Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Inläggav Teslaägare borgward » 15 sep 2021 09:41

Hej!

Jag råkade ut för en felaktig debitering på Virtas laddare i Finland i somras och kontaktade kundtjänst 4 juli.
Det gäller bara 100kr - men som princip gillar jag inte att företag som har mitt kreditkort debiterar felaktigt.

Två månader och tre påminnelser senare har jag inte hört något från dem. Jag har fått bekräftelse att de tagit emot ärendet.

1) Har de så mycket reklamationer att de inte har tid? :roll:
2) Har de ingen kundtjänst?
3) Har de som policy att inte åtgärda feldebiteringar?

Det är trist för egentligen gillar jag Virtas tjänst och app - den är mer stabil än de flesta (I am looking at you Bee/Mer!!) och har hyfsade roamingavtal.

Är det fler som har liknande erfarenheter?
Användarvisningsbild
borgward
Teslaägare
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 06 jun 2020 08:51
Ort: Stockholm

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Inläggav Teslaägare dstr » 15 sep 2021 10:08

Reklamera det till kreditkortsutgivaren. Alla transaktioner.

Förmodligen får du pengarna tillbaka och ingen orkar höra av sig - eller så får du till en dialog.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
 
Inlägg: 3660
Blev medlem: 12 okt 2014 10:00
Ort: Helenelund

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Inläggav Teslaägare Bod » 15 sep 2021 10:20

borgward skrev:
Det är trist för egentligen gillar jag Virtas tjänst och app - den är mer stabil än de flesta (I am looking at you Bee/Mer!!) och har hyfsade roamingavtal.

Är det fler som har liknande erfarenheter?


Min erfarenhet är precis tvärom. Är ofta i Karlshamn och där har Virta i princip skaffat sig monopol. Enda alternativet, räddningen, är Mer/Bee:s laddplatser. Virta har strulat ett antal ggr och de har då inte haft någon support. Vad som irriterar mest med Virta är att de kräver förskottsbetalning. Att de dessutom tar betalt för dongeln eller kort förbättrar inte saken.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
 
Inlägg: 1675
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Inläggav Teslaägare borgward » 15 sep 2021 12:35

Bod skrev:
borgward skrev:
Det är trist för egentligen gillar jag Virtas tjänst och app - den är mer stabil än de flesta (I am looking at you Bee/Mer!!) och har hyfsade roamingavtal.

Är det fler som har liknande erfarenheter?


Min erfarenhet är precis tvärom. Är ofta i Karlshamn och där har Virta i princip skaffat sig monopol. Enda alternativet, räddningen, är Mer/Bee:s laddplatser. Virta har strulat ett antal ggr och de har då inte haft någon support. Vad som irriterar mest med Virta är att de kräver förskottsbetalning. Att de dessutom tar betalt för dongeln eller kort förbättrar inte saken.


Intressant att Virta inte haft någon support... Då är det inte bara mitt lilla ärende som de struntar i.

Jag har jag planerat att prova kortreklamationsspåret också.
Användarvisningsbild
borgward
Teslaägare
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 06 jun 2020 08:51
Ort: Stockholm

Re: Felaktig debitering för Virta - ingen kundsupport?

Inläggav Teslaägare borgward » 25 sep 2021 13:59

Rättvisa är skipad!

Min kortutgivare SEB ryckte tillbaka 200 kr ur deras giriga nävar. Kortreklamationer är en bra uppfinning.
Användarvisningsbild
borgward
Teslaägare
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 06 jun 2020 08:51
Ort: Stockholm


Återgå till Övrigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Pbodarve och 8 gäster

Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.