Jag intervjuades av Ystads Allehandas motorjournalist idag angående tävlingen. Han frågade om vi tänker göra om det fler gånger?Leo skrev:Också sugen på haka på nästa år.
Jag sa ja
Moderator: Redaktion
Jag intervjuades av Ystads Allehandas motorjournalist idag angående tävlingen. Han frågade om vi tänker göra om det fler gånger?Leo skrev:Också sugen på haka på nästa år.
Det låter som ett kommitmentTiborBlomhall skrev:Jag intervjuades av Ystads Allehandas motorjournalist idag angående tävlingen. Han frågade om vi tänker göra om det fler gånger?Leo skrev:Också sugen på haka på nästa år.
Jag sa ja
Det måste vara kommande nummer av Auto Motor & Sport och Elbilen i Sverige för jag har Ztory och det är inte med i dom tidningar som är ute just nu.TiborBlomhall skrev:Jag känner till:
Haparandabladet
Ystads Allehanda
Auto Motor & Sport
Elbilen i Sverige
Finns på min ztory nu också. Intressant läsning. Fast jag tro jag var den enda som körde över Kristianstad.Generalbogge skrev:Kom med i senaste numret av Auto Motor & Sport på Readly häromdagen.
Jag håller också tummarna för att det blir av. Skulle gärna testa hur ID4 funkar på sträckan.Daven skrev:Blir det någon SECC i år? Jag är eventuellt sugen på att hänga på iår, men har inte sett något om det?
Om inte Tibor kommer med något förslag så är det ju fritt fram att hitta på någon kul utmaning...Daven skrev:Blir det någon SECC i år? Jag är eventuellt sugen på att hänga på iår, men har inte sett något om det?
Jag håller med om att det var en lyckad tillställning. Det som ändå talar för ett annat upplägg nu är det faktum att jag känner att det inte är bilarna som begränsar en sån resa längre. Visst skiljer det lite på laddtid men det är redan bevisat att det inte är något större problem med långresor (även om ViB inte anser så).iAkita skrev:Jag tycker Ystad-Haparanda-Ystad var väldigt lyckat, av flera anledningar. Bland annat för att man fick en chans att umgås på kvällen. Jag tror även att det imponerar på press och potentiella elbilsköpare - det blir lite av en snackis. Nackdelen är väl att det är relativt få som är sugna på att ta sig an utmaningen. Men jag är på vad det än blir.
Så du tror du vinner i år?iAkita skrev:Jag tycker Ystad-Haparanda-Ystad var väldigt lyckat, av flera anledningar. Bland annat för att man fick en chans att umgås på kvällen. Jag tror även att det imponerar på press och potentiella elbilsköpare - det blir lite av en snackis. Nackdelen är väl att det är relativt få som är sugna på att ta sig an utmaningen. Men jag är på vad det än blir.
Det påminner ju en del om resan som Auto Motor & Sport gjorde. Stockholm - Jönköping - Örebro - Stockholm. Bara lite extra... Jag har lite funderingar på att utveckla denna typ av resa men det fattas en del planerande ännu. vi får se vad som blir.LarsL skrev:Vi körde ju Göteborg-Stockholm-Göteborg i fredags med två bilar, en SR+ och en P90DL och då pratade jag om SECC. Vi kanske inte var super sugna på att köra till Haparanda men vi spånande då om att köra en triangel utmaning Göteborg-Malmö-Stockholm-Göteborg. För att dra ut triangeln lite skulle man passera över Örebro mellan Stockholm och Göteborg, annars blir det ju samma genom Östergötland.
Fördelar:
Det skulle gå att starta i vilken stad man vill.
Det skulle gå att köra i valfri riktning.
Ingen övernattning, det är ca 140 mil och ta ca 16h.
Nackdel:
Kanske är för lätt?
Få navigeringsutmaningar/variationer.
Ingen chans till häng och middag på Hotellet.
Inte så mycket äventyr.
Ha ha, nej, vinna skulle jag knappast göra. Men det var ju trevligt att det kommit upp hyperchargers i Ö-vik! Det kombinerat med de nya laddarna vid OK i Skellefteå gör att man klarar sig hela vägen mellan Ystad och Haparanda utan att behöva ladda på 50 kW laddare, även om man inte kör Tesla.Zalman3 skrev:Så du tror du vinner i år?iAkita skrev:Jag tycker Ystad-Haparanda-Ystad var väldigt lyckat, av flera anledningar. Bland annat för att man fick en chans att umgås på kvällen. Jag tror även att det imponerar på press och potentiella elbilsköpare - det blir lite av en snackis. Nackdelen är väl att det är relativt få som är sugna på att ta sig an utmaningen. Men jag är på vad det än blir.
Det har ju kommit upp en 150 kW CCS laddare I Örnsköldsvik nu.
... eller skandinaviskt Electric Car Championship med stopp i alla huvudstäder. 300 mil och 34hFredrikR skrev:Stockholm - Helsingfors. (Landvägen)