Håller med, via sms efter bokning går det att be dem ringa upp. Vilket funkat bra när jag behövt prata lite mer om seervicebehov än vad text via appen ger möjlighet till.OfarligTesla skrev:Jag tycker det är rätt bra kommunikation nu för tiden, man kan göra allt via SMS och appen, skickar jag ett SMS svarar någon inom 1-2 timmar. Vill de se bilder så lägger man in det i appen osv.
Servicehelvetet
Moderator: Redaktion
Re: Servicehelvetet
Model Y LR.
Model S70D
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7589
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Servicehelvetet
Tydligen inte eftersom de ringt upp mig två gånger denna vecka för att ändra inbokad tid och från mobil service till SC.OfarligTesla skrev:Jag tycker det är rätt bra kommunikation nu för tiden, man kan göra allt via SMS och appen, skickar jag ett SMS svarar någon inom 1-2 timmar. Vill de se bilder så lägger man in det i appen osv.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Servicehelvetet
Tycker inte att det funkar bra! Svarat flera ggr på sms utan kontakt även ringt flera ggr i samma ärende, ingen som helst respons.
Det tog drygt 4 timmar för mig i appen med bilder och text och lägga in 5 olika servicepunkter! Jag kastades ut 5 ggr och fick börja om. Jag tycker att det fortfarande är urdåligt!
Det tog drygt 4 timmar för mig i appen med bilder och text och lägga in 5 olika servicepunkter! Jag kastades ut 5 ggr och fick börja om. Jag tycker att det fortfarande är urdåligt!
- metchristian
- Teslaägare
- Inlägg: 872
- Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
- Ort: Örbyhus
Re: Servicehelvetet
Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7589
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Servicehelvetet
Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Servicehelvetet
Vilken löjlig kommentar!mikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?
Jag hade en bil som ibland vägrade starta. Sedan efter en stund så startade den bara och allt funkade. Verkstaden hittade inte felet. Jag ringde bärgare en gång för att de skulle få se felet direkt… men bildjäveln startade så klart när de kom. Sålde bilen då det var enda lösningen. Ej Tesla… så klart då de har loggar.
Re: Servicehelvetet
Ja, en ganska löjlig kommentar. Alla bilar har ju problem.LarsL skrev:Vilken löjlig kommentar!mikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?
Jag hade en bil som ibland vägrade starta. Sedan efter en stund så startade den bara och allt funkade. Verkstaden hittade inte felet. Jag ringde bärgare en gång för att de skulle få se felet direkt… men bildjäveln startade så klart när de kom. Sålde bilen då det var enda lösningen. Ej Tesla… så klart då de har loggar.
Anledningen till varför Tesla använder ambulerande servicetekniker är väl att kunden i det här fallet hade 10mil till närmaste verkstad. DET har man kanske inte upplevt med något annat bilmärke man haft om man inte bor i glesbygd förstås.
Re: Servicehelvetet
Inte bara för dem som bor långt bort! Jag bor 3,5 mil från Service men de skickade ut en Ranger ändå för att uppdatera CCS. Det är service det. Och detta utan att bilen ännu var kopplad till min app.Fredrik j skrev:Ja, en ganska löjlig kommentar. Alla bilar har ju problem.
Anledningen till varför Tesla använder ambulerande servicetekniker är väl att kunden i det här fallet hade 10mil till närmaste verkstad. DET har man kanske inte upplevt med något annat bilmärke man haft om man inte bor i glesbygd förstås.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Servicehelvetet
Jag bor mitt i Stockholm så har nära till två servicecenter, Tesla skickar ändå mobil service om det går och jag vill ha det.Fredrik j skrev:Ja, en ganska löjlig kommentar. Alla bilar har ju problem.
Anledningen till varför Tesla använder ambulerande servicetekniker är väl att kunden i det här fallet hade 10mil till närmaste verkstad. DET har man kanske inte upplevt med något annat bilmärke man haft om man inte bor i glesbygd förstås.
- metchristian
- Teslaägare
- Inlägg: 872
- Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
- Ort: Örbyhus
Re: Servicehelvetet
Japp! Det har jag faktiskt på flera bilar.. (vindrutetorkaren, spolarmotor, dock ej vatten i baklyktorna)mkt pga då jag jobbar med hyrbilar i 17år så klart några fel skett under dessa år men ALDRIG att bilen blivit fixat på hemadress utan alltid behövt köra till verkstad etcmikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Re: Servicehelvetet
Två fel är väl inget?mikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Här är min ID4:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7589
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Servicehelvetet
Jag har heller aldrig fått bilen fixad hemma, trots att Tesla initialt hävdat att de skulle komma (tre gånger).metchristian skrev:Japp! Det har jag faktiskt på flera bilar.. (vindrutetorkaren, spolarmotor, dock ej vatten i baklyktorna)mkt pga då jag jobbar med hyrbilar i 17år så klart några fel skett under dessa år men ALDRIG att bilen blivit fixat på hemadress utan alltid behövt köra till verkstad etcmikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Däremot har jag 250 meter till en annan märkesverkstad (Volvo m.fl.). Senast jag utnyttjade den verkstan var när jag körde sönder ett däck på väg till jobbet. Volvo assistans hämtade bilen utanför jobbet och när jag kom hem efter jobbet var bilen klar.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Servicehelvetet
Låter ju som om Tesla inte är bilen för dig. Gå tillbaka till Volvo och få lite sinnesro.mikebike skrev:Jag har heller aldrig fått bilen fixad hemma, trots att Tesla initialt hävdat att de skulle komma (tre gånger).metchristian skrev:Japp! Det har jag faktiskt på flera bilar.. (vindrutetorkaren, spolarmotor, dock ej vatten i baklyktorna)mkt pga då jag jobbar med hyrbilar i 17år så klart några fel skett under dessa år men ALDRIG att bilen blivit fixat på hemadress utan alltid behövt köra till verkstad etcmikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Däremot har jag 250 meter till en annan märkesverkstad (Volvo m.fl.). Senast jag utnyttjade den verkstan var när jag körde sönder ett däck på väg till jobbet. Volvo assistans hämtade bilen utanför jobbet och när jag kom hem efter jobbet var bilen klar.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Servicehelvetet
taliz skrev:Två fel är väl inget?mikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Här är min ID4:
Nästan alltid när nån ska visa att det blir fel på andra bilar så används bilar från VAG som exempel.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Servicehelvetet
Måste säga att jag tycker servicen är rätt bra nu, hade den inne för fix av något som skramlade vid leverans och de jobbade hela dagen med den, fick lånebil. Tyvärr kom ljudet tillbaka efter 10 mil men det är ju svårt för dem att veta att det inte var helt löst när det försvunnit efter deras fix.
Idag så smällde något till i bilen och den stendog efter supercharging, laddstatus visade också högre nivå än jag laddade till. Så om ni såg en blå Model 3 som blockerade ena filen precis innan ”rondellen” ut från Bredden idag så var det jag. Traskade bort till servicecentret vid 17:30 efter en halvtimmes telefonkö till Roadside och de löste allt direkt, ringde bärgare utanför det vanliga systemet och de skulle fixa så bärgaren fick nyckeln. Satt i en lånebil på väg hem en halvtimme efter jag kom till servicecentret och fick ett SMS som bekräftade när de tagit emot bilen så jag slapp oroa mig.
Shit happens men verkligen snabb och smidig hantering av dem så det ger jag högt betyg, nu får man hoppas att de är lika smidiga när de skall lösa felet och att jag slipper batteribyte.
Idag så smällde något till i bilen och den stendog efter supercharging, laddstatus visade också högre nivå än jag laddade till. Så om ni såg en blå Model 3 som blockerade ena filen precis innan ”rondellen” ut från Bredden idag så var det jag. Traskade bort till servicecentret vid 17:30 efter en halvtimmes telefonkö till Roadside och de löste allt direkt, ringde bärgare utanför det vanliga systemet och de skulle fixa så bärgaren fick nyckeln. Satt i en lånebil på väg hem en halvtimme efter jag kom till servicecentret och fick ett SMS som bekräftade när de tagit emot bilen så jag slapp oroa mig.
Shit happens men verkligen snabb och smidig hantering av dem så det ger jag högt betyg, nu får man hoppas att de är lika smidiga när de skall lösa felet och att jag slipper batteribyte.
Re: Servicehelvetet
Surt. Hoppas det löser sig med bilen! Bra ställe att stendö på i alla fall...OfarligTesla skrev:Måste säga att jag tycker servicen är rätt bra nu, hade den inne för fix av något som skramlade vid leverans och de jobbade hela dagen med den, fick lånebil. Tyvärr kom ljudet tillbaka efter 10 mil men det är ju svårt för dem att veta att det inte var helt löst när det försvunnit efter deras fix.
Idag så smällde något till i bilen och den stendog efter supercharging, laddstatus visade också högre nivå än jag laddade till. Så om ni såg en blå Model 3 som blockerade ena filen precis innan ”rondellen” ut från Bredden idag så var det jag. Traskade bort till servicecentret vid 17:30 efter en halvtimmes telefonkö till Roadside och de löste allt direkt, ringde bärgare utanför det vanliga systemet och de skulle fixa så bärgaren fick nyckeln. Satt i en lånebil på väg hem en halvtimme efter jag kom till servicecentret och fick ett SMS som bekräftade när de tagit emot bilen så jag slapp oroa mig.
Shit happens men verkligen snabb och smidig hantering av dem så det ger jag högt betyg, nu får man hoppas att de är lika smidiga när de skall lösa felet och att jag slipper batteribyte.
Re: Servicehelvetet
Otur, men riktigt bra service och väl hanterat av Tesla. Det är precis så det alltid borde gå till (både hos Tesla, och andra biltillverkare).OfarligTesla skrev:Måste säga att jag tycker servicen är rätt bra nu, hade den inne för fix av något som skramlade vid leverans och de jobbade hela dagen med den, fick lånebil. Tyvärr kom ljudet tillbaka efter 10 mil men det är ju svårt för dem att veta att det inte var helt löst när det försvunnit efter deras fix.
Idag så smällde något till i bilen och den stendog efter supercharging, laddstatus visade också högre nivå än jag laddade till. Så om ni såg en blå Model 3 som blockerade ena filen precis innan ”rondellen” ut från Bredden idag så var det jag. Traskade bort till servicecentret vid 17:30 efter en halvtimmes telefonkö till Roadside och de löste allt direkt, ringde bärgare utanför det vanliga systemet och de skulle fixa så bärgaren fick nyckeln. Satt i en lånebil på väg hem en halvtimme efter jag kom till servicecentret och fick ett SMS som bekräftade när de tagit emot bilen så jag slapp oroa mig.
Shit happens men verkligen snabb och smidig hantering av dem så det ger jag högt betyg, nu får man hoppas att de är lika smidiga när de skall lösa felet och att jag slipper batteribyte.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Servicehelvetet
Ja det det var ett bra ställe då Roadside verkade vara totalt överbelastade för service centret fick inte tag på dem heller. Det som skulle kunnat blivit farligt var att bakhjulen verkade låsa sig när det skedde, hann inte ens svänga in till sidan av vägen innan jag stannat helt från typ 40 km/h och det lät inte bra alls bakifrån. Så hade det skett en minut senare skulle jag dundrat fram i 120-130 km/h på motorvägen och då vore det osäkert vad som hänt.spacecoin skrev:Surt. Hoppas det löser sig med bilen! Bra ställe att stendö på i alla fall...
Re: Servicehelvetet
Otäckt! Tala gärna om hur det gick!OfarligTesla skrev:Ja det det var ett bra ställe då Roadside verkade vara totalt överbelastade för service centret fick inte tag på dem heller. Det som skulle kunnat blivit farligt var att bakhjulen verkade låsa sig när det skedde, hann inte ens svänga in till sidan av vägen innan jag stannat helt från typ 40 km/h och det lät inte bra alls bakifrån. Så hade det skett en minut senare skulle jag dundrat fram i 120-130 km/h på motorvägen och då vore det osäkert vad som hänt.spacecoin skrev:Surt. Hoppas det löser sig med bilen! Bra ställe att stendö på i alla fall...
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Servicehelvetet
Ja verkligen!spacecoin skrev:Otäckt! Tala gärna om hur det gick!OfarligTesla skrev:Ja det det var ett bra ställe då Roadside verkade vara totalt överbelastade för service centret fick inte tag på dem heller. Det som skulle kunnat blivit farligt var att bakhjulen verkade låsa sig när det skedde, hann inte ens svänga in till sidan av vägen innan jag stannat helt från typ 40 km/h och det lät inte bra alls bakifrån. Så hade det skett en minut senare skulle jag dundrat fram i 120-130 km/h på motorvägen och då vore det osäkert vad som hänt.spacecoin skrev:Surt. Hoppas det löser sig med bilen! Bra ställe att stendö på i alla fall...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Servicehelvetet
Fick svar från dem nu. Vet inte om det var mer saker som pajade de behöver byta men batteriet är tydligen kört så det krävs ett nytt, appen säger att den beräknas vara klar om en månad men tror det bara var något de lagt in i systemet för de hade ingen aning om leveranstid när jag pratade med dem. Får väl hoppas de har de nya packen på lager i EU för annars lär det ta tid att få in det.spacecoin skrev:Otäckt! Tala gärna om hur det gick!
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7589
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Servicehelvetet
Ja, det har man ju hört. Batterierna går sönder hela tiden...OfarligTesla skrev:Fick svar från dem nu. Vet inte om det var mer saker som pajade de behöver byta men batteriet är tydligen kört så det krävs ett nytt, appen säger att den beräknas vara klar om en månad men tror det bara var något de lagt in i systemet för de hade ingen aning om leveranstid när jag pratade med dem. Får väl hoppas de har de nya packen på lager i EU för annars lär det ta tid att få in det.spacecoin skrev:Otäckt! Tala gärna om hur det gick!
Får du lånebil under tiden?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Servicehelvetet
Fick en Model 3 med mig igår som lånebil, de har inte sagt något så antar att jag får behålla den hela tiden. Lite trist när det är en bullrig 2019 men man skall inte vara allt för bortskämd .mikebike skrev:Ja, det har man ju hört. Batterierna går sönder hela tiden...
Får du lånebil under tiden?
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Servicehelvetet
Fast det luriga är ju att det nästan aldrig är batteriet som går sönder utan bara någon behjälplig elektronikgrej...mikebike skrev:Ja, det har man ju hört. Batterierna går sönder hela tiden...OfarligTesla skrev:batteriet är tydligen kört så det krävs ett nytt, .spacecoin skrev:Otäckt! Tala gärna om hur det gick!
Som exempel så fick ju inte Tesla SC byta säkringen, vilket inte alls är någon stor operation, så hela batteriet skulle bytas på den S det handlade om.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: Servicehelvetet
Var inne på SC i Bredden idag för att byta vindruta, lite små garantiärenden (servicebulletiner, inget som jag själv hittat och anmält) samt kupéluftfilter. Exemplarisk service och kommunikation, fick en Model S 2015 som lånebil, den var fint städad och tvättad.
De nämnde att de har öppet till 22.00 sedan ett bra tag tillbaka, och jag frågade varför, då jag inte såg en enda annan kund varken på morgonen när jag lämnade eller på kvällen när jag hämtade? Fick svaret att de har fullt med bilar inne som de gör olika "utredningar" på. Kvällsskiftet såg inte så pigga ut, fick intrycket att de nog har en del jobb?
Fick en avskedsmuta i form av en bilpåse (elbilar) i hopp om att jag skall lämna ett bra betyg, men det hade jag gjort även utan muta. Populärt knep tydligen, fick en bilpåse i lådan med avfettning från Bollnäs Bilvård tidigare i veckan...
De nämnde att de har öppet till 22.00 sedan ett bra tag tillbaka, och jag frågade varför, då jag inte såg en enda annan kund varken på morgonen när jag lämnade eller på kvällen när jag hämtade? Fick svaret att de har fullt med bilar inne som de gör olika "utredningar" på. Kvällsskiftet såg inte så pigga ut, fick intrycket att de nog har en del jobb?
Fick en avskedsmuta i form av en bilpåse (elbilar) i hopp om att jag skall lämna ett bra betyg, men det hade jag gjort även utan muta. Populärt knep tydligen, fick en bilpåse i lådan med avfettning från Bollnäs Bilvård tidigare i veckan...
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -