Semester åt fel håll

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 163
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

Semester åt fel håll

Inlägg av Skogslasse »

Tänkte mig en resa Estland, Lettland Litauen, Polen
MEN efter gårdagens snack över en middag men en massa "det kan man inte" så är jag inte lika säker på min idé.
Det var först ladd möjligheterna vilket jag snabbt dödade med fakta om CloudeCharge, PlugShare och GreenWay.
Nästa NEJ var risken att bli rånad på min S, den frågan var lite svårare att vifta bort för "alla vet ju att ligorna kommer från öststater".
Så nu undrar jag hur ni ser på frågan, kommer jag att komma med med bara resväskan eller med resväskan i bilen?
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Semester åt fel håll

Inlägg av LarsL »

Skogslasse skrev:
Så nu undrar jag hur ni ser på frågan, kommer jag att komma med med bara resväskan eller med resväskan i bilen?
Kanske med bilen utan väska?

Men du vet grejer går att ersätta. Varför skulle man inte åka till ställen dit andra inte åker? Att titta på samma saker som alla andra i flocken har tittat på är väl ingen mening? Det är slöseri med tid… och det går inte ersätta.

Jag säger alltså att vill du åka och titta på Polen och baltstaterna gör det för tusan… så kan de andra åka till samma ställe som alla andra.
Aida
Inlägg: 963
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Semester åt fel håll

Inlägg av Aida »

Skogslasse skrev:
Tänkte mig en resa Estland, Lettland Litauen, Polen
MEN efter gårdagens snack över en middag men en massa "det kan man inte" så är jag inte lika säker på min idé.
Det var först ladd möjligheterna vilket jag snabbt dödade med fakta om CloudeCharge, PlugShare och GreenWay.
Nästa NEJ var risken att bli rånad på min S, den frågan var lite svårare att vifta bort för "alla vet ju att ligorna kommer från öststater".
Så nu undrar jag hur ni ser på frågan, kommer jag att komma med med bara resväskan eller med resväskan i bilen?
Detta snack finns i annan tråd. Många tips där. Har för mig att tråden hette ngt med sommarsemester 2021 el dyl.
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2414
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Semester åt fel håll

Inlägg av NiklasTesla »

Åker till Polen med Tesla ca 2-4ggr per år sedan 2019 (går alldeles utmärkt).

Bara åk samt planera laddning lite bara i Estland, Lettland och Litauen (om du är utanför SuC nätverket).

MVH
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare
Inlägg: 163
Blev medlem: 04 sep 2020 12:13
Ort: Norrköping (nästan)

Re: Semester åt fel håll

Inlägg av Skogslasse »

Ja Polen är nog lite mer civiliserat. Ganska gott om ladd platser vad jag förstår samt Tesla laddare. I de tre baltiska länderna är man alltid utanför SuC, finns inte några Michelinstjärnor heller
TMS 2020 nov
Skriv svar