Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 24 maj 2021 21:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tobias_rullar »

OfarligTesla skrev:
Hämtat min också och körde den direkt till rekond för behandling. Var någon list vid ena spegeln som inte satt fast jag behövde trycka fast, tror det var den som gav ett visslande ljud (läst om samma problem på TMC). I övrigt var den tystare än 3an jag körde dit med och bytte in, framförallt när man får möte på landsväg eller när någon kör om på motorväg så hör man mindre av de övriga bilarna vilket lär vara pga “dubbelglasen”.

Förutom smuts (även någon grej i tygtaget) så hade jag inget att anmärka på, får se vad som gömmer sig bakom all smuts på utsidan dock.
Trist o behöva betala för en rekond det första man gör. I alla fall om du gör det för att bilen leveras smutsig. Men du kanske gör det mer för att få nån keramisk beläggning?

Hur är det på de nya, finns rattvärme och inställbart svankstöd på passagerarstolen?
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Zalman3 »

Galet många Teslor levereras nu i juni!

485st Nyregistrerade redan den 10 juni.

https://www.car.info/sv-se/tesla/model- ... tered&tci=
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11513
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

tobias_rullar skrev:
OfarligTesla skrev:
Hämtat min också och körde den direkt till rekond för behandling. Var någon list vid ena spegeln som inte satt fast jag behövde trycka fast, tror det var den som gav ett visslande ljud (läst om samma problem på TMC). I övrigt var den tystare än 3an jag körde dit med och bytte in, framförallt när man får möte på landsväg eller när någon kör om på motorväg så hör man mindre av de övriga bilarna vilket lär vara pga “dubbelglasen”.

Förutom smuts (även någon grej i tygtaget) så hade jag inget att anmärka på, får se vad som gömmer sig bakom all smuts på utsidan dock.
Trist o behöva betala för en rekond det första man gör. I alla fall om du gör det för att bilen leveras smutsig. Men du kanske gör det mer för att få nån keramisk beläggning?

Hur är det på de nya, finns rattvärme och inställbart svankstöd på passagerarstolen?
Är ingen som gör rekond på en ny bil misstänker jag. Däremot tvätt och efterföljande keramisk behandling är nog inte ovanligt på många nya bilar (oavsett märke).

Fick både rattvärme (som jag inte bryr mig så mycket om, men kanske plus när man säljer) och inställbart svankstöd på bägge framstolar (viktigare för mig).

Så är det viktigt så kan jag tipsa dig om att beställa innan kön blir för lång.

(Verkar som de sålt en stor del av sin fabrikskapacitet.)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
shamrock1000
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 15 maj 2021 18:11
Referralkod: ts.la/linda39795

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av shamrock1000 »

Fick mail att min bil som skulle bli hämtad i Malmö nu på lör blir försenad till nästa vecka på tor istället.
Fler som fått samma besked från Malmö?
Model 3 LR, 2021.
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av thnis »

martinot skrev:
tobias_rullar skrev:
OfarligTesla skrev:
Hämtat min också och körde den direkt till rekond för behandling. Var någon list vid ena spegeln som inte satt fast jag behövde trycka fast, tror det var den som gav ett visslande ljud (läst om samma problem på TMC). I övrigt var den tystare än 3an jag körde dit med och bytte in, framförallt när man får möte på landsväg eller när någon kör om på motorväg så hör man mindre av de övriga bilarna vilket lär vara pga “dubbelglasen”.

Förutom smuts (även någon grej i tygtaget) så hade jag inget att anmärka på, får se vad som gömmer sig bakom all smuts på utsidan dock.
Trist o behöva betala för en rekond det första man gör. I alla fall om du gör det för att bilen leveras smutsig. Men du kanske gör det mer för att få nån keramisk beläggning?

Hur är det på de nya, finns rattvärme och inställbart svankstöd på passagerarstolen?
Är ingen som gör rekond på en ny bil misstänker jag. Däremot tvätt och efterföljande keramisk behandling är nog inte ovanligt på många nya bilar (oavsett märke).

Fick både rattvärme (som jag inte bryr mig så mycket om, men kanske plus när man säljer) och inställbart svankstöd på bägge framstolar (viktigare för mig).

Så är det viktigt så kan jag tipsa dig om att beställa innan kön blir för lång.

(Verkar som de sålt en stor del av sin fabrikskapacitet.)
Grattis till nya bilen! Är du nöjd med den? Stor skillnad mot din förra?
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

tobias_rullar skrev:

Trist o behöva betala för en rekond det första man gör. I alla fall om du gör det för att bilen leveras smutsig. Men du kanske gör det mer för att få nån keramisk beläggning?

Hur är det på de nya, finns rattvärme och inställbart svankstöd på passagerarstolen?
Någon form av rekond gör jag alltid, aldrig sett en ny bil som är vettigt polerad vid leverans om vi nu inte pratar riktigt dyra bilar som Ferrari/Lambo så de måste poleras upp. Att bilen var smutsig är ju egentligen bara irriterande för att det blir svårare att se fel men de sa att man kan anmäla sådant inom några dagar och 16 mils körning, så om det inte fixas vid rekond får jag väl höra av mig till dem.

Hade inställbart svankstöd på passagerarsidan iaf, kollade inte rattvärme men antar det då alla verkar ha det.
martinot skrev:
Är ingen som gör rekond på en ny bil misstänker jag. Däremot tvätt och efterföljande keramisk behandling är nog inte ovanligt på många nya bilar (oavsett märke).
Alltid polering innan behandling, underarbetet är viktigt för resultatet.
Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 24 maj 2021 21:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tobias_rullar »

martinot skrev:
Är ingen som gör rekond på en ny bil misstänker jag. Däremot tvätt och efterföljande keramisk behandling är nog inte ovanligt på många nya bilar (oavsett märke).

Fick både rattvärme (som jag inte bryr mig så mycket om, men kanske plus när man säljer) och inställbart svankstöd på bägge framstolar (viktigare för mig).

Så är det viktigt så kan jag tipsa dig om att beställa innan kön blir för lång.

(Verkar som de sålt en stor del av sin fabrikskapacitet.)
Perfekt, bara att hoppas att min kommer med samma. :)

Jo, jag har beställt, och betalt, en M3P som ska lev. nästa fredag. Så nu går tiden alldeles för sakta...
Tråkiga med det är att jag tid att kolla på och spendera massa pengar på mer eller mindre onödiga tillbehör. Tex en rulle PPF... :D

Grattis till nya bilen! :)
Nirre87
Inlägg: 24
Blev medlem: 18 maj 2021 19:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nirre87 »

Grattis till bilen fakerlind, så snygg!

Tråkigt att en del fått smutsiga bilar o dyl.

Jag kommer att vara stenhård när det gäller eventuella fel och kommer ta min tid och gå igenom check-listan som någon postade här. Jag förväntar mig en ny bil.
Användarvisningsbild
Tobbelibobbe
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 15 apr 2021 11:09
Ort: Varberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tobbelibobbe »

Nirre87 skrev:
Jag kommer att vara stenhård när det gäller eventuella fel och kommer ta min tid och gå igenom check-listan som någon postade här. Jag förväntar mig en ny bil.
Håller med dig, och kommer också vara supernoga. Min oro handlar mer om det finns en defekt som anses vara inom spec som jag inte kan acceptera (eller där åtgärden inte upplevs tillräckligt bra). Vad blir alternativen då? Neka leverans, då får man väl inte chans till ett annat ex (utan blir svartlistad i x månader)?

I en situation där man sålt sin gamla bil, och det inte finns några konkurrenter tillgängliga. Nu låter jag väldigt pessimistisk, men efter vissa historier i tråden är jag mer nervös än förväntansfull inför min upphämtning (som precis blivit tidigarelagd 3 dgr).

Men som sagt, det finns ju lika många exempel på folk som är nöjda med sina bilar vid upphämtning. Hoppas verkligen jag kan återkomma med solskenshistoria om en vecka.
Model 3 LR 2021 (Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning, 82kWh-Freemont), SÅLD
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Jag tror inärlighetens namn att om alla skrev om sin upplevelse så skulle man få en mer nyanserad bild av verkligheten. Oftast är det väl när man är besviken som man känner behovet tänker jag.
Har redan hunnit rullla en del mil och jösses vad den här bilen är bra!
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
Tobbelibobbe
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 15 apr 2021 11:09
Ort: Varberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tobbelibobbe »

Du har helt rätt

Grattis till din bil, den ser galet fin ut! Förstår att du njuter.
Model 3 LR 2021 (Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning, 82kWh-Freemont), SÅLD
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

Nirre87 skrev:
Tråkigt att en del fått smutsiga bilar o dyl.

Jag kommer att vara stenhård när det gäller eventuella fel och kommer ta min tid och gå igenom check-listan som någon postade här. Jag förväntar mig en ny bil.
Om smutsig innebär fel för dig så kan det vara onödigt att ens åka dit beroende på var du skall hämta. Alla bilar stod utomhus i Trosta och hade väl tvättats någon gång senaste dagarna men parkerats utomhus, kanske redan igår eftersom det fanns lite kalkfläckar och en hel del smuts/pollen som satt fast.

Min bil hade väl egentligen inga fel men passformen var inte helt perfekt på alla ställen i interiören om man letade efter det, på det hela var det dock bra betyg. Brukar kunna hitta problem i de flesta nya bilar om man letar efter det, inte bara Tesla då.
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 506
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Xeik »

shamrock1000 skrev:
Fick mail att min bil som skulle bli hämtad i Malmö nu på lör blir försenad till nästa vecka på tor istället.
Fler som fått samma besked från Malmö?
Vi har tid för hämtning imorgon eftermiddag. Inte hört något än om försening.
Användarvisningsbild
tangotobbe
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 16 okt 2020 11:54
Ort: Uppsala

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tangotobbe »

Vi hämtade ut vår M3LR (vit, vit inredning, dragkrok) igår på Trosta. Hittade i princip inga skavanker förutom en baklykta som skjöt ut lite, lite mer än andra sidan (så pass lite att vi inte kände för att ta det på plats).

Utlämningen var supersmidig och det var ingen stress att gå igenom bilen - vi hade kunnat stå där till stängning kändes det som.
Bilen var smutsig på utsidan, antagligen pga det som skrivits tidigare att de tvättats och sen stått ute. Inuti var det lite skräp på baksätena och på golvet på förarsidan låg någon slags pappersark från någon verkstad. Otroligt oklart, men det var bara att kasta.

Otroligt lite att klaga på med andra ord - allt var långt över förväntan (hade visserligen väldigt låga förväntningar, men ändå). Fick till och med hämtat bilen fem dagar innan första leveranstid. Supernöjd med allt hittills! :)
Användarvisningsbild
shamrock1000
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 15 maj 2021 18:11
Referralkod: ts.la/linda39795

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av shamrock1000 »

Xeik skrev:
shamrock1000 skrev:
Fick mail att min bil som skulle bli hämtad i Malmö nu på lör blir försenad till nästa vecka på tor istället.
Fler som fått samma besked från Malmö?
Vi har tid för hämtning imorgon eftermiddag. Inte hört något än om försening.
Gratulerar!
vi hade planer på lör som vi får lösa på annat sätt nu när vi är utan bil.
Model 3 LR, 2021.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Om det är någon som är missnöjd med sin nya LR eller P så erbjuder jag en ID4 i byte rakt av, ok? :lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 619
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Arn »

Fick idag leverans av min model 3 Long Range pärlvit med vit interiör

Bilen ser väldigt snygg ut och utan tvivel snyggare än fjolårets design där jag dock hade svart klädsel.

Det ända klagomål jag har är att Tesla att dörrsidorna har betydligt mindre vitt än man hade tidigare. I baksätet är det enbart det svart I dörrsidorna vilket jag tycker är lite smaklöst, man borde ha blandat vitt och svart som 2020 års modell speciellt eftersom man höjde priset på vit interiör
Användarvisningsbild
seafarer
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 20 nov 2016 19:33
Ort: Helsingborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av seafarer »

shamrock1000 skrev:
Fick mail att min bil som skulle bli hämtad i Malmö nu på lör blir försenad till nästa vecka på tor istället.
Fler som fått samma besked från Malmö?
Jag hade bokad tid imorgon fredag, och ingen har hört av sig iallafall så jag hoppas det stämmer.

Då har du något att se emot nästa vecka! :)
MS 85 -14 - Såld
MS 70D -15 AP1 - Såld
MS P100DL -19 - Såld
M3 LR -21 - äger fortfarande
Hyundai Kona 64kWh - såld
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1561
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av pefreli »

Arn skrev:
Fick idag leverans av min model 3 Long Range pärlvit med vit interiör

Bilen ser väldigt snygg ut och utan tvivel snyggare än fjolårets design där jag dock hade svart klädsel.

Det ända klagomål jag har är att Tesla att dörrsidorna har betydligt mindre vitt än man hade tidigare. I baksätet är det enbart det svart I dörrsidorna vilket jag tycker är lite smaklöst, man borde ha blandat vitt och svart som 2020 års modell speciellt eftersom man höjde priset på vit interiör
Tycker den nya är snyggare då jag föredrar alcantara men ett STORT minus i mina ögon är hårdplasten på dörrsidan. Har inte funnits på tidigare modeller.

Jag förstår inte hur man tänkt. Ingen go känsla att knacka på hårdplast….
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 619
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Arn »

Ja smaken är olika, personligen hade jag önskat åtminstone någon vit list baktill. Håller med dig om att materialet känns lite annorlunda i nya bilen med hårdplast en som du nämner. Vad var det för material i förra generationen?
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare
Inlägg: 214
Blev medlem: 27 apr 2021 21:23
Referralkod: ts.la/jan21228

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av IcePic »

fakerlind skrev:
Jag tror inärlighetens namn att om alla skrev om sin upplevelse så skulle man få en mer nyanserad bild av verkligheten. Oftast är det väl när man är besviken som man känner behovet tänker jag.
Har redan hunnit rullla en del mil och jösses vad den här bilen är bra!
Hämtade min M3 LR idag och allt verkar kalasbra. Kanske, kanske är passagerardörren inte 100%, men det kan också vara att vi är så försiktiga med bilen att vi inte tar i tillräcklig för att stänga den fullt.
Men jag försökte dra igenom checklista och det verkade stämma alltihopa, inga konstiga fläckar eller lister.

Galet nöjd.
Tesla M3 LR..
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Härligt!
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11513
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

thnis skrev:
martinot skrev:
tobias_rullar skrev:
OfarligTesla skrev:
Hämtat min också och körde den direkt till rekond för behandling. Var någon list vid ena spegeln som inte satt fast jag behövde trycka fast, tror det var den som gav ett visslande ljud (läst om samma problem på TMC). I övrigt var den tystare än 3an jag körde dit med och bytte in, framförallt när man får möte på landsväg eller när någon kör om på motorväg så hör man mindre av de övriga bilarna vilket lär vara pga “dubbelglasen”.

Förutom smuts (även någon grej i tygtaget) så hade jag inget att anmärka på, får se vad som gömmer sig bakom all smuts på utsidan dock.
Trist o behöva betala för en rekond det första man gör. I alla fall om du gör det för att bilen leveras smutsig. Men du kanske gör det mer för att få nån keramisk beläggning?

Hur är det på de nya, finns rattvärme och inställbart svankstöd på passagerarstolen?
Är ingen som gör rekond på en ny bil misstänker jag. Däremot tvätt och efterföljande keramisk behandling är nog inte ovanligt på många nya bilar (oavsett märke).

Fick både rattvärme (som jag inte bryr mig så mycket om, men kanske plus när man säljer) och inställbart svankstöd på bägge framstolar (viktigare för mig).

Så är det viktigt så kan jag tipsa dig om att beställa innan kön blir för lång.

(Verkar som de sålt en stor del av sin fabrikskapacitet.)
Grattis till nya bilen! Är du nöjd med den? Stor skillnad mot din förra?
Både +/-. Hittade två lackdefekter som måste åtgärdas. Så minus med att det verkar som lackverkstaden i USA är ett fortsatt problembarn.

Det som är positivt är att byggkvaliteten höjts ett bra snäpp sedan 2019. All interiör sitter mer gediget, och bättre passning på panelgap också. Sedan är hela bilen tystare och känns mer gedigen. Dörrar och luckor känns gedignare (mindre skramliga), och mycket mindre störande vindbrus. Var en fröjd att åka längre sträcka i motorvägsfart med bilen idag. Mycket tystare och behagligare långfärd än förra bilen.

Så även om det är enormt irriterande att jag måste in på omlackering (de borde upptäck i QA-granskning i USA redan), så är jag grymt nöjd med den övriga kvalitetshöjningen. Verkligen ett stort lyft mot de första M3:orna i Sverige.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11513
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

tobias_rullar skrev:
martinot skrev:
Är ingen som gör rekond på en ny bil misstänker jag. Däremot tvätt och efterföljande keramisk behandling är nog inte ovanligt på många nya bilar (oavsett märke).

Fick både rattvärme (som jag inte bryr mig så mycket om, men kanske plus när man säljer) och inställbart svankstöd på bägge framstolar (viktigare för mig).

Så är det viktigt så kan jag tipsa dig om att beställa innan kön blir för lång.

(Verkar som de sålt en stor del av sin fabrikskapacitet.)
Perfekt, bara att hoppas att min kommer med samma. :)

Jo, jag har beställt, och betalt, en M3P som ska lev. nästa fredag. Så nu går tiden alldeles för sakta...
Tråkiga med det är att jag tid att kolla på och spendera massa pengar på mer eller mindre onödiga tillbehör. Tex en rulle PPF... :D

Grattis till nya bilen! :)
Tack! :D

Checka lacken väldigt noga vid leverans (där är de inte på topp, och verkar fortfarande ha stora kvalitetsproblem), men annars tror jag du kommer bli grymt nöjd med din M3P! :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
perkovich
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 jun 2021 19:46

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av perkovich »

Idag var det en vecka sedan vi hämtade ut vår Model 3 LR Midnight Silver Metallic på Trosta! Ny Tesla-ägare. Körde S för fem år sedan och provkörde 3:an en gång i vintras. Beställde i februari (leasing) och ändrade beställningen i april när det större batteriet dök upp. Jag fick avbeställa tilldelade bilen (som producerades dagen före uppdateringen) och lägga en ny beställning. Eftersom dragkroken var bortplockad ur onlinebeställningen fick jag hjälp av säljaren att välja en med 19" fälgar för att få dragkrok (fanns ingen ledig med 18"). Sparade typ 15 tusen men inte de 30 tusen som bilen sänktes med i samma veva (pga fälgarna).

Nytt leveransdatum blev 3-16 juni. Leverans bokades så småningom in till 6:e juni men sen ringde de 2:a juni och undrade om jag ville hämta dagen efter. Okejrå.....! Strålande sol på Trosta och massvis med bilar när jag var där en halvtimme före utsatt tid. Signa lite papper, få info om att bilen förmodligen stod på laddning (det gjorde den, 90%) och en ur personalen körde fram den. Fick hålla på och kolla hur länge jag ville och försökte kolla igenom allt mot checklistorna. Lite olika personal kom förbi då och då, undrade om allt var ok osv. Och det var det. Hittade inget konstigt. Rent och helt osv. Njöt av stunden och nybilskänslan. Körde iväg när jag kände mig färdig.

VIN-nummer 954xxx och tajmingen verkar utmärkt: dragkrok, E3LD-batteri, nya dörrarna med panel, USB-sticka för sentry, rattvärme, elektriskt svankstöd, boombox. Komplett! Dessutom leverans före ändrade förmånsvärdet i juli.

Har kört 86 mil den här veckan, bland annat längre resa till Jönköping t/r och testade Supercharger i Ödeshög på vägen. Hade lätt klarat 35 mil Stockholm-Jönköping med mycket batteri kvar den varma dagen. Efter 5-6 mil funkade farthållaren och vid 8-10 mil hade autopiloten också kalibrerat sig. Standard/gratisversionen som ingår känns väldigt kompetent. Otroligt skön bil att köra, både skön att köra på motorväg med piloten och att ratta själv på andra vägar. Avkopplande att ha så rena linjer inuti också. Inget som stör blicken.

Har läst hela instruktionen men känns ändå som det är mycket att upptäcka i menyer och inställningar. Laddning hemma funkar klockrent (WC) och AC för att sänka temperaturen tar bara några minuter från 45 till 20 grader (soliga dagar). Sentry/vaktläge har också funkat som det ska.

Enda mecket är att jag inte vet hur jag ska lägga till fler användares åtkomst med app? Eftersom bilen är leasad verkar jag inte har full behörighet. Mailat säljaren men inte fått svar än. Har också beställt mattor till alla utrymmen, tygmattorna funkar men blir jobbiga att hålla efter. Och låsbultar till hjulen.

Vi bytte från Passat GTE och har längtat efter batteridrivet länge. Längtar inte tillbaka ett endaste dugg..... Och om laddningen funkar lika bra framöver som den gjort hittills är det verkligen en no-brainer. Oklart dock hur mycket jag kommer få köra själv: frun älskar den redan och äldsta dottern övningskör och kommer ta premiärtur i helgen. I helgen tänkte jag också köra i biltvätt (sjukt mycket pollen och flugor på rutorna). Kan återkomma med rapport om den tappar lacken ;)

Tråkigt att läsa om er som får smutsiga bilar eller har defekter redan vid uthämtningen, I feel you.

Lycka till alla i väntrummet och hoppas ni får en lika bra upplevelse när det är er tur!
Skriv svar