Audi e-tron GT
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron GT
Vad är det för batteri?
Den flashiga sidan, när den väl laddat klart, pratar om 93 kWh men konfiguratorn ger "60 quattro" som enda alternativ.
Lite hårt för övrigt att behöva betala 100 000 för skinnklädsel pga. tvingande tillval...
Den flashiga sidan, när den väl laddat klart, pratar om 93 kWh men konfiguratorn ger "60 quattro" som enda alternativ.
Lite hårt för övrigt att behöva betala 100 000 för skinnklädsel pga. tvingande tillval...
Model S P85DL+
Re: Audi e-tron GT
Kikade på att konfiga en Taycan med vettig utrustning, och bara ta med alla grundläggande saker som finns på vår nuvarande elbil (inget extra i läderklädsel, eller annat extra "lyx"/design). Hamnade på ca. 1,6-1,7 miljoner med motsvarande prestanda och basutrustning som hos M3.mans71 skrev:Vad är det för batteri?
Den flashiga sidan, när den väl laddat klart, pratar om 93 kWh men konfiguratorn ger "60 quattro" som enda alternativ.
Lite hårt för övrigt att behöva betala 100 000 för skinnklädsel pga. tvingande tillval...
Ändå sämre range och utan Tesla SuC. Gillar Porsche väldigt mycket (körkänslan är ju ett snäpp upp över både Tesla M3 och BMW M3), men kommer nog vänta tills nästa generation eller uppdatering (förhoppningsvis på nya PPE-plattformen från VAG som verkar lovande).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Fast nu köper jag bil med hjärtat istället för med hjärnan, annars hade jag aldrig köpt en Tesla, eller två...martinot skrev:Kikade på att konfiga en Taycan med vettig utrustning, och bara ta med alla grundläggande saker som finns på vår nuvarande elbil (inget extra i läderklädsel, eller annat extra "lyx"/design). Hamnade på ca. 1,6-1,7 miljoner med motsvarande prestanda och basutrustning som hos M3.mans71 skrev:Vad är det för batteri?
Den flashiga sidan, när den väl laddat klart, pratar om 93 kWh men konfiguratorn ger "60 quattro" som enda alternativ.
Lite hårt för övrigt att behöva betala 100 000 för skinnklädsel pga. tvingande tillval...
Ändå sämre range och utan Tesla SuC. Gillar Porsche väldigt mycket (körkänslan är ju ett snäpp upp över både Tesla M3 och BMW M3), men kommer nog vänta tills nästa generation eller uppdatering (förhoppningsvis på nya PPE-plattformen från VAG som verkar lovande).
Model S P85DL+
Re: Audi e-tron GT
mans71 skrev:Fast nu köper jag bil med hjärtat istället för med hjärnan, annars hade jag aldrig köpt en Tesla, eller två...martinot skrev:Kikade på att konfiga en Taycan med vettig utrustning, och bara ta med alla grundläggande saker som finns på vår nuvarande elbil (inget extra i läderklädsel, eller annat extra "lyx"/design). Hamnade på ca. 1,6-1,7 miljoner med motsvarande prestanda och basutrustning som hos M3.mans71 skrev:Vad är det för batteri?
Den flashiga sidan, när den väl laddat klart, pratar om 93 kWh men konfiguratorn ger "60 quattro" som enda alternativ.
Lite hårt för övrigt att behöva betala 100 000 för skinnklädsel pga. tvingande tillval...
Ändå sämre range och utan Tesla SuC. Gillar Porsche väldigt mycket (körkänslan är ju ett snäpp upp över både Tesla M3 och BMW M3), men kommer nog vänta tills nästa generation eller uppdatering (förhoppningsvis på nya PPE-plattformen från VAG som verkar lovande).
Inget fel med det.
För mig är det en kombination av både hjärta och hjärna. Bägge måste vara med.
Men det är ju inget ologiskt eller fel att köpa en bil för rent nöjes skull. Alltså att man enbart har den för att det är kul, och ingen direkt praktisk transportnytta. Är själv inne på att köpa en klassisk avgasbil som 458.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi e-tron GT
Kan man kalla den klassisk redan?martinot skrev:mans71 skrev:Fast nu köper jag bil med hjärtat istället för med hjärnan, annars hade jag aldrig köpt en Tesla, eller två...martinot skrev:Kikade på att konfiga en Taycan med vettig utrustning, och bara ta med alla grundläggande saker som finns på vår nuvarande elbil (inget extra i läderklädsel, eller annat extra "lyx"/design). Hamnade på ca. 1,6-1,7 miljoner med motsvarande prestanda och basutrustning som hos M3.mans71 skrev:Vad är det för batteri?
Den flashiga sidan, när den väl laddat klart, pratar om 93 kWh men konfiguratorn ger "60 quattro" som enda alternativ.
Lite hårt för övrigt att behöva betala 100 000 för skinnklädsel pga. tvingande tillval...
Ändå sämre range och utan Tesla SuC. Gillar Porsche väldigt mycket (körkänslan är ju ett snäpp upp över både Tesla M3 och BMW M3), men kommer nog vänta tills nästa generation eller uppdatering (förhoppningsvis på nya PPE-plattformen från VAG som verkar lovande).
Inget fel med det.
För mig är det en kombination av både hjärta och hjärna. Bägge måste vara med.
Men det är ju inget ologiskt eller fel att köpa en bil för rent nöjes skull. Alltså att man enbart har den för att det är kul, och ingen direkt praktisk transportnytta. Är själv inne på att köpa en klassisk avgasbil som 458.
För jag antar att det är Ferrarin du syftar på?
Kanske den läckraste bilen ever... eller en av dom iaf
Dstr har väl sin kvar tror jag, löjligt grym iaf...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Audi e-tron GT
Dstr sålde väl sin Ferrari. De är dock historiskt dyra och ingenting jag skulle köpa idag. Covid har fått folk att lägga pengar på hem, bilar och båtar när det inte gått att resa och man dessutom fått anledning att fundera lite på livets förgänglighet.
Re: Audi e-tron GT
Var nära att köra runt 2014/15, och då var de riktigt vettiga i pris (ca 1,5 för bra ex med garanti/servicepaket inkluderat). Har dock gått upp i pris långt innan Cv19, då de blivit kultklassiker och historiska som deras sista bilmodell med ren sugmotor (ingen turbo eller hybridteknik).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Car Maniac har tagit en road trip med GT s, dryga 40 mil enkel väg. Han är väldigt imponerad över förbrukningen, 2,25 kWh per mil vid sträckkörning på Autobahn med 110 km/h i snittfart. Fri väg = 150 km/h. Sen laddade den snabbast av alla testade bilar (ink Ioniq5), 65kWh på 18 min. Nu blev man sugen igen . Dåligt med förvaring i kupén dock.
Re: Audi e-tron GT
Gisses! Hade man inte småbarn så...macky skrev:Car Maniac har tagit en road trip med GT s, dryga 40 mil enkel väg. Han är väldigt imponerad över förbrukningen, 2,25 kWh per mil vid sträckkörning på Autobahn med 110 km/h i snittfart. Fri väg = 150 km/h. Sen laddade den snabbast av alla testade bilar (ink Ioniq5), 65kWh på 18 min. Nu blev man sugen igen . Dåligt med förvaring i kupén dock.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Re: Audi e-tron GT
Cross Turismo finns ju att beställa nu. Är klart vettigare i utrymme jämfört med vanliga Taycan.
Så barn är ingen undanflykt.
Så barn är ingen undanflykt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Intressant duell mellan Audi och Tesla.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi e-tron GT
Bara att köpa nya stolar då
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron GT
Finns som extra för 750 000 till.HelectriC skrev:Bara att köpa nya stolar då
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Men man vill ju ha GT:n, så mycket snyggare och utan skärmhysterin interiört. GT Sportback hoppas jag på, utan förfulande skärmkanter ala Cross turismo. Peta in 10 kWh till också när ni håller på.martinot skrev:Cross Turismo finns ju att beställa nu. Är klart vettigare i utrymme jämfört med vanliga Taycan.
Så barn är ingen undanflykt.
Re: Audi e-tron GT
Håller med. Gillar inte heller plasten runt skärmkanterna. Ser extremt fult och billigt ut.macky skrev:Men man vill ju ha GT:n, så mycket snyggare och utan skärmhysterin interiört. GT Sportback hoppas jag på, utan förfulande skärmkanter ala Cross turismo. Peta in 10 kWh till också när ni håller på.martinot skrev:Cross Turismo finns ju att beställa nu. Är klart vettigare i utrymme jämfört med vanliga Taycan.
Så barn är ingen undanflykt.
Ser också fram emot en lägre bil i samma storlek som Cross Turismo utan den fula plasten.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Björn Nyland kommer upp i hyfsad laddhastighet.
268kW är bra!
268kW är bra!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
- Inlägg: 5478
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Audi e-tron GT
macky skrev:RS är hyfsat snabb ändå, 2/3 drag race mot Taycan Turbo och Tesla MS perf.
För oss som gillar bilder...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
- Inlägg: 5478
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Audi e-tron GT
viewtopic.php?t=21980&p=446401macky skrev:Hur gör man den där länkningen?
Varsågod!
Och Credd till Svenssons som visade mig hur man gör!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Audi e-tron GT
Chris verkar gilla bilen
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi e-tron GT
Jag höll på att säga - vem fan gör inte det?!dd88 skrev:Chris verkar gilla bilen
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Audi e-tron GT
Han gillade Audin men älskade BMW:n.dd88 skrev:Chris verkar gilla bilen
Det bästa med Audin var väl att den inte alls var som en Tesla (som han illustrerade med lite låtsasgäspningar) och såg ut och kändes som en riktig bil.
Ja jag vet inte vad jag ska tycka. Jag tycker ju Chris har rätt till viss del samtidigt som det är lite onödigt att sparka på Tesla i tid och otid.
Re: Audi e-tron GT
Han gillade ju även GT för att den var bättre balanserad än Taycan som den delar plattform med. Det är ett gott betyg.MWall skrev:Han gillade Audin men älskade BMW:n.dd88 skrev:Chris verkar gilla bilen
Det bästa med Audin var väl att den inte alls var som en Tesla (som han illustrerade med lite låtsasgäspningar) och såg ut och kändes som en riktig bil.
Ja jag vet inte vad jag ska tycka. Jag tycker ju Chris har rätt till viss del samtidigt som det är lite onödigt att sparka på Tesla i tid och otid.