Solpaneler dödar växterna

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Solpaneler dödar växterna

Inlägg av TiborBlomhall »

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Solpaneler dödar växterna

Inlägg av Martinen »

Hahahahahahahahaha.
Helt sjukt att sånna här människor inte får tvångsvård.
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Solpaneler dödar växterna

Inlägg av joel80 »

Tragiskt med sånna människor i maktposition.. :(
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 812
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Solpaneler dödar växterna

Inlägg av Jojo »

This is America :!: 2015 :!: :!:
Jag kan dock bevisa motsatsen av deras konklusion: Mina solpaneler dödar inte växtligheten, mossan trivs bra nu på taket under panelen. :D
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2347
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Solpaneler dödar växterna

Inlägg av AGCF »

Eftersom jag självär kommunpolitiker var jag tvungen att ta reda på mer :)

http://www.roanoke-chowannewsherald.com ... olar-farm/

Den här artikeln ger en lite annan bild. Woodland är ett samhälle med ca 750 invånare. Under senare tid har tre stora solkraftparker byggts där eftersom kraftnätet lämpar sig för det. Nu ville ett företag ändra användning i detaljplanen för att bygga en fjärde anläggning. Ändra från industri till jordbruk. Det var det som skulle röstas om. Tre röstade emot och en för att ändra användning. Allmänheten hade också möjlighet att vara gäster på mötet och att yttra sig. Det var dom som yttrade tokigheter (vilket inte är ovanligt och är ganska överrepresenterat i såna sammanhang, lyssna exempelvis på ring P1). De blev naturligtvis rättade av representanter från solkraftföretaget.

Anledningen till att man inte inte ville ha mer solkraft i den lilla hålan än de tre parker som redan existerade kan naturligtvis vara många. Men om jag skulle gissa så är det det klassiska att de som bodde där inte kände att de vann någonting. Det gav inga jobb, inga intäkter förutom för den markägare som sålde marken.

Nyheten verkar har spridit sig över hela världen inklusive Russia Today som älskar den här typen av nyheter :)
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Solpaneler dödar växterna

Inlägg av Nicke Nyfiken »

AGCF skrev:
Eftersom jag självär kommunpolitiker var jag tvungen att ta reda på mer :)

http://www.roanoke-chowannewsherald.com ... olar-farm/

Den här artikeln ger en lite annan bild. Woodland är ett samhälle med ca 750 invånare. Under senare tid har tre stora solkraftparker byggts där eftersom kraftnätet lämpar sig för det. Nu ville ett företag ändra användning i detaljplanen för att bygga en fjärde anläggning. Ändra från industri till jordbruk. Det var det som skulle röstas om. Tre röstade emot och en för att ändra användning. Allmänheten hade också möjlighet att vara gäster på mötet och att yttra sig. Det var dom som yttrade tokigheter (vilket inte är ovanligt och är ganska överrepresenterat i såna sammanhang, lyssna exempelvis på ring P1). De blev naturligtvis rättade av representanter från solkraftföretaget.

Anledningen till att man inte inte ville ha mer solkraft i den lilla hålan än de tre parker som redan existerade kan naturligtvis vara många. Men om jag skulle gissa så är det det klassiska att de som bodde där inte kände att de vann någonting. Det gav inga jobb, inga intäkter förutom för den markägare som sålde marken.

Nyheten verkar har spridit sig över hela världen inklusive Russia Today som älskar den här typen av nyheter :)
Så du menar att journalister även utanför Sverige vänder och vrider på verkligheten för att få en bra story som kan väcka uppmärksamhet. :evil:

Det är verkligen glest mellan de trovärdiga journalisterna nuförtiden :roll:
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar