Det ser ut att vara tanken, än så länge har dom "bara" slutat använda den, men nästa steg bör väl vara att inte längre bygga in radar i bilarna öht.backe skrev:Så dom ska ta bort radar nu då från Tesla om den är överflödig?
/fth
Moderator: Redaktion
Det ser ut att vara tanken, än så länge har dom "bara" slutat använda den, men nästa steg bör väl vara att inte längre bygga in radar i bilarna öht.backe skrev:Så dom ska ta bort radar nu då från Tesla om den är överflödig?
fth skrev:Det ser ut att vara tanken, än så länge har dom "bara" slutat använda den, men nästa steg bör väl vara att inte längre bygga in radar i bilarna öht.backe skrev:Så dom ska ta bort radar nu då från Tesla om den är överflödig?
/fth
Det är många som kör intressanta tekniker för att diskutera här, men denna var ny...Larofo skrev:spacecoin, är du en konstinstallation?spacecoin skrev:https://www.inverse.com/innovation/best ... -companies “Of course there is also the elephant in the room that is Tesla,” Abuelsamid tells Inverse. “To be honest, I'm not sure they really belong in this group at all, but the company and CEO have been so insistent that they are developing ‘full self-driving’ ... and they get most of the attention from media and financial markets that I felt they should be here just to demonstrate where they actually stand.”
Den var bra.spacecoin skrev:Det är många som kör intressanta tekniker för att diskutera här, men denna var ny...Larofo skrev:spacecoin, är du en konstinstallation?spacecoin skrev:https://www.inverse.com/innovation/best ... -companies “Of course there is also the elephant in the room that is Tesla,” Abuelsamid tells Inverse. “To be honest, I'm not sure they really belong in this group at all, but the company and CEO have been so insistent that they are developing ‘full self-driving’ ... and they get most of the attention from media and financial markets that I felt they should be here just to demonstrate where they actually stand.”
Om jag får beskriva mig själv: Tesla FSD-skeptisk och även konstnär i och med detta
Tesla vet förmodligen hur bilen funkar utan radar. Det är ju ganska enkelt att provköra i dras stora flotta i skugglägg och se hur bilen beter sig. Förmodligen har de redan analyserat fram ur sin enorma data mängd att radarn oftast har fel och därmed bar är störande, typ spökbromsningar.backe skrev:fth skrev:Det ser ut att vara tanken, än så länge har dom "bara" slutat använda den, men nästa steg bör väl vara att inte längre bygga in radar i bilarna öht.backe skrev:Så dom ska ta bort radar nu då från Tesla om den är överflödig?
/fth
Spännande, skulle dock inte vilja vara den som betatestar det vid påfart på motorväg t.ex.
Grafen är samma som användes i di-artikeln jag kommenterade häromdagen. Han som gjort den är en konsult som tidigare jobbat på Ford. Han verkar helt inkompetent men döper man sin konsultfirma till något tjusigt och ger ut rapporter med fina typsnitt och grafer så kan man alltid locka någon att köpa skiten. Skriver man dessutom något uppseendeväckande om Tesla kan man få mängder med gratisreklam som i det här fallet.Larofo skrev:Men tyvärr lika missvisande som originalgrafen.
LarsL skrev:Tesla vet förmodligen hur bilen funkar utan radar. Det är ju ganska enkelt att provköra i dras stora flotta i skugglägg och se hur bilen beter sig. Förmodligen har de redan analyserat fram ur sin enorma data mängd att radarn oftast har fel och därmed bar är störande, typ spökbromsningar.backe skrev:fth skrev:Det ser ut att vara tanken, än så länge har dom "bara" slutat använda den, men nästa steg bör väl vara att inte längre bygga in radar i bilarna öht.backe skrev:Så dom ska ta bort radar nu då från Tesla om den är överflödig?
/fth
Spännande, skulle dock inte vilja vara den som betatestar det vid påfart på motorväg t.ex.
Nej, sorry det skulle jag aldrig göra. Jag menar verkligen bara att de som är dumma nog att köpa hela rapporten är idioter.Larofo skrev:Kallade du just lostinspacecoin för idiot.Jordad skrev:Grafen är samma som användes i di-artikeln jag kommenterade häromdagen. Han som gjort den är en konsult som tidigare jobbat på Ford. Han verkar helt inkompetent men döper man sin konsultfirma till något tjusigt och ger ut rapporter med fina typsnitt och grafer så kan man alltid locka någon idiot att köpa skiten. Skriver man dessutom något uppseendeväckande om Tesla kan man få mängder med gratisreklam som i det här fallet.Larofo skrev:Men tyvärr lika missvisande som originalgrafen.
Är man faktiskt intresserad av autonomi så är tex Lex Fridman en bättre källa till information: https://lexfridman.com/
Well, jag kommer inte säga emot dig.
Lex är bra. Följt honom lite sporadiskt sedan han intervjuade Elon.
Kan hålla med om att det finna olika "analytiker" och alla vill väl tjäna pengar på något sätt. ARK är på andra sidan vågen, och det är möjligt att denna snubben har en agenda. Vad vet jag? Allting blir inte "FUD" bara för att det inte stämmer in i ens egna världsbild. Vad exakt är det som är fel grabbar?Larofo skrev:Kallade du just lostinspacecoin för idiot.Jordad skrev:Grafen är samma som användes i di-artikeln jag kommenterade häromdagen. Han som gjort den är en konsult som tidigare jobbat på Ford. Han verkar helt inkompetent men döper man sin konsultfirma till något tjusigt och ger ut rapporter med fina typsnitt och grafer så kan man alltid locka någon idiot att köpa skiten. Skriver man dessutom något uppseendeväckande om Tesla kan man få mängder med gratisreklam som i det här fallet.Larofo skrev:Men tyvärr lika missvisande som originalgrafen.
Är man faktiskt intresserad av autonomi så är tex Lex Fridman en bättre källa till information: https://lexfridman.com/
Well, jag kommer inte säga emot dig.
Lex är bra. Följt honom lite sporadiskt sedan han intervjuade Elon.
Slappna av lite, man måste väl få skoja lite med sina motdebattörer.spacecoin skrev:Kan hålla med om att det finna olika "analytiker" och alla vill väl tjäna pengar på något sätt. ARK är på andra sidan vågen, och det är möjligt att denna snubben har en agenda. Vad vet jag? Allting blir inte "FUD" bara för att det inte stämmer in i ens egna världsbild. Vad exakt är det som är fel grabbar?
Om man nu är så bullish på Elon efter fem år av snack och lite verkstad, så kan man väl istället plotta in Tesla och konkurrenterna en egen graf om vad men tror så kan vi diskutera om varför man tror så.
Jag respekterar att man kan ha olika åsikter men att direkt kalla folk för öknamn, och indirekt för idiot bara för att man är av olika uppfattning tycker jag är både tråkigt och fantasilöst.
Det blir FUD om man medvetet bortser från data vilket den här rapporten högst troligen gör. Men enda sättet att helt förstå hur idiotisk den är att köpa rapporten för 4000 dollar.spacecoin skrev:Allting blir inte "FUD" bara för att det inte stämmer in i ens egna världsbild.
Om man nu är så bullish på Elon efter fem år av snack och lite verkstad, så kan man väl istället plotta in Tesla och konkurrenterna en egen graf om vad men tror så kan vi diskutera om varför man tror så.
spacecoin skrev:Utan att själv ha läst rapporten så tycker jag det dock är lite spännande med din inställning att den "(troligen) medvetet bortser från data" utan att ha en aning om vad det står i den...
Du håller alltså på med FUD med andra ord. Ironin i detta liksom...
Jag tycker också att autonomi är spännande, men tror inte att Tesla ligger i framkant jfr med andra.
Bitter? Nej det är jag inte. Bara allergisk mot okritiskt tänkande.
Vad är det för rapport, som vissa läst, men som andra inte läst?spacecoin skrev:"Utan att själv ha läst rapporten så tycker jag det dock är lite spännande med din inställning"
"utan att du har en aning om vad det står i den..."
Ändå länkar du okritiskt till en artikel för en rapport där den uttryckligen vill att man ska köpa rapporten för strax under $4 000. Artikeln är en reklampelare för rapporten.spacecoin skrev:Bitter? Nej det är jag inte. Bara allergisk mot okritiskt tänkande.
Det är en man som jobbade på Ford innan som numera jobbar på en konsultfirma och han ger ut ungefär samma rapport varje år där Tesla alltid är sist inom autonomi. Konsultfirman hette Navigant innan och den har bytt namn till Guidehouse. Ingen har läst rapporten för den kostar 4000 dollar så ingen vet varför Tesla är sist men ändå så delas det här diagrammet konstant. Det är FUD dels för att man aldrig får en vettig förklaring till varför Tesla rankas sist och dels för att det inte går att jämföra de olika utvecklarna och ranka dem på det sättet. Strategierna skiljer för mycket. Rapporten sägs bygga på bedömning av hur utvecklare av autonomi uppfyller olika kriterier. Bedömningar och val av kriterier är ju helt godtyckligt. Det här är alltså bara ännu en idiot med en åsikt som tar 4000 dollar betalt för den. Stenkorkat.martinot skrev:Vad är det för rapport, som vissa läst, men som andra inte läst?spacecoin skrev:"Utan att själv ha läst rapporten så tycker jag det dock är lite spännande med din inställning"
"utan att du har en aning om vad det står i den..."
Har följt med i tråden från/till, men helt missat själva denna rapporten (ber om ursäkt för det).
Är den bakom en betalvägg, så kanske alla inte haft möjlighet att läsa den? Kan ju förklara en del tycker jag om alla kanske inte haft möjligt att läsa och ta del i vad som står i den. Isf. kanske någon kan posta en sammanfattning här för oss andra?
Håller med om att det är extremt svårt att veta vem som blir först. Finns extremt många duktiga företag som sysslar med detta just nu, och som var och en investerar flera miljarder per år i forskning och utveckling kring AD. Själv är jag mest spänd på att se vem som blir först till L4. Det är den nivån som jag personligen allra mest ser fram emot.OfarligTesla skrev:Själv tycker jag det blir rätt meningslöst att försöka bedöma “vem som leder” just nu, dels är det svårt att komma fram till och oavsett vem som leder nu betyder det inte att det är de som först kommer komma med en produkt jag som konsument lagligt kan använda och som de kan stå bakom. Första ronden vinner de/den som kan leverera nivå 3 enligt UNECE regelverket när det är implementerat brett i EU, skall bli intressant att se vilka det är.
Ja det är helt makalöst vilken snygg och nätt sensorsvit Argo fått till.Kubi skrev:En liten uppvisning från Argo AI. Ser helt makalöst snyggt och rent ut.
Pratar ni om denna rapporten?martinot skrev:Vad är det för rapport, som vissa läst, men som andra inte läst?spacecoin skrev:"Utan att själv ha läst rapporten så tycker jag det dock är lite spännande med din inställning"
"utan att du har en aning om vad det står i den..."
Har följt med i tråden från/till, men helt missat själva denna rapporten (ber om ursäkt för det).
Är den bakom en betalvägg, så kanske alla inte haft möjlighet att läsa den? Kan ju förklara en del tycker jag om alla kanske inte haft möjligt att läsa och ta del i vad som står i den. Isf. kanske någon kan posta en sammanfattning här för oss andra?