De borde kunna påverka den rätt mycket. De har redan gjort ändringar från hur det var tidigare med lite högre laddning lite längre upp.Thexps skrev:
Hmm intressant! Frågan är hur mycket mer de kan optimera förbrukningen. Tycker den har blivit betydligt bättre över tid. T.ex. i somras när jag körde ner i Europa var förbrukningen riktigt bra, bilen trivdes riktigt bra i 120-135km/h. Låg på en förbrukning mellan 22-23 kWh i den farten.
Hur pass kan de påverka laddkurvan nu efterhand? Jag behöver egentligen inte mer än 150kWh, men en rakare laddkurva hade varit bra, där ligger Polestar 2 efter lite tycker jag.
Jag önskar också att 150kW låg lite längre, men även att den inte gick ner så väldigt mycket över 50-60%. Den dyker ner till 120-130kW kring 27% för mig nu och vid rätt förhållanden håller den ca 120kW upp till 47%.
Efter det Ligger den kring 85-90kW ett tag för att sen kring 70% vara nere på 65-70kW.
Jag hoppas de vågar/kan släppa på lite högre upp till runt 70-75% framöver.