »

Tesla SC saknar uppenbarligen fortfarande en del system som behövs för att göra ett bra jobb, det
funkar helt enkelt inte alltid som det måste göra...
jag har tyvärr råkat ut för samma sak flera gånger, senast i höstas tex, och vi har ju nästan 30 mil dit så...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Servicehelvetet

Inlägg av MWall »

Nu kan de inte lova att de kan skaffa fram en lånebil åt mig på fredag. Har ett viktigt möte kl 10 som jag måste vara hemma i tid för. Jag får reda på om de har nån bil på torsdag eftermiddag. :lol:

Jaja. Jag får väl boka om då i värsta fall...
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1893
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Servicehelvetet

Inlägg av themax »

MWall skrev:
Nu kan de inte lova att de kan skaffa fram en lånebil åt mig på fredag. Har ett viktigt möte kl 10 som jag måste vara hemma i tid för. Jag får reda på om de har nån bil på torsdag eftermiddag. :lol:

Jaja. Jag får väl boka om då i värsta fall...
Precis lämnat in i Bredden. Det fick bli en Bolt, för jag tar inte 10 minuters promenad till OKQ8 i Väsby och hyr en bil i det här vädret. Soprent på lånebilar. När jag lämnat i Segeltorp har jag alltid fått bil, men här var det kört.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Trevlig »

Varför behöver de låna ut så många bilar....
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1893
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Servicehelvetet

Inlägg av themax »

Trevlig skrev:
Varför behöver de låna ut så många bilar....
Tja, jag skulle ju kunna välja att sitta kvar tills det är klart också. De räknar med någon gång ikväll. Så gott är det dock inte med kapselkaffe … Bild
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Servicehelvetet

Inlägg av MWall »

Fick sms om att de bara kunde göra hälften av grejerna på min så nu är jag ombokad till slutet av månaden. Det "roliga" är att jag själv bokat fram besöket flera ggr under våren så det är helt oförklarligt att de inte har allt i ordning nu. Men men. Nu blir mina nya strålkastare några veckor nyare. Bara bra! :)
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Servicehelvetet

Inlägg av MWall »

Trevlig skrev:
Varför behöver de låna ut så många bilar....

Vet ju inte hur många bilar de har. Men det är nog i snålaste laget. Senast jag var där så stod en man och råskällde på personalen för att hans lånebil hade en stor spricka i vindrutan. Då var det tydligen den allra sista lånebilen de hade så det var den eller ingen. Tror mannen åkte därifrån i sin egen bil och bokade om. Själv hade jag då fått den näst sista. Jag hade nog stått ut med en spricka så funderade på att erbjuda ett byte men han var så otrevlig i onödan att jag inte ville. Jag är ofta gnällig mot Tesla men det är ju inte personalen på SC:s fel. De gör nog vad de kan utifrån de begränsningar de har. Det är organisationen som har brister, inte personalen. Så att skälla på de stackarna är som att skylla meteorologen för det dåliga vädret idag.
Skriv svar