CCS laddning med avbrott

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

CCS laddning med avbrott

Inlägg av Skogslasse »

Laddade CCS idag, andra gången. Efter sisådär 30 minuter avbröts laddningen av bilen, som jag uppfattade det. Började om igen och samma sak händer igen.
Är det sånt här som bara händer eller är det något som jag ska oroa mig för, boka SC eller.....
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: CCS laddning med avbrott

Inlägg av martinot »

Skogslasse skrev:
Laddade CCS idag, andra gången. Efter sisådär 30 minuter avbröts laddningen av bilen, som jag uppfattade det. Började om igen och samma sak händer igen.
Är det sånt här som bara händer eller är det något som jag ska oroa mig för, boka SC eller.....
På 30 minuter borde du nästan hunnit att ladda fullt, eller väldigt nära som 80-90% eller liknande. Hur långt kom du?

Är du säker på att det inte är laddgränsen som du ställt in på tex. 80% eller 90%?

Ladde du på SuC eller annat laddnät (och vilket isf.)?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

Re: CCS laddning med avbrott

Inlägg av Skogslasse »

Bra gissning men så här var det.
Startade på 10% och laddade på InCharge i Katrineholm 50kW. på 30 minuter får jag ca 20% så jag bör ha varit uppe i 30% när den slog av vid första tillfället och ca 50% vid andra.
Frågan kvarstår var det Mållgan som busade eller har jag något som SC ska ta han om?
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: CCS laddning med avbrott

Inlägg av frippe »

Skogslasse skrev:
Bra gissning men så här var det.
Startade på 10% och laddade på InCharge i Katrineholm 50kW. på 30 minuter får jag ca 20% så jag bör ha varit uppe i 30% när den slog av vid första tillfället och ca 50% vid andra.
Frågan kvarstår var det Mållgan som busade eller har jag något som SC ska ta han om?
Testa ladda igen å¨annan laddare, får du samma fenomen ring till assistansen och be dem koll om det syns något i loggarna.

Problemet kan likaväl ligga i strömförsörjningen från laddaren som i din bil.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: CCS laddning med avbrott

Inlägg av Teslaspolen »

Skogslasse skrev:
Bra gissning men så här var det.
Startade på 10% och laddade på InCharge i Katrineholm 50kW. på 30 minuter får jag ca 20% så jag bör ha varit uppe i 30% när den slog av vid första tillfället och ca 50% vid andra.
Frågan kvarstår var det Mållgan som busade eller har jag något som SC ska ta han om?
50 kW laddare av tredjepart kan vara lite bråkiga tyvärr och det är inte helt ovanligt att dom slår av sig till synes utan anledning.

Prova som sagt på andra laddare. Troligen är felet just den laddaren du hade problem vid och inte bilen.
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: CCS laddning med avbrott

Inlägg av 12man »

Var det ite nåt med att de överhettade, pga igensatta filter i stativet
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

Re: CCS laddning med avbrott

Inlägg av Skogslasse »

OK Teslaspolen det låter ju lugnande.
Kunde inte motstå tredjeparts laddare när priset är 2:- och det ligger en god bok i handskfacket
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: CCS laddning med avbrott

Inlägg av martinot »

Skogslasse skrev:
Bra gissning men så här var det.
Startade på 10% och laddade på InCharge i Katrineholm 50kW. på 30 minuter får jag ca 20% så jag bör ha varit uppe i 30% när den slog av vid första tillfället och ca 50% vid andra.
Frågan kvarstår var det Mållgan som busade eller har jag något som SC ska ta han om?
Låter som klassikt problem hos många typer av tredjepartsladdare. När du laddar på DC så används ju inte bilens ombordladdare, utan laddare sitter ju externt då.

Testa Tesla SuC och se hur bilen uppför sig? Fungerar det fint så ring och felanmäl InCharge-laddaren. Högst troligen den det är fel på.

Tror inte att du i första hand behöver vara orolig att felet är hos din bil. :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar