"Brickad" Model S, fastlåst i laddaren...

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: "Brickad" Model S, fastlåst i laddaren...

Inlägg av pegs »

MangeT skrev:
Rekommenderar att genast sluta ladda någon Tesla på dina GARO laddare. Har bytt två ombordladdare i min Tesla innan jag till slut bytte till Teslas laddare istället. Är inte direkt ensam om att få sabbad ombordladdare på grund av GARO. Sök GARO och Tesla så får du se. Ombordladdare att byta kostar för övrigt 25tkr+.
GARO laddaren var för övrigt lastbalanserad ihop med en till GARO laddare. Nu kör jag Teslas box istället utan lastbalansering.
Låter rätt illa. Upplever också att det finns en del som tyder att boxarna är bovarna i det här fallet.
Söker jag på Tesla och Garo så hittar jag "Testvinnare" och inte så mycket info om problem.

Uppdaterade precis laddarna till senaste firmware-versionen. Kör nog på det och håller tummarna.
Men finns det mer runt strul och laddarna är det intressant att se.
Att få ombordladdaren pajad vore lite surt. (Vad är Garo:s ansvar isåfall...)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1152
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: "Brickad" Model S, fastlåst i laddaren...

Inlägg av MangeT »

Kombinationen GARO - Tesla verkar inte bra. Sedan vems felet är vet jag inte men bör helt klart undvikas enligt egen erfarenhet och andras.
Om din ombordladdare pajar så kan du vara ganska säker på varför.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: "Brickad" Model S, fastlåst i laddaren...

Inlägg av pegs »

fth skrev:
jag känner mig lite som akutläkarna på ER när jag gör detta, Clear! Zap! :D )
Känner igen det. En "brickad" Model S är verkligen ett dött objekt. När man ansluter laddaren till 12v batteriet får den verkligen liv igen. Fläkar surrar, reläer klickar, dörrar aktiveras osv.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Skriv svar