Hej!
Jag råkade ut för en felaktig debitering på Virtas laddare i Finland i somras och kontaktade kundtjänst 4 juli.
Det gäller bara 100kr - men som princip gillar jag inte att företag som har mitt kreditkort debiterar felaktigt.
Två månader och tre påminnelser senare har jag inte hört något från dem. Jag har fått bekräftelse att de tagit emot ärendet.
1) Har de så mycket reklamationer att de inte har tid?
2) Har de ingen kundtjänst?
3) Har de som policy att inte åtgärda feldebiteringar?
Det är trist för egentligen gillar jag Virtas tjänst och app - den är mer stabil än de flesta (I am looking at you Bee/Mer!!) och har hyfsade roamingavtal.
Är det fler som har liknande erfarenheter?
Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?
Moderator: Redaktion
Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?
Nissan Leaf 40kWh 2018
Tesla Model 3 LR AWD 2020
Tesla Model 3 LR AWD 2023
Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?
Reklamera det till kreditkortsutgivaren. Alla transaktioner.
Förmodligen får du pengarna tillbaka och ingen orkar höra av sig - eller så får du till en dialog.
Förmodligen får du pengarna tillbaka och ingen orkar höra av sig - eller så får du till en dialog.
Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?
Min erfarenhet är precis tvärom. Är ofta i Karlshamn och där har Virta i princip skaffat sig monopol. Enda alternativet, räddningen, är Mer/Bee:s laddplatser. Virta har strulat ett antal ggr och de har då inte haft någon support. Vad som irriterar mest med Virta är att de kräver förskottsbetalning. Att de dessutom tar betalt för dongeln eller kort förbättrar inte saken.borgward skrev:
Det är trist för egentligen gillar jag Virtas tjänst och app - den är mer stabil än de flesta (I am looking at you Bee/Mer!!) och har hyfsade roamingavtal.
Är det fler som har liknande erfarenheter?
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?
Intressant att Virta inte haft någon support... Då är det inte bara mitt lilla ärende som de struntar i.Bod skrev:Min erfarenhet är precis tvärom. Är ofta i Karlshamn och där har Virta i princip skaffat sig monopol. Enda alternativet, räddningen, är Mer/Bee:s laddplatser. Virta har strulat ett antal ggr och de har då inte haft någon support. Vad som irriterar mest med Virta är att de kräver förskottsbetalning. Att de dessutom tar betalt för dongeln eller kort förbättrar inte saken.borgward skrev:
Det är trist för egentligen gillar jag Virtas tjänst och app - den är mer stabil än de flesta (I am looking at you Bee/Mer!!) och har hyfsade roamingavtal.
Är det fler som har liknande erfarenheter?
Jag har jag planerat att prova kortreklamationsspåret också.
Nissan Leaf 40kWh 2018
Tesla Model 3 LR AWD 2020
Tesla Model 3 LR AWD 2023
Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?
Rättvisa är skipad!
Min kortutgivare SEB ryckte tillbaka 200 kr ur deras giriga nävar. Kortreklamationer är en bra uppfinning.
Min kortutgivare SEB ryckte tillbaka 200 kr ur deras giriga nävar. Kortreklamationer är en bra uppfinning.
Nissan Leaf 40kWh 2018
Tesla Model 3 LR AWD 2020
Tesla Model 3 LR AWD 2023
Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?
Virta är bara rena skräpföretag.
Ska sno upp till 300kr av dig till en stenålderspott.
Hela min resa hem förstörelse mitt humör för att ABRP tog mig till en j@a Virta-laddare.
Ska sno upp till 300kr av dig till en stenålderspott.
Hela min resa hem förstörelse mitt humör för att ABRP tog mig till en j@a Virta-laddare.
Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?
De kunde inte svara på vart en enda av de "tusentals" fria laddare som ingick i deras system fanns. De tyckte jag skulle regga mig och leta själv, men då det kostar 300:- så är man ju inte galet sugen på det.
Tesla M3 LR..
Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?
Glöm inte att de tar 10 Sek i månaden i "abonnemangsavgift"...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.