Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
McFace
Teslaägare
Inlägg: 224
Blev medlem: 28 sep 2020 13:06

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av McFace »

David2000 skrev:

Tack. De använder Suntek. Har du skyddat bilen där med det och hur blev det resultatet. Står mellan Bodyfence X eller Suntek Ultra då om det också är bra. Vad var det som blev fel som de åtgärdar när det gäller reklamationer kom jag att tänka på när det står att de tar reklamationer på allvar?

De verkar vara seriösa i alla fall då de tar in bilen på tre dagar. Tycker det känns lite sådär hos andra firmor som bara tar in över dagen. Hur kan man då veta att det sitter som det ska. en firma i Stockholm som sätter Bodyfence X tar en dag medan en i Västerås som också sätter Bodyfence X tar in bilen i tre dagar till exempel.
Jag har Suntek Ultra. Fick det monterat i början av mars och än så länge sitter det bra.

Det som blev fel var att det släppte lite i folien under fronten vid de små hålen.
Skärmklipp.JPG
De löste det genom att lägga om och justera lite på utskärningen av folien.

Släppte även på kanterna av sidospeglarna vilket de åtgärdade.

Det är första gången jag får en bil folierad så jag kan inte uttala mig om huruvida 2 återbesök avseende korrigeringar är indikation på att de är klantar, men på totalen är jag väldigt nöjd med jobbet.
Användarvisningsbild
dave
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 28 jun 2020 15:45

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av dave »

tm3px.jpg
Wrapat med Hexis Bodyfence Matte. Utöver huvudsyftet med lackskydd blev det riktigt nice matt/frostlook på vit bil. Kanske inte syns så tydligt på bild.

Mycket svårare att lägga ppf än vanlig wrap vilket jag fick info om.
Det var därför helt förväntat att åka tillbaka för korrigering vilket jag gjorde när det satt sig efter någon vecka.
Hade några släpp och en spegel som fick göras om samt samma släpp som post ovan vid "hålen" i fronten. Men enligt infon jag fick helt enligt förväntan med ppf.

Detta var ett ställe i Storsthlm som jag var mycket nöjd med, gjorde toning också. Kan ge mer info via PM.
Model 3 Performance 2021 White/White
Model S Plaid 2023 Black/Black
Användarvisningsbild
krabbe
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 07 okt 2014 18:59
Ort: Skurup

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av krabbe »

Har fått hexis folie på lampor, och vanlig hexis folie på min förra Model 3 och nu Model Y, och är sjukt nöjd.

Tror det handlar mycket om dom som gör jobbet, och om någon skulle behöva folieringen i Skåne, skulle jag rekommendera Folie Style i Malmö.

Har har 2 kompisar som och var i Malmö (dom bor i Danmark ) och jobbet blev riktigt snyggt.

2 styck Model Y och en Porsche Tycan
17383B42-951B-4BD1-8043-65F5748298E4.jpeg
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
David2000
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 sep 2021 12:17

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av David2000 »

Tack. De verkar vara seriösa som fixar när det uppstår problem. Pratade med dom för att boka och de sa att de även gör en uppföljningskontroll några veckor efter för att se att allt sitter som det ska.
Skriv svar