Laddning på ”stan” avbryts i förtid.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
avtryck
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 03 mar 2021 20:47
Ort: Stockholm

Laddning på ”stan” avbryts i förtid.

Inlägg av avtryck »

Är på semester och laddar på stan i Honfleur i Frankrike som efter lite strul kom igång med 11kW (22kW-laddare). Hade landgräns på 95% men fick meddelande om att laddningen avbröts vid 67%.

När jag tänker efter så laddade jag på en Mer-laddare i Lund för några dagar sedan. Också laddning på 11kW på 22kW-laddare. Även då avbröts det i förtid.

Ni lite mer erfarna, några teorier? Är det vanligt? Något jag borde göra/testa för att minska risken att det händer igen?

-Jimmy
Silver Model Y P 2024 med svart inredning
Blå Model 3 LR 2021 med svart inredning
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 727
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Laddning på ”stan” avbryts i förtid.

Inlägg av Trevlig »

Det kan inte vara så att laddaren bara ger 1-2 timmar så man inte parkerar i onödan?
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Användarvisningsbild
avtryck
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 03 mar 2021 20:47
Ort: Stockholm

Re: Laddning på ”stan” avbryts i förtid.

Inlägg av avtryck »

Inte omöjligt men kasst ex utanför hotellet i Lund. Skall kolla på stolpen där jag är nu om det står något om begränsning i tid.

11kW känns som man vill kunna ladda klart oavsett om det tar ett tag. Det är ju ingen snabbladdning direkt.
Silver Model Y P 2024 med svart inredning
Blå Model 3 LR 2021 med svart inredning
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Laddning på ”stan” avbryts i förtid.

Inlägg av tor »

Jag har varit med om liknande ett flertal gånger. Jag tror det beror på att laddarna bryter laddningen av någon anledning.
Jag brukar bara starta igen via appen. På en laddare nyligen krävdes det nog 4 omstarter via appen.
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Laddning på ”stan” avbryts i förtid.

Inlägg av Klintan »

Kan inte varit någon slags lastbalansering som slog av och sedan på med lägre effekt? Har verkligen laddningen avslutats helt?
Elbilist sedan 2014
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Laddning på ”stan” avbryts i förtid.

Inlägg av HX100 »

Jag märkte också av detta beteende när vi for runt Sverige för några veckor sen. Jag fick meddelande ibland om att laddningen avbröts men sen hoppade den igång igen efter några minuter. Tror det var bla en enkel MER laddare...
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Laddning på ”stan” avbryts i förtid.

Inlägg av Bjelke »

Känner igen beteendet på ju Mer-stolpar vid Scandic, vissa slår ifrån helt utan anledning men
oftast när en ny bil kopplar in eller när flera får dela på strömmen ner till typ 6 ampere ( då kan
systemet koppla ner en stund och slår sedan på igen, senast 4-5 gånger).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
avtryck
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 03 mar 2021 20:47
Ort: Stockholm

Re: Laddning på ”stan” avbryts i förtid.

Inlägg av avtryck »

Tack alla!

Laddar på samma ställe igen och behöver åter prata med kundtjänst för att få igång den. Även denna gång stannar den men sedan kom den igång igen och laddade klart.

Träligt när icke SuC strular så mycket. Speciellt som jag inte har bilen full med taggar utan kör appar och direktbetalning när man kan.

-Jimmy
Silver Model Y P 2024 med svart inredning
Blå Model 3 LR 2021 med svart inredning
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Laddning på ”stan” avbryts i förtid.

Inlägg av martinot »

avtryck skrev:
Tack alla!

Laddar på samma ställe igen och behöver åter prata med kundtjänst för att få igång den. Även denna gång stannar den men sedan kom den igång igen och laddade klart.

Träligt när icke SuC strular så mycket. Speciellt som jag inte har bilen full med taggar utan kör appar och direktbetalning när man kan.

-Jimmy
Om du skall ladda mycket på nätverk utan för SuC så kan det absolut underlätta livet om du skaffar ett par laddtaggar och laddkort att ha i bilen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar